Talviliikenne 2012-13

Mutta eikös pusatec-etälukijan päälle ole saatavissa myös lisäosa, josta löytyy tarvittavat vyöhykenappulat, vai olenko ihan väärässä?

Varmasti on, mutta en näe järkevänä varustaa kaikkia sopimusliikenteen autoja kyseisellä palikalla yhden linjan pilotin ajaksi. Ne olisi sitä paitsi varmaan pitänyt jo tilata ajat sitten.

Mihin niitä nappuloita tarvitsee? Eikö riitä, että kortinlukija tietää, missä mennään? Arvolippuhan voisi olla voimassa koko seudulla sen 60 min ja maksaa 2 €.

Tarkoitat siis, että arvolipun hinta riippuisi vain auton sijainnista nousuhetkellä, eikä lainkaan määränpäästä? Luova, mutta sopimusteknisesti arveluttava idea. Jos matkasta on maksettu 1,70 euroa ja se jatkuu Soppeenmäkeen, voidaan ajatella, että matkustajalta on peritty liikenteiden yhteisellä vaikutusalueella taksaa, joka on vähemmän kuin Matkahuollon perimä taksa.

Matkahuollon 44 matkan sarjalipun yksikköhinnaksi kyseisellä välillä muuten tulee 2,70 euroa.
 
Mihin niitä nappuloita tarvitsee? Eikö riitä, että kortinlukija tietää, missä mennään? Arvolippuhan voisi olla voimassa koko seudulla sen 60 min ja maksaa 2 €.

Voisin kuvitella että suurin osa matkustajista ei hyväksyisi hinnan nousua vaan sen takia että pieni osa matkustajista pääsisi Ylöjärven puolelle...
 
Tarkemmat tiedot lippujen kelpoisuudesta Ylöjärvellä on julkaistu.

Vaihto-oikeutta ei lippuihin tullut, eikä myöskään seutuarvolippua. Matkahuollon sarjalippujen kelpoisuus on tietysti parempi kuin ei mitään, ja on toisaalta myös hyvä, että samat liput kelpaavat kaikissa Ylöjärven suunnan busseissa. Olisi nämä silti voinut paremminkin integroida Tampereen lippujärjestelmään.
 
Tarkemmat tiedot lippujen kelpoisuudesta Ylöjärvellä on julkaistu.

Vaihto-oikeutta ei lippuihin tullut, eikä myöskään seutuarvolippua. Matkahuollon sarjalippujen kelpoisuus on tietysti parempi kuin ei mitään, ja on toisaalta myös hyvä, että samat liput kelpaavat kaikissa Ylöjärven suunnan busseissa. Olisi nämä silti voinut paremminkin integroida Tampereen lippujärjestelmään.

Itse kuitenkin ymmärsin että vaihto-oikeus tuli. Eli jos vaikka haluaa Metsäkylästä Vuorentaustaan, tulostuisi kertalippuun vaihtomatkalle kuitti.
 
Länsilinjojen uudesta lähiliikenneaikataulusta voisi mainita sen verran, että Ylöjärven ja Tampereen välillä onkin 1.1. alkaen arkisin myös päiväsaikaan pääosin tasainen vartin vuoroväli. Kuitenkin Lielahden kiepit on jätetty vallan pois, eli kaikki vuorot Epilänkatu-Pispalan valtatie. En tiedä onko tämä sitten huono asia, mutta toisaalta ainakin on selkeämpää kun ajetaan yhtä ja samaa reittiä. Kyllähän vaihtoyhteys ainakin periaatteessa pelaa linjalle 21 Myllypuronkadun risteyksessä, kun vaihtomatkat pysäkiltä toiselle ovat lyhyitä. Vaihtoaikoja puolestaan en ole tutkinut...
 
Länsilinjojen uudesta lähiliikenneaikataulusta voisi mainita sen verran, että Ylöjärven ja Tampereen välillä onkin 1.1. alkaen arkisin myös päiväsaikaan pääosin tasainen vartin vuoroväli. Kuitenkin Lielahden kiepit on jätetty vallan pois, eli kaikki vuorot Epilänkatu-Pispalan valtatie. En tiedä onko tämä sitten huono asia, mutta toisaalta ainakin on selkeämpää kun ajetaan yhtä ja samaa reittiä. Kyllähän vaihtoyhteys ainakin periaatteessa pelaa linjalle 21 Myllypuronkadun risteyksessä, kun vaihtomatkat pysäkiltä toiselle ovat lyhyitä. Vaihtoaikoja puolestaan en ole tutkinut...

Niin, toisaalta suorat työmatka/asiointiyhteydet Lamminpäästä Lielahteen jäävät vallan pois, mutta eipä tuolla yhteydellä ole varmaan ollut paljon käyttäjiäkään. Ainakaan viime perjantaina 15.55 lähdöllä Tampereelta Lielahden kautta ei Lielahdessa noussut kukaan kyytiin.

Onko jossain julkaistu aikataulukirjan sivujen 72-75 mukaisia Lamminpään yhdistelmäaikatauluja ensi vuodelle, kun tuollle aikataululle luulisi olevan lamminpääläisillä käyttöä.
 
Linjalla 26 kello 8:15 lähtö Multisillasta on ilmeisesti vuodenvaihteesta lähtien ajettu tuplattuna Keskustorille saakka. Tuplaava auto tulee tuosta "sightseeing"-vuorosta 2804, joka ajaa useita eri linjojen lähtöjä aamuruuhkassa. Eli tämä auto suuntaakin Y3:lta Sorilan sijasta Multisiltaan ottamaan tuota lähtöä.

Lisäksi linjalla 18 7:25 lähtö Haukiluomasta on myös tuplattu.

Panostaminen runkolinjojen aikatauluvarmuuteen ja kapasiteettiin jopa kesken aikataulukauden on sinällään fiksu liike.
 
Takaisin
Ylös