Vs: YTV pohtii jo uutta tariffijärjestelmää
Pitää myös muistaa, että jo nykyiset vyöhykkeet, etenkin kolme vyöhykettä ja lähialue, aiheuttavat sekaannuksia ja hankaluuksia. Kuluttajan turvasta on huolehdittava. Tällä tarkoitan sitä, että vaikkapa Kulomäestä Karakallioon menevän on saatava helposti tieto, minkä verran maksaa matka Viikissä ja Leppävaarassa vaihtaen tai Korson-Malmin-Leppävaaran kautta tai Helsingin keskustassa vaihtaen tai Korson-Pasilan-Leppävaaran kautta.
Nykyään todella matkustajilla on ongelmia saada lippu Vantaalta Keravalle kun eivät kuljettajat osaa auttaa. Miten kuljettaja pystyy työnsä lomassa selvittelemään tuollaisia monimutkaisia vaihtoehtoja kun nykyäänkin on liian vaikeaa? Onko ylipäätään laillista, jos matkan hinta muuttuu reitin mukaan ilman, että hinta on etukäteen tiedossa?
Entäpä jos tuolla Karakallioon menijällä onkin joustava, nykyaikainen lippu, jolle on ladattu kausi Kulomäki-Koivukylä -välille? Saako sillä jotain etua mennessään Karakallioon? Kuka kertoo, paljonko matka maksaa? Hiljaiseen aikaan poikittaisliikenne ei ole kovin tehokasta. Useat matkat on mentävä keskustan kautta. Onko siinä laitaa, että poikittaisliikenteen pettäessä ylitöihin jäänyt ei pääsekään työstä kotiin kuukausilipulla, vaan menee lisämaksu huonommasta palvelusta?
Aika paljon helpompaa on hypätä Kulomäessä bussiin ja ostaa seutulippu. Sillä sitten voi mielialan mukaan matkustaa mitä kautta hyvänsä ja käyttää vaihtaessaan ensimmäisenä tulevaa oikean suunnan bussia. Myöskään ei ole mistään kotoisin, jos tuollaisen matkan joutuisi jo kotona tietokoneen tai pihalla kännykän kanssa suunnittelemaan. Ei tähän mitään hyvää ratkaisua ole. Liitettäköön Tapiola Helsinkiin jos sinne halutaan Helsingin lipulla (tai sitten kantakaupunki Espooseen).
Pitää myös muistaa, että jo nykyiset vyöhykkeet, etenkin kolme vyöhykettä ja lähialue, aiheuttavat sekaannuksia ja hankaluuksia. Kuluttajan turvasta on huolehdittava. Tällä tarkoitan sitä, että vaikkapa Kulomäestä Karakallioon menevän on saatava helposti tieto, minkä verran maksaa matka Viikissä ja Leppävaarassa vaihtaen tai Korson-Malmin-Leppävaaran kautta tai Helsingin keskustassa vaihtaen tai Korson-Pasilan-Leppävaaran kautta.
Nykyään todella matkustajilla on ongelmia saada lippu Vantaalta Keravalle kun eivät kuljettajat osaa auttaa. Miten kuljettaja pystyy työnsä lomassa selvittelemään tuollaisia monimutkaisia vaihtoehtoja kun nykyäänkin on liian vaikeaa? Onko ylipäätään laillista, jos matkan hinta muuttuu reitin mukaan ilman, että hinta on etukäteen tiedossa?
Entäpä jos tuolla Karakallioon menijällä onkin joustava, nykyaikainen lippu, jolle on ladattu kausi Kulomäki-Koivukylä -välille? Saako sillä jotain etua mennessään Karakallioon? Kuka kertoo, paljonko matka maksaa? Hiljaiseen aikaan poikittaisliikenne ei ole kovin tehokasta. Useat matkat on mentävä keskustan kautta. Onko siinä laitaa, että poikittaisliikenteen pettäessä ylitöihin jäänyt ei pääsekään työstä kotiin kuukausilipulla, vaan menee lisämaksu huonommasta palvelusta?
Aika paljon helpompaa on hypätä Kulomäessä bussiin ja ostaa seutulippu. Sillä sitten voi mielialan mukaan matkustaa mitä kautta hyvänsä ja käyttää vaihtaessaan ensimmäisenä tulevaa oikean suunnan bussia. Myöskään ei ole mistään kotoisin, jos tuollaisen matkan joutuisi jo kotona tietokoneen tai pihalla kännykän kanssa suunnittelemaan. Ei tähän mitään hyvää ratkaisua ole. Liitettäköön Tapiola Helsinkiin jos sinne halutaan Helsingin lipulla (tai sitten kantakaupunki Espooseen).