339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,466
Tämähän on silloin täysin valintakysymys. Pitäisikö siis heitä varten ylläpitää kustannuksia lisääviä perinteisiä järjestelmiä?
Mä sanoisin näin, että tässä ydinsanoja ovat viranomainen ja peruspalvelu.
Yksityinen firma voi vallan hyvin päättää, että he myyvät palveluitaan vain torstaisin klo 10–11 ja että palveluista saa tietoa vain lukemalla QR-koodin älyluurilla ja maksaa voi vain MobilePaylla, ja jos potentiaalista asiakasta tämä ei miellytä, niin asiakas menee sitten asioimaan jonnekin muualle.
Mutta peruspalvelua tarjoavalle viranomaiselle (joka vielä ilmeisesti huumorimielessä ilmoittaa asiakaslähtöisyyden jonkinlaiseksi kulmakivekseen) ei tuollainen toiminta oikein sovi, vaan pitää palvella kaikenlaisia asiakasryhmiä. Toki niin, että se varsinainen palvelu eli joukkoliikenne toteutetaan joukkojen ehdoilla (tarkoitan tässä reittiverkostoa ym.) mutta kun se palvelu on olemassa, niin ei voida lähteä syrjimään näin räikeästi eri asiakasryhmiä.