Turun seudun joukkoliikenne 2020

Niin mitäs tuo sitte tarkoittaa :eek:
kun katsoin tuota listaa niin siellähän oli vaikka mitä projektien suunnitteluita ja toteutuksia jne. Siis päätettiinkö että kaikki nuo asiat tullaan toteuttamaan vai ??
 
Kyse on useiden tahojen aiesopimuksesta liikennejärjestelmää koskien.
Aiesopimukseen on listattu kaikki maakunnan edistettävät alueellisesti merkittävät liikennehankkeet. Sopimus on useiden tahojen välinen, siinä on eri kuntia, maakuntaliitto, tiehallinto, RHK jne.

Toteutuspäätökset tehdään erikseen.
 
Aiesopimus liikennejärjestelmäsuunnitelman kehittämistoimenpiteiden edistämisestä. :)
Eiköhän noin ihana otsikkokin jo kerro, että aiotaan vain tehdä jotain suunnitelman kehittämistoimenpiteiden edistämiseksi (hehe). Seurannee vain komiteoita ja komiteapalkkioita.
 
Miten Turun poliitikot saisi ajamaan yhtä voimakkaasti joukkoliikennettä kuin parkkihallia?

Toinen mikä olisi kiva tietää, kuinka moni Turun poliitikko asuu jossain Hirvensalossa tms. lähiössä ja kulkee aina autolla?
 
1. Ei millään niin kauan ku ne istujat/päättäjät ovat turkulaisia
2. Todennäköisesti moni

On todella sairasta että rahoja tuhlataan kaikkee todella surkeaan ja turhaan siellä turussa ja sitten itketään kun ei saada pikaraitiota rakennettua.
 
Ehdotettuja ratikkalinjoja Turussa ovat nyt:
1 Runosmäki - Rautatieasema (-Satama)
2 Varissuo - Majakkaranta
(3 Raisio - Naantali)

Asukastiheyskarttoja katsellen mieleeni tuli vielä pari linjausta, joilla voisi olla riittävä asukaspohja:
Kauppatori - Verkatehtaan alue - Ylioppilaskylä - Halinen - Hannunniittu - Kurala
ja
Kauppatori - Puistokatu -Suikkila - Härkämäki - Jyrkkälä

Kummassakaan ei selvittäisi nykyisen katuverkon mukaisilla väylillä.

Ohessa vielä kuva :)
 

Liitetiedostot

  • Turku uusi.jpg
    Turku uusi.jpg
    116.3 KB · Lukukerrat: 791
Viimeksi muokattu:
Tietääkö Mikko Laaksonen, missä vaiheessa selvitykset ovat meneillään? Koska alkaa oikeasti tapahtumaan muutoksia joukkoliikenteen suhteen?

Toivon hartaasti, että päättäjät ymmärtävät, että ilman kattavaa, kehittävää ja monimuotoista joukkoliikennettä lähijunineen ja pikaraitiovaunuineen on turha haikailla tulevaisuuteen. Ei mielellään enää ikinä lukisi lehdestä, että Turun keskustan ilmanlaatu on Suomen heikoin.
 
Selvitys valmistuu kevään aikana kuten ennenkin on todettu. Kun selvitys on valmis, se julkistetaan.

Huomenna 29.4 klo 18 Turun sosiaalikeskuksen auditoriossa puhutaan arvovaltaisessa seurassa raideliikenteestä. Tervetuloa mukaan keskusteluun.
 
Selvitys valmistuu kevään aikana kuten ennenkin on todettu. Kun selvitys on valmis, se julkistetaan.

Huomenna 29.4 klo 18 Turun sosiaalikeskuksen auditoriossa puhutaan arvovaltaisessa seurassa raideliikenteestä. Tervetuloa mukaan keskusteluun.
Puhutaan, eikös sitä puhetta ole riittänyt jo vaikka kuinka monta vuotta.
On kovin vaikeaa ilmeisesti sanoa "JAA tai EI" (siis pika- tai muusta raitiotiestä, tram-train...).
 
Ei kai nyt mitään joukkoliikennettä aleta kehittämään, kun toriparkki tulee. Sehän ratkaisee kaiken.
 
Puhutaan, eikös sitä puhetta ole riittänyt jo vaikka kuinka monta vuotta.
On kovin vaikeaa ilmeisesti sanoa "JAA tai EI" (siis pika- tai muusta raitiotiestä, tram-train...).
Eikös ole hyvä tähdätä ennen liipaisimen painamistA? Tutkia ennen kuin hutkia? Päätöksenteko ilman kattavaa valmisteluaineistoa on arpapeliä.
 
No eiköhän se selvitys kohta sitte valmistu ku toi kesäkin jo ovella kolkuttelee :biggrin: Toivotaan että KERRANKIN ois saatu sellainen päätös että hallitukselta vaaditaan sen rakentamista. Valtion osuus sanotaan nyt vaikka 250M€ ei tunnu missään, verrattuna länsimetron tai kehäradan kustannuksiin verrattuna, jotka ovat siis vähintään 3 ja 2 kertaa suuremmat.
Anyway toivotaan parasta ja pelätään sitä että taas selvitellään lisää seuraavat 5 vuotta.
 
Puhutaan, eikös sitä puhetta ole riittänyt jo vaikka kuinka monta vuotta.
On kovin vaikeaa ilmeisesti sanoa "JAA tai EI" (siis pika- tai muusta raitiotiestä, tram-train...).

Jollei niitä jaa-napin painajia ole vielä tarpeeksi, ainoa keino hankkia niitä on puhua lisää.
 
Takaisin
Ylös