Talven 2012 - 13 aikataulut

Kalasataman reittiosuuden siirtyessä linjalle h55, alkaa se kiertämään keskustan suuntaan ajettaessa Vanhan talvitien kautta. 55:n ja metron välisten vaihtojen kävelymatka siis pitenee.
 
Ajatuksenani oli, että 213 voisi lähteä vaikkapa Mankinjoelta

Sehän tässä ongelmana on. Tämäkin on loppukädessä pääty. Täältä ei ole mahdollista rakentaa tietä tai kääntöpaikkaa. On tuolta kartan mukaan kyllä jonkimoinen yhteys Mustalahden tielle,mutta minkälainen tuo tie eteenpäin on, sitä en tiedä, kun en ole käynyt katsomassa. Voi olla pelkkä kävelytiekin. "Bamse" on kyllä oma lukunsa, siitä on puhuttu paljon. Tuleeko sitten se linja "67" josta puhuttu pitkään täällä alueella, jo ennen meidänkin tänne muuttoa. Mynttilästä kertoo paikallinen juttu joka avaisi kehän yli tien, siitä nykyisen golf-kentän vierestä aina Isolle maantielle asti. Tämä voisi toimia joukkoliikennekatuna Mynttilässä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Linja 39 näköjään väistää 42:sta ja sen lähtöpysäkki siirtyy Runeberginkatu 4:n kohdalle, siitä lähdettäessä Kiertää Malminrinteen kautta Fredrikinkadulle. Selkeämpää olisi tiytysti ollut jos kaikki linjat 39, 41, 42 ja 45 olisivat lähteneet metroaseman edestä, mutta taitaisi tulla turhan ahdasta, siinä kun taitaa olla tauolla myös linjan 70T busseja.

Tärkein syy siirtää 39 14:n ja 18:n pysäkille on toki se, että se alkaa ajaa Huopalahdentietä. Siksi sen ei kuulukaan olla 40-sarjan kanssa samassa paikassa, vaan noiden kahden kanssa, jotta se on yhtäläinen vaihtoehto niille (ja toivottavasti osaltaan keventää 14:n kuormitusta nykyistä paremmin).

Ja eivätkö 70T:t ole tauolla Runeberginkadun jättöpysäkillä samoin kuin 205:t? Siksi kai se jättöpysäkki poistettiin muilta linjoilta.
 
Ja eivätkö 70T:t ole tauolla Runeberginkadun jättöpysäkillä samoin kuin 205:t? Siksi kai se jättöpysäkki poistettiin muilta linjoilta.
Siltä pitkältä pysäkiltähän 39 juuri tulee lähtemään. Ja ainakin Helbillä ohjeistettu että siinä ei saa 70T:llä taukoa viettää..
 
Plarailin tänään uutta Vantaan aikataulukirjaa, niin linjalla 75 on merkitty Korson aseman ajoille tähtimerkintä ja sille selitys "ohjeaika, jota ennen bussi ei ohita pysäkkiä". Elikkä ovatko muitten pysäkkien ajat sitten sellaisia noin - suurinpiirtein -aikoja.
 
Elikkä ovatko muitten pysäkkien ajat sitten sellaisia noin - suurinpiirtein -aikoja.

Ovat, ja ovat aina olleet. Suomen julkisesta maaliikenteestä rautatiet taitavat olla ainoat, jotka noudattavat lähtöaikoja jokaisella pysähdyksellä.
 
Uomatien ja Martinlaaksontien bussipysäkeiltä poistettujen linjatunnusten tilalle on vain lätkäisty tyhjät päreet, ilman että jäljellejääviä tunnuksia oltaisiin tiivistetty. Nyt pysäkkikilvet ovat aika sekavan näköiset kun välissä saattaa olla useita tyhjiä päreitä, nyt kilvitykset menevät suurinpiirtein näin:

35
39
tyhjä
tyhjä
tyhjä
53
tyhjä
55
tyhjä
453
tyhjä
516
530
tyhjä
934

Näin ne kuuluisi olla:

35
39
53
55
453
516
530
934

Tuolla osuudella ei kuitenkaan hirveän montaa pysäkkiä ole, joten miksei niitä päreitä olisi samantien voinut laittaa järjestykseen jolloin kilvet olisivat olleet selkeämmän näköiset!

Vielä havainto pysäkiltä v1710 Raappavuorenreuna, kilpimuutosten yhteydessä on pysäkki saanut aika erikoisen linjatunnuksen "543 Vantaankoski" Linja 543 on toki ollut aikoinaan olemassa, mutta sekään ei kai ikinä päättynyt Vantaankoskelle? Samassa yhteydessä on pysäkiltä poistettu linjan 453 päre, joten jokin kämmi tuossa on sattunut:)
 
Kalasataman reittiosuuden siirtyessä linjalle h55, alkaa se kiertämään keskustan suuntaan ajettaessa Vanhan talvitien kautta. 55:n ja metron välisten vaihtojen kävelymatka siis pitenee.

Ei kyllä ainakaan reittioppaan mukaan. Mistä tietosi on peräisin?
 
Totta. Vielä on 3päivää ennen kun aikataulut vaihtuvat. Jotkut ihmiset voivat kuvitella pysäkillä että H39 ei kulje siitä enään vaikka kulkee 12.8 asti

Ei niitä voi kaikkia yhdessä yössä vaihtaa eikä kukaan varmaan sentään ajattele että linjamuutokset tulisi 3pv ennen aikataulukauden muutosta...
 
Takaisin
Ylös