Todella surullista, jos vastustajien määrä on suurempi kuin kannattajien. Eikö tietoa ole tarpeeksi, vai onko autoilu tosiaan Suomessa vähän kuin uskonto. Mistä tämä oikein kertoo. Aika pahaa tekee.
Voi olla, että jos ilmapiiri pysyy tällaisena Turussa, pitää minunkin ottaa lakki kouraan ja muuttaa jonnekin, jossa aatteet ja ympäristö kohtaavat paremmin omani. Autoistumista on ikävä seurata.
Ehkä raitiovaunun vastustaminen kertoo siitä, että ihmiset eivät ymmärrä mikä ero on nykyaikaisella pikaraitiotiellä ja vanhalla raitiotiellä. Ilmeisesti ihmiset mieltävät tämän liiaksi paluuna menneeseen. Tähän on syyllinen paljolti media, joka puhuu ratikoiden paluusta katukuvaan. Ihmisille paluu entiseen on yleensä hyvin vastenmielistä, vaikka uuteenkin siirrytään kovin vieroksuen.
Myös hinnalla pelottelu on kaiketi mennyt ihmisiin hyvin läpi, sillä monien on vaikeaa nähdä tätä kertainvestointina, jolla voisi olla positiivinen sykäys koko kaupungin kehitykseen ja imagoon.
Turku on sen kaltainen kaupunki, että jos se haluaisi muuttaa ihmisten mielikuvaa itsestään, sen pitäisi pystyä läpiviemään joku suuri muutos, koska pahiten taantunein asia Turussa on sen positiivisen imagon luominen.
Toisaalta pitää ottaa huomioon, että me emme tiedä mistä ja ketkä ovat ne jotka nettikyselyyn vastaavat, ja mikä on todellinen turkulaisten jakauma, se ei selviä tästä kyselystä.
Tuo Miikkolan kommentti TS:ssä kyllä otti lievästi päähän.
"- Tämä kaupunki on kaavoitettu täysin henkilöautoja varten, ja joukkoliikenteen käyttäjämäärät ovat laskeneet 12 vuotta putkeen, realistisempia visioita peräänkuuluttanut Miikkola muistutti."
Ehkä jotain yhtäläisyyksiä kannattaisi etsiä Turun surkean nykytilan ja autokaupunkiuden välillä. Miikkolalta olisi voinut kysyä, kuinka realistista on saada autokaupungista viihtyisää ja vetovoimaista kaupunkikeskusta. Ei autoistuvista kaupungeista ole oikeasti muuta kuin taantuviksi syrjäseuduiksi, koska joukkoliikenteen heikentyessä ja autoilun kasvaessa kaupungin sydän, eli keskusta lakkaa sykkimästä. Ja kaikki tietää mitä siitä seuraa.
Voi olla, että jos ilmapiiri pysyy tällaisena Turussa, pitää minunkin ottaa lakki kouraan ja muuttaa jonnekin, jossa aatteet ja ympäristö kohtaavat paremmin omani. Autoistumista on ikävä seurata.
Ehkä raitiovaunun vastustaminen kertoo siitä, että ihmiset eivät ymmärrä mikä ero on nykyaikaisella pikaraitiotiellä ja vanhalla raitiotiellä. Ilmeisesti ihmiset mieltävät tämän liiaksi paluuna menneeseen. Tähän on syyllinen paljolti media, joka puhuu ratikoiden paluusta katukuvaan. Ihmisille paluu entiseen on yleensä hyvin vastenmielistä, vaikka uuteenkin siirrytään kovin vieroksuen.
Myös hinnalla pelottelu on kaiketi mennyt ihmisiin hyvin läpi, sillä monien on vaikeaa nähdä tätä kertainvestointina, jolla voisi olla positiivinen sykäys koko kaupungin kehitykseen ja imagoon.
Turku on sen kaltainen kaupunki, että jos se haluaisi muuttaa ihmisten mielikuvaa itsestään, sen pitäisi pystyä läpiviemään joku suuri muutos, koska pahiten taantunein asia Turussa on sen positiivisen imagon luominen.
Toisaalta pitää ottaa huomioon, että me emme tiedä mistä ja ketkä ovat ne jotka nettikyselyyn vastaavat, ja mikä on todellinen turkulaisten jakauma, se ei selviä tästä kyselystä.
Tuo Miikkolan kommentti TS:ssä kyllä otti lievästi päähän.
"- Tämä kaupunki on kaavoitettu täysin henkilöautoja varten, ja joukkoliikenteen käyttäjämäärät ovat laskeneet 12 vuotta putkeen, realistisempia visioita peräänkuuluttanut Miikkola muistutti."
Ehkä jotain yhtäläisyyksiä kannattaisi etsiä Turun surkean nykytilan ja autokaupunkiuden välillä. Miikkolalta olisi voinut kysyä, kuinka realistista on saada autokaupungista viihtyisää ja vetovoimaista kaupunkikeskusta. Ei autoistuvista kaupungeista ole oikeasti muuta kuin taantuviksi syrjäseuduiksi, koska joukkoliikenteen heikentyessä ja autoilun kasvaessa kaupungin sydän, eli keskusta lakkaa sykkimästä. Ja kaikki tietää mitä siitä seuraa.
Viimeksi muokattu: