vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,136
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Näin sujuvaa on joukkoliikenne useasti Ruoholahdessa (kuva otettu tänään klo 13:59) kun ajan siitä ohi Kampin termiaaliin . Montako sinistä bussi jonossa näet? Jos/kun ratikka (esim. Jätkäsaareen) tuosta joskus kulkee, niin toivottavasti se ei seiso samoissa ruuhkissa.
Tämän takia Lauttasaaren asukkailla ei ole hääviä, kun linjat 65A, 66A ja 21V seisovat noissa ruuhkissa.
Mihin tuota Kampin bussitunnelia käytetään Länsimetron valmistumsien jälkeen? Olisiko ollut liian hankalaa teknisesti järjestää busseille joku ohitusreitti Ruoholahdenkadulta Rautatientorille päin?
Ongelmaa pahentaa vielä jo aiemmin tällä foorumilla mainittu liian vähäinen ajoaika ruuhka-aikana linjolla 65A ja 66A Lauttasaaren suuntaan, joka ei aina riitä, vaikka ei olisi ruuhkaakaan. Tällöin autot kulkevat peräkkäin jo valmiiksi. 65A:n ja 66A:n ongelmat eivät rajoitu Ruoholahdenkatuun, vaan jo Kaivokatu ja Simonkatu tökkivät erittäin pahasti, paitsi jos Simonkadun ja Annankadun liikennevalot ovat pois pelistä, jolloin liikenne sujuu siinä hyvin! Nykyisellään 65A:lla ja 66A:lla jää lähtöjä käytännössä ajamattakin, kun runsaasti myöhässä olevia vuoroja ajetaan tyhjinä Ei Liikenteessä -kilvillä oikoreittejä Rautatientorille, jotta kuljettajat ehtisivät edes jonkinlaisen ruokatauon pitää!Ja ruuhkaa oli vielä kello 18.00, jolloin yhtenäinen jono ulottui edelleen Ruoholahdesta Kamppiin. Ainakin h21V:n, h65A:n ja h66A:n bussit olivat ketjuuntuneet pahasti ja esim. h21V:n kolmesta autosta kaksi ajoi lähes peräkkäin, joten tarjolla oli pitkän matka-ajan lisäksi puolen tunnin vuoroväli. Jotkut neropatit jaksoivat vielä avautua kuljettajalle "väliin jääneestä bussista".
Ja minä näin:Näin pessimistisesti (tai realistisesti) minä arvaan:
Tähän pelleilyyn on yksinkertainen ja muutaman liikennemerkin hintainen lääke.
Minusta tämä kuuluu samaan sarjaan sen kanssa, että keksitään lisää pysäköintiä keskustaan.... Muistaakseni päätöksen yhteydessä luvattiin seurata, miten läpiajokiellon poistaminen vaikuttaa Ruoholahdenkatua kulkevien bussilinjojen ajoaikaan. Olikohan tämä kuitenkin vain tyhjänpäiväistä puhetta, jolla saatiin vaiennettua joukkoliikenteen kannattajat?
Näin meillä siis edistettiin joukkoliikennettä "hienolla" Kampin maanalaisella bussiterminaalilla.Joukkoliikennetunnelin olemassaolon aikana linjojen h65A ja h66A ajoaika Lauttasaaren Vattuniemestä Ateneumin pysäkille oli keskimäärin 20 minuuttia ja riitti yleensä hienosti.
Eikö kukaan koskaan puuttunut mitenkään siihen, että keskustan sujuvasti halkova bussiliikenteen väylä hävitetään?