- Liittynyt
- 19 Joulukuu 2006
- Viestit
- 296
Vs: Linja 8 ja Hietalahden suunnan liikenne
Pelkät portaat (ja rahastusportti) toisessa päässä varmasti tarjoaisivat sujuvan yhteyden monelle matkustajalle. Jos suuri lippuhalli olisi jotenkin oleellinen, niin sellainenhan pitäisi silloin olla myös jokaisella ratikka- ja bussipysäkillä.
Ainakin Kaisaniemen ja Rautatientorin asemille on jo suunnitteluvaiheessa piirusteltu toiset sisäänkäynnit. Ei kai olisi kovin muokata niistä nykyaikaistettuja kevytversioita.
Suurin osa matkustajista ostaa lippunsa muualta kuin lippuhallista ja junaa odotetaan yleensä laiturilla eikä hallissa. Halliin tuovat ja sieltä vievät portaat kuitenkin ratkaisevat niiden välityskyvyn.
Vaikka suurten lippuhallien rakentaminen onkin kallista, niin pienten "lippuhallien" rakentamisella voisi jopa saada säästöä liikenteen sujuvoittamisen myötä. Tarkoitan tietysti lipunmyyntiä joka raitio- ja bussipysäkille.
Kadun keskellä sijaitsevista ratikkapysäkeistä olen muuten sitä mieltä, että "pikku lippuhallin" lisäksi niissäkin pitäisi olla "uloskäynnit" eli suojatiet molemmissa päissä.
Muttei metro siltikään tarvitse kovin suuria lippuhalleja. Ilman niitä pärjätään maailmallakin, ja järjestelmissä joiden käyttäjämäärät ovat aivan eri luokkaa kuin Helsingissä.
Pelkät portaat (ja rahastusportti) toisessa päässä varmasti tarjoaisivat sujuvan yhteyden monelle matkustajalle. Jos suuri lippuhalli olisi jotenkin oleellinen, niin sellainenhan pitäisi silloin olla myös jokaisella ratikka- ja bussipysäkillä.
Ainakin Kaisaniemen ja Rautatientorin asemille on jo suunnitteluvaiheessa piirusteltu toiset sisäänkäynnit. Ei kai olisi kovin muokata niistä nykyaikaistettuja kevytversioita.
Suurin osa matkustajista ostaa lippunsa muualta kuin lippuhallista ja junaa odotetaan yleensä laiturilla eikä hallissa. Halliin tuovat ja sieltä vievät portaat kuitenkin ratkaisevat niiden välityskyvyn.
Vaikka suurten lippuhallien rakentaminen onkin kallista, niin pienten "lippuhallien" rakentamisella voisi jopa saada säästöä liikenteen sujuvoittamisen myötä. Tarkoitan tietysti lipunmyyntiä joka raitio- ja bussipysäkille.
Kadun keskellä sijaitsevista ratikkapysäkeistä olen muuten sitä mieltä, että "pikku lippuhallin" lisäksi niissäkin pitäisi olla "uloskäynnit" eli suojatiet molemmissa päissä.