Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
Ketjussa on kaivattu poliitikkojen kantoja mm. Turun pikaraitiotiekysymykseen.
Tässä nyt yksi haastattelu, jossa kaupunginhallituksen pj 2009-2012 Aleksi Randell rakentaa vastakkainasettelua ELSA edelle, pikaraitiotie sen jälkeen.
Aleksi Randellin haastattelu 4.1.2008
Randellin esittämä asetelma on kyllä todella ongelmallinen, koska siinä sidotaan realistinen hanke, Turun pikaraitiotie, oikorataan, jonka pohja on selvityksissä todettu varsin ongelmalliseksi. Hankkeiden investointi sekä projektin vaativuus ovat eri luokkaa.
Myös tämän viikonlopun Aamusetin pääkirjoituksessa rakennetaan samaa vastakkainasettelua. Viikonlopun lehti ei vielä ole näköislehtenä netissä, mutta sen pitäisi tulla sivulle: www.aamuset.fi
Pääpointtini on se, että pikaraitiotie voidaan saada toteutettua 3-5 vuodessa Turun kaupunginvaltuuston periaatepäätöksestä, mutta ELSA-radan toteuttaminen kestää hankkeen vaativuuden vuoksi paljon pidempään, noin 10-15 vuotta.
Tässä nyt yksi haastattelu, jossa kaupunginhallituksen pj 2009-2012 Aleksi Randell rakentaa vastakkainasettelua ELSA edelle, pikaraitiotie sen jälkeen.
Aleksi Randellin haastattelu 4.1.2008
Randellin esittämä asetelma on kyllä todella ongelmallinen, koska siinä sidotaan realistinen hanke, Turun pikaraitiotie, oikorataan, jonka pohja on selvityksissä todettu varsin ongelmalliseksi. Hankkeiden investointi sekä projektin vaativuus ovat eri luokkaa.
Myös tämän viikonlopun Aamusetin pääkirjoituksessa rakennetaan samaa vastakkainasettelua. Viikonlopun lehti ei vielä ole näköislehtenä netissä, mutta sen pitäisi tulla sivulle: www.aamuset.fi
Pääpointtini on se, että pikaraitiotie voidaan saada toteutettua 3-5 vuodessa Turun kaupunginvaltuuston periaatepäätöksestä, mutta ELSA-radan toteuttaminen kestää hankkeen vaativuuden vuoksi paljon pidempään, noin 10-15 vuotta.
Viimeksi muokattu: