Samaa järjestelmää kuin Nobinan bydeissäkin. Juuri noista Sipoon busseista oon täällä kirjoitellut. Ei ne toimi 100% luotettavasti ennen kuin HSL tai urakoitsija asian korjaa. Naurettavaa räpellystä näin kuljettajan silmistä katsoen. Kollega joutui tänään lähtemään tyhjin kilvin ajamaan 831:stä kun ei saatu lukuisista yrityksistä "automaatti" kilpiä näkymään ja manuaalista puuttui 831 ihan kokonaan. 1,5 sivun päästä kesken ajon järjestelmä löysi signaalin ja automaatti kilvet tulivat näkyviin. Tässä uudessa systeemissähän HSL/urakoitsija tuottaa laitteisiin myös manuaalikilvet, ei liikennöitsijä enään. ICU:sta löytyy kaikki HSL:n alueen linjat kun manuaalisesti ettii, myös metrot, ratikat & junat.
Itselle tuo romuloota teki jekut myös. Ajoin lähtölaituriin Rautatientorilla, kilvissä luki 785K Nikkilä ihan oikein. Pari minuutin päästä asiakas kysyi että mikä linja tämä on ja totesin että 785K. "No hyvä, kun tuolla edessä ei lue mitään."
No eipä joo lukenut, koska tuo amatöörien viritys, sori nyt vaan mutta sitä se koko systeemi on, oli vaihtanut automaattitekstin pois. No, ei hätää. Minä tomerana laitan manuaalisesti siihen 785K. Lähdetään Rautatientorilta ja kaikki on ok. Vähän ennen Koskelan hallia säädän radion voimakkuutta ja silmiin osuu ICU (ovat allekkain yläpaneelissa), jossa lukee EI LINJALLA. Eli tuo amatöörien viritys oli vaihtanut jossain vaiheessa Rautatientorin ja Koskelan hallin välillä 785K:n tunnukset itsekseen EI LINJALLA-tunnuksiksi. No, HSL:n piikkiin tuo menee kun niiden toimittama järjestelmä joka ei toimi, mutta sääliksi käy silti mahdollisia matkustajia. Onneksi ei ollut kuin ~20min seuraavaan vuoroon.