- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
Vs: YTV pohtii jo uutta tariffijärjestelmää
Se vyöhykelisälippu pitäisi palauttaa. Se poistettiin, koska se oli liian suosittu (!). Usein lippujen kelpoisuus rajaseudulla ei tuota ongelmaa. Kaupalliset palvelut löytyvät varsinkin Helsingissä myös oman kaupungin alueelta sujuvien yhteyksien päästä. Rajan toiselle puolelle voi vaikka kävellä tai pyöräillä, jos asuu niin lähellä rajaa.
Jospa otettaisiin käyttöön pysäkit, jotka ovat koodattu matkakortinlukijoihin HEL/VAN-tapaan, jolloin kummankin kaupungin liput käyvät niillä. Tikkurilan asemalle asti voisi esimerkiksi käydä myös Helsingin lippu. Samoin Leppävaaraan. Vantaan lipulla voisi päästä matkustamaan Mellunmäen likellä olevilta alueilta Itäkeskukseen.
Onko tarkoitus tehdä mitään yleistä selvitystä matkustajien todellisista matkareiteistä, joiden perusteella vyöhykkeet voisi laittaa? Siis todellisista, ei niistä reiteistä, mitä tällä hetkellä käytetään. Ehkä tätä kautta voisi sitä paljon puhuttua poikittaisliikennettäkin parantaa ja vähentää suoria yhteyksiä, jos niitä käytetään jossain tapauksessa melkein pelkästään poikittaisiin matkoihin.
kuukanko sanoi:Nykyisessä mallissa lyhyitä matkoja rajan yli tekevät kärsivät, mutta uskon nykyisen vyöhykejaon silti houkuttelevan selvästi enemmän matkustajia kuin järjestelmän, jossa kausiliput olisivat voimassa vain hyvin pienellä alueella.
Se vyöhykelisälippu pitäisi palauttaa. Se poistettiin, koska se oli liian suosittu (!). Usein lippujen kelpoisuus rajaseudulla ei tuota ongelmaa. Kaupalliset palvelut löytyvät varsinkin Helsingissä myös oman kaupungin alueelta sujuvien yhteyksien päästä. Rajan toiselle puolelle voi vaikka kävellä tai pyöräillä, jos asuu niin lähellä rajaa.
Jospa otettaisiin käyttöön pysäkit, jotka ovat koodattu matkakortinlukijoihin HEL/VAN-tapaan, jolloin kummankin kaupungin liput käyvät niillä. Tikkurilan asemalle asti voisi esimerkiksi käydä myös Helsingin lippu. Samoin Leppävaaraan. Vantaan lipulla voisi päästä matkustamaan Mellunmäen likellä olevilta alueilta Itäkeskukseen.
Onko tarkoitus tehdä mitään yleistä selvitystä matkustajien todellisista matkareiteistä, joiden perusteella vyöhykkeet voisi laittaa? Siis todellisista, ei niistä reiteistä, mitä tällä hetkellä käytetään. Ehkä tätä kautta voisi sitä paljon puhuttua poikittaisliikennettäkin parantaa ja vähentää suoria yhteyksiä, jos niitä käytetään jossain tapauksessa melkein pelkästään poikittaisiin matkoihin.
Viimeksi muokannut moderaattori: