Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Tällaisessa on minustakin ajatusta, jos tarkoituksena on luoda muiden Helsingistä etäällä olevien alueiden tapaan nopea yhteys Helsinkiin - kuten esim. Kerava-Hki.Rautatieasema-Pasila-Oulunkylä-Viikki-Mellunmäki-(7-9 väliasemaa)-Porvoo...
Tällä suunnalla voitaisiin käyttää myös kaksoisraidetta innovatiivisesti, kuten on tehty vuosikausia mm. Rantaradalla. Koska vuorovälin ei tarvitse olla muutamia minuutteja, toista raidetta voidaan käyttää samaan suuntaan kulkevien junien ohituksiin ja näin järjestää tällä foorumilla kaivattuja nopeita vuoroja.
Sinänsä automatisointi ei - vaikka onkin turha - vaan siihen väkipakolla yhdistetty tarpeettoman tiheä vuoroväli, joka syö turhaan radan kapasiteetin. Sekä tähän liittyvä päätön ajatus lyhyistä metrolaitureista Espooseen, jolla Espoon metrosta tehtäisiin yhteensopimaton nykyisen kanssa. Espoon lyhyet laiturit toisin sanoen estävät nopean liikenteen ratkaisut Sipoon suunnalla. Helsingin ei kannata tällaista hölmöilyä kannattaa, vaikka tiedänkin sen olevan Helsingistä lähtöisin.Metron automatisointi on peikko, joka tietysti tuhoaa edellä kuvatun vaihtoehdon toteuttamismahdollisuudet, niinkuin kaikki muutkin mahdolliset metron+muun raideliikenteen integrointiratkaisut.
Antero