Ei sentään veden alla pohjassa
:lol::lol::lol:
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ei sentään veden alla pohjassa
Huippukuski, oikeaan aikaan vaihtoi jo yli vuosi sitten, ennen kuin Paunu lopullisesti romahti. On aina töitä nyt hänellä.
Sellaisen havainnon tein, että kun linjalle 6 on tullut paljon harjoittelijoita, niin Paunun busseihin on tullut paljon lommoja/raitoja sivuihin.123 on ilmeisesti Oubussin kalustossa Oulussa.
Sellaisen havainnon tein, että kun linjalle 6 on tullut paljon harjoittelijoita, niin Paunun busseihin on tullut paljon lommoja/raitoja sivuihin.
Ennen kun oli vakkarikuskeja niin kalusto oli paljon siistimmässä kunnossa ulkoa.
Pahoin pelkään, että ei ole firmalla kassassa rahaa enää, ja kun on kuljettajapulaa koko alalla, pitää ottaa mitä saadaan.
Juuri luin bussissa Ylen Uutisvahti-sovelluksella jutun, jonka mukaan kuljettajien tunkua alalle ei ainakaan paranneta heikentämällä työtä.
Kuljettajan pitää päästä vessaan ja tauolle hyvin ongelmattomasti.
Kuljettajan ei pidä olla töissä pitkiä aikoja, koska mielenterveys kärsii.
Millä meinaavat saada lisää porukkaa taloon, kun työpäivänä on 12 tunnin päivät sis. 3 tunnin tauot?
Minua ei ainakaan kiinnostaisi tippaakaan vaikka Paunu tai esim. Länsilinjat onkin.
https://yle.fi/uutiset/3-12658475
– Pidetäänkö meitä ihmisinä lainkaan, kun vuonna 2022 pitää työpaikalla miettiä vessaa, huokaisee Koiviston Auton työsuojeluvaltuutettu Jarkko Latvala.
Lainaus tuolta: "Liikennöitsijällä on paras tieto siitä, missä heidän reiteillään vessoille on tarvetta, perustelee Lahden kaupungin joukkoliikennepäällikkö Rauno Särkkäaho". Mielestäni on vastuunpakoilua ja epäammattimaista siirtää vastuu pois itseltä tällä tavalla. Tilaaja kun tietää varsin hyvin missä ovat päätepysäkit ja sellaisilla vessalle olisi nimenomaan käyttöä, vähitään reittien toisessa päässä. Liikennöitsijät kyllä hoitavat sitten kuljettajien muut vessakäyntimahdollisuudet, kukin tavallaan.
136 onkin jännä tapaus siinä mielessä, että se on kesäkuussa myyty ja elokuussa vielä katsastettukin, mutta nykyisin liikennekäytöstä poistettu. Maksoin traficomille 2e omistaja- ja historiatiedoista, joista selvisi, että nykyinen omistaja on eräs yritys tai saman niminen yksityishenkilö kiteeltä, jonka toimiala on marjojen viljely yms. Saisipa vielä kerran elämässä ajaa jollain yhtä hyvällä autolla linjaa... Volvot on niin traktoreja.Onko jollakin tietoa Paunun autoista #123 ja #136? Joku täällä foorumilla sanoi, että #136 olisi myyty, mutta minne? Entä #123, onko sekin myyty vai onko kenties roskiin laitettu?
Saisipa vielä kerran elämässä ajaa jollain yhtä hyvällä autolla linjaa... Volvot on niin traktoreja.
Saako kysyä ihan huvikseen että oletko ite Tampereelta? täytyy muuten sanoa että ekaa kertaa kuulen nyt tamperelaisen moittivan Volvon linja-autoja jota en millään osannut odottaa. Itellä on nimittäin aina ollut sellainen mielikuva että tamperelaiset tykkää Volvoista juuri eniten, ja kutsunkin välillä Tamperetta "Volvobussien pääkaupungiksi". Tai nojaa, kaikilla on oma mielipiteensä. Kun Tampereella kerrankin on niin paljon Volvoja, on helppo kuvitella että siellä kaikki tykkää niistä eniten.
8900 volvostakin sais ihan hyvän auton jos sellaiseen lisäisi iskarit, jousituksen, lämmityksen, ääni- ja lämpöeristeet, ilmastoinnin, ohjaustehostimen, ergonomian ja poistaisi turhia turvallisuusjuttuja. -87 mallista volvoa voi ohjata yhdellä kädellä ilman, että ranteet katkeaa, näitä 8900 keksintöjä ei.
Tästä olen varsin skeptinen. Tietyiltä osin 8900 malliston eri sukupolvet ovat mennyt vähemmän kurjaan suuntaan, mutta perusviat on ja pysyy. Talvella vasen kainalo hikoilee ja oikea jalka jäätyy. Keskimäärin sopiva. Eikä rattia saa kohdalleen kuitenkaan. Vähän kumarassa joutuu ajamaan, että riittää voima kääntää raskasta rattia. 8700 mallisto oli viimeistä kunnollista volvoa, mutta ei sekään scaloille pärjännyt millään tasolla.Uskoisin että asiaan tulee petraus kun Volvo Bussar esittelee 8900-mallista uuden sukupolven millä hetkellä hyvänsä.