Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
PL 157 (Yutong E12) ajeli äsken Tuusulanväylällä.
Taitaa kuitenkin olla Yutong E15?
Taitaa kuitenkin olla Yutong E15?
E15:t ovat #158-168 ja E12:t ovat oletettavasti 145(?)-157 (olettaen että tulee yksi vara-auto).
Numerolla 145 on jo Volvo 9700S UG. Ilmeisesti ei siis tule vara-autoa vaan vain 12, jotka on tarjottu ja muualla on liikennettä vähennetty sen verran että vara-auto(t) löytyy olemassa olevasta kalustosta.
#169 olisi ollut KriZuun listan mukaan vapaana, eli jos telit olisi numeroitu yhden ylöspäin, olisi ollut tilaa kolmannelletoistakin uudelle pätkä-Yutongille.
Onko talvikauden liikennettä vähennetty tosiaan niin paljon, että 23 Yutongia ja neljä Imatran Citeaa riittävät korvaamaan Scalat 801-806, 855, 865 ja 889-891, 8700LE:t 808, 809, 811, 812, Crosswayt 736-745 ja 751-760, Flyerit 8, 76, 77, 80, 86 ja OmniExpress 340:n 75 (41 autoa), vai ruvetaanko esim. Kirkkonummella liikennöimään jälleen myös korkeilla autoilla? Ivecoiden muuta kalustoa alhaisempi käyttöaste vaikuttaa toki myös asiaan. PL 903 on havaittu Keravan varikolla, joten kyseinen neljän L94UB-Scalan sarja saattaa tulla HSL-liikenteeseen.Ilmeisesti ei siis tule vara-autoa vaan vain 12, jotka on tarjottu ja muualla on liikennettä vähennetty sen verran että vara-auto(t) löytyy olemassa olevasta kalustosta.
Onko talvikauden liikennettä vähennetty tosiaan niin paljon, että 23 Yutongia ja neljä Imatran Citeaa riittävät korvaamaan (41 autoa)
Onko talvikauden liikennettä vähennetty tosiaan niin paljon, että 23 Yutongia ja neljä Imatran Citeaa riittävät korvaamaan Scalat 801-806, 855, 865 ja 889-891, 8700LE:t 808, 809, 811, 812, Crosswayt 736-745 ja 751-760, Flyerit 8, 76, 77, 80, 86 ja OmniExpress 340:n 75 (41 autoa), vai ruvetaanko esim. Kirkkonummella liikennöimään jälleen myös korkeilla autoilla? Ivecoiden muuta kalustoa alhaisempi käyttöaste vaikuttaa toki myös asiaan. PL 903 on havaittu Keravan varikolla, joten kyseinen neljän L94UB-Scalan sarja saattaa tulla HSL-liikenteeseen.
Nämä tosiaan menevät Sipoon suunnan uudelle sopimukselle eli telit taitavat tulla linjoille 785-788 ja 841. Telejä on kymmenen kappaletta numeroiltaan 159-168 ja niissä on tosiaan korkeat selkänojat.
Linkin takana kaksi kuvaa: ensimmäisessä näkyy jotenkuten korkea selkänoja ja toinen on yleiskuva
https://imgur.com/a/6Xf4tEI
EDIT: Muuten vielä jatkeeksi noista linjoista joille nämä menevät: linjat 785-788 ja 841 ovat luultavasti ne joille HSL vaatii telibusseja. PL on kuitenkin tarjonnut tarjouksessaan telejä myös niille reiteille joille HSL vaatii vain A2-tyypin busseja. Olettaisin että sisäinen liikenne on täysin A1:llä ajettua, joten näitä voisi hyvinkin näkyä Itäväylän linjoilla (831,842-844). Tosin A2:ten vähäinen vaadittu määrä (2) ei kuitenkaan mahdollistaisi enempää kuin esim. vain 842:n tai vain 844:n ajamista niillä. En ole myöskään täysin perillä keskustan linjojen vaatimasta kalustosta joten ne voivat myös tulla muiden jatkoksi linjoille 785-788.
Jaa.. no sehän on erikoisessa paikassa. Helsingin ja Turun telien väliin jää sitten 11 autoa ja kun muut sarjat ovat 44, 23 ja 8 kpl, se on kai keskellä A1-bydejä järjestyksessä. Olettaen ettei eri tyypin autoja ole numeroitu enempää irralleen toisistaan.