Vs: Linja 8 ja Hietalahden suunnan liikenne
Sekin pitäisi varmaan ottaa huomioon, että jos asemalle on useampi sisäänkäynti niin volyymit yhdellä sisäänkäynnillä on pienemmät.
Asian ohi, mutta minua ihmetyttää miksi suomalainen liikennerakentaminen ylipäänsä on niin massiivista, ja tuo on ihan uskottava selitys.Valitettavasti minulla ei ole käsitystä konkreettisista hinnoista. Ruoholahden halli on varmastikin iso ihan vain siksi, että siitä on voitu vaivatta tehdä reilu. Lähinnä siis rakentamisen aikaan tilaa on ollut. Jälkikäteen laajentaminen on väkisinkin kallista jos sellaiselle tulee tarvetta.
Mites Sokoksen kulma, liukuportaiden päästä on ulko-oveen viitisen metriä. En oikein hahmota miksi portaiden pituus vaikuttaisi tähän?Tuosta tilasta rullaportaiden päässä: pointti on se, että se on helposti paikka jossa osa ihmisistä pysähtyy arpomaan minne päin jatkaa matkaa, eli paikalla on taipumusta ruuhkaantua samaan aikaan kun portaat syöttävät uusia ihmisiä vakiovauhtia. Ongelman voi toki poistaa jatkamalla portaiden päästä suoralla käytävällä. Käytävälle taas ihmiset sopivat pakkaantumaan. Mutta rullaportaat eivät saisi päättyä suoraan oveen. Mutta kun tälläinen ruuhkaantumispiste on olemassa, sen yhteyteen kannattaa laitta se lippuhalli, paikka josta voi ostaa lipun ja jossa on informaatiota tarjolla. Lippuhalli on myös luonteva paikka risteykselle, jos varsinaiselle kadulle pääsee monesta paikkaa. Lisäksi lisää viihtyisyyttä, kun alhaalta tulevien portaiden päässä odottaa suhteellisen avara tila. Mutta ei tuon hallin kovin iso tarvitse olla.
Sekin pitäisi varmaan ottaa huomioon, että jos asemalle on useampi sisäänkäynti niin volyymit yhdellä sisäänkäynnillä on pienemmät.