Turun Sanomissa 12.10.2011 oli kirjoitus ja kuva Strasbourgin raitioteistä. Kuvasta huomaa, ettei katujen kapeus ollenkaan haittaa raitiotien toteuttamista. Kirjoituksessa mainittiin mm: "Itse raitsikat ovat moderneja ja viihtyisiä. Helsinki voisi käydä ottamassa oppia. Tamperelaiset suunnittelevat omaansa ja keskusteluissa on usein viitattu Strasbourgin raitiovaunuihin, kun on otettu mallia. Turussa raitsikkakeskustelu tuntuu olevan nykyään laimeaa."
Miten pikaraitsikan suunnittelu Turussa edistyy, esim. pysäkkien paikat? Runosmäen linjauksessa valittaneen vaihtoehto, joka kulkee väkirikkaitten Nättärin ja Hepparin lävitse. Itse olen paljon kulkenut keskipäivän aikaan 2/2A:lla (ex. 28:lla). Vaikka vuorotarjonta on tuplaantunut, busseissa on ainakin yhtä paljon matkustajia kuin ennenkin (ei siis vähentynyt puolella).
Miten pikaraitsikan suunnittelu Turussa edistyy, esim. pysäkkien paikat? Runosmäen linjauksessa valittaneen vaihtoehto, joka kulkee väkirikkaitten Nättärin ja Hepparin lävitse. Itse olen paljon kulkenut keskipäivän aikaan 2/2A:lla (ex. 28:lla). Vaikka vuorotarjonta on tuplaantunut, busseissa on ainakin yhtä paljon matkustajia kuin ennenkin (ei siis vähentynyt puolella).