- Liittynyt
- 22 Lokakuu 2005
- Viestit
- 3,376
Olen ihan samaa mieltä siitä, että länsipuoltakin olisi palveltava kattavammin raideliikenteellä. Olen hieman ihmetellytkin, miksi TASE 2025-työn suositusvaihtoehdossa Epilänharjun länsipuolelle ei ehdotettu raitiotietä. Luulenpa kuitenkin, että bussiliikenteen nopeuttamisella saadaan jo melko paljon aikaan, eli kiskojen rakentaminen Tesoman-Haukiluoman akselille ei liene kovin ajankohtaista.
Jos Haukiluoman linjalla 10 minuutin vuoroväli 3-akselisin bussein ei riitä, siirretään liikenne kiskoille. Tätä ennen tietenkin hyödynnetään sekä Tesoman että Lamminpään kautta kulkevat reitit täysimääräisesti.
--
Niin, ja onhan Tesomalle luvassa lähijunan seisake, jota etenkin raholalaiset ja ristimäkeläiset pääsevät hyvin hyödyntämään. Mutta eipä pitkä matka ole myöskään Kohmankaaren eikä Tesomajärven itäpuolisilta alueilta.
Sanoisin, että prioriteeteissa Tesoman-Haukiluoman raitiolinja on tasoissa Pirkkalan linjan ja Koilliskeskuksen linjan kanssa.
Jos Haukiluoman linjalla 10 minuutin vuoroväli 3-akselisin bussein ei riitä, siirretään liikenne kiskoille. Tätä ennen tietenkin hyödynnetään sekä Tesoman että Lamminpään kautta kulkevat reitit täysimääräisesti.
--
Niin, ja onhan Tesomalle luvassa lähijunan seisake, jota etenkin raholalaiset ja ristimäkeläiset pääsevät hyvin hyödyntämään. Mutta eipä pitkä matka ole myöskään Kohmankaaren eikä Tesomajärven itäpuolisilta alueilta.
Sanoisin, että prioriteeteissa Tesoman-Haukiluoman raitiolinja on tasoissa Pirkkalan linjan ja Koilliskeskuksen linjan kanssa.
Viimeksi muokattu: