On melko yleisesti tiedossa, että Britanniassa automyönteinen ja heikosti johdettu politiikka on vesittänyt enemmän tai vähemmän kaikki raitiotieprojektit niin pahoin, että ne ovat olleet tuomittuja epäonnistumaan oikeastaan jo ennen valmistumistaan. Ainoana kirousta kunnolla pääsi karkuun Manchesterin Metrolink-järjestelmä, mutta se valmistuikin uusista systeemeistä ensimmäisenä (ellei lasketa Newcastlen hyvin Stadtbahn-vaikutteista metroa raitiotieksi). Edinburgh kelpaa tosin silti tavallaan hyväksi esimerkiksi modernista raitiotiestä - ongelmathan ovat hankkeen toteutusorganisaatiossa ja poliittisessa ohjauksessa, eivät valitussa teknisessä ratkaisussa.
Mutta Edinburghin esiin kaivaminen tässä tilanteessa antaa kyllä vallan helposti sen käsityksen, että Aamulehti mieluummin näkisi Tampereella ilmestyskirjan pedon kuin raitiovaunun.
Mutta Edinburghin esiin kaivaminen tässä tilanteessa antaa kyllä vallan helposti sen käsityksen, että Aamulehti mieluummin näkisi Tampereella ilmestyskirjan pedon kuin raitiovaunun.