Tampereen pikaratikkahanke

Syksyllä Lentävänniemen yövuoroliikennettä on hellytty lisäämään laajentamalla Pyhällönpuistossa liikennöintiaikoja linjoilla 1 ja 3 arkisin ja lauantaisin selvästi puolenyön yli sekä tihentämällä myös linjan 20 liikennettä takaisin 30 minuutin vuoroväliin, joka linjalla 9 vallitsi vielä ennen ratikan tuloa.
Kumpikohan siirtyy ensiksi alle 6 minuutin väleihin, Hesa vai Tamchester
Mansessa en usko viiden minuutin vuoroväliin. Tulossa on kuitenkin lisää linjahaaroja ja pidennettyjä vaunuja. Eiköhän Helsinki tuosta kunnian ota, ja jos ei, niin ihmetellä sopii.
 
Viimeksi muokattu:
Tampereen Ratikan rakentamistöissä saavutetaan tärkeä virstanpylväs, kun uuden Pirkkala–Linnainmaa-raitiotien ensimmäiset raitiotiekiskot asennetaan Hatanpään ja Tampereen valtateiden risteykseen 8. syyskuuta. Kiskotyöt aloitetaan Hatanpään valtatien ja Tampereen valtatien risteyksessä olevan liikenneympyrän sisäpuolella. Risteysalueelle asennetaan kiskoja noin 36 metriä, minkä jälkeen ratapohjan rakentamista jatketaan kohti Sorin aukiota.

Hatanpään ja Tampereen valtateiden risteyksen jälkeen kiskoja asennetaan Hatanpään valtatien ja Nuolialantien liittymässä, josta työt jatkuvat kohti Härmälää. Rataa rakennetaan parhaillaan myös Tampereen Ratikan varikolla osana varikon laajennustöitä. Myöhemmin syksyllä kiskoja on tulossa Härmälänrantaan sekä Taysin alueelle Kaupinlaaksoon. Pirkkalan puolella Partolassa raidetyöt aloitetaan näiltä näkymin ensi keväänä.

Asiasta enemmän Pirkkala - Linnainmaa -hankkeen nettitiedotteissa.
 
Takaisin
Ylös