Vs: Rabat-Salén ratikkaan mahtuu 500 matkustajaa
Rabat-Saléssa kuten muutenkin Pohjois-Afrikan ranskalaisperäisillä järjestelmillä aiotaan ajaa kahden noin 30 metrin Citadiksen puolikiinteitä junia. Vaunuissa on ovet molemmilla puolilla, mutta ohjaamot vain yhdessä päässä. Leveys taitaa olla 2,4 metriä.
Eurooppalaisella neljä henkeä neliölle -normilla yhdessä tuollaisessa vaunussa on yleensä 180-200 henkilön kapasiteetti eli junassa pitäisi olla vajaa 360-400. Veikkaan mitoitusperusteen olevan kuusi seisojaa neliölle. Algerian SNTF:n Flirtithän on laskettu peräti kahdeksan mukaan, mutta nuo luvut eivät ole sillä tasolla.
... joista 118 istuu ja 382 seisoo, kertoo TAUT-lehti kesäkuun numerossaan. Montakohan seisovaa matkustajaa tämä tarkoittaa neliömetrillä? Lehden mukaan Rabat-Salén raitiotiellä tulee kulkemaan double configuration Citadis units, mitä se sitten tarkoittaakaan.
Rabat-Saléssa kuten muutenkin Pohjois-Afrikan ranskalaisperäisillä järjestelmillä aiotaan ajaa kahden noin 30 metrin Citadiksen puolikiinteitä junia. Vaunuissa on ovet molemmilla puolilla, mutta ohjaamot vain yhdessä päässä. Leveys taitaa olla 2,4 metriä.
Eurooppalaisella neljä henkeä neliölle -normilla yhdessä tuollaisessa vaunussa on yleensä 180-200 henkilön kapasiteetti eli junassa pitäisi olla vajaa 360-400. Veikkaan mitoitusperusteen olevan kuusi seisojaa neliölle. Algerian SNTF:n Flirtithän on laskettu peräti kahdeksan mukaan, mutta nuo luvut eivät ole sillä tasolla.