Vaikken ite asu Tampereella (tai muualla Nysse-alueella), eikä näin ollen ole mitään vahvoja mielipiteitä Nysse-alueen bussioperaattoreista, niin täytyy kyllä sanoa, että kun olen nyt lukenut paljon Vaajy-käyttäjän Paunu-aiheisia viestejä sekä jonkin verran myös katellut Mats Karlssonin Twitter-tiliä, niin Paunu vaikuttaa kyllä kieltämättä todella luotettavalta bussiyhtiöltä, jossa todellakin panostetaan hyvään palveluun, jolloin Paunua voisi melkein verrata taksifirma Kovaseen. Vaikuttaa vahvasti siltä että Paunulla hyvä asiakaspalvelu on kaiken A ja O, jonka takia Paunun palveluun voi aina luottaa, ja että Paunun kuljettajille asiakaspalvelulla on enemmän tai vähemmän yhtä suuri merkitys kuin K-Marketin henkilökunnalle, ja Paunua voisi melkeinpä kutsua bussifirmojen "Kovaseksi". Sen takia toivonkin onnea ja menestystä Paunulle, ja vaikka Paunu viime aikoina onkin hävinnyt runsaasti liikennettä eikä ole enää voittanut mitään moneen vuoteen, niin toivottavasti Paunulle jää kuitenkin vielä sen verran jäljelle että firma pysyy Tampereen katukuvassa vielä pitkään. Uskoisin myös että niin Mats kuin monet muutkin Paunun kuljettajat pitää Paunua työnantajana jopa tärkeänä osana identiteettiään eikä mielellään vaihda työnantajaa ellei ole todellakin pakko. Ens kerralla kun ite lähden Tampereelle bussibongailulle (toivottavasti kerkeen ens kesänä), aion keskittyä suurimmaksi oaksi Paunuun, ja hyvällä onnella toivoa että törmäisiin Matsiin, niin voisi diskuteerata hänen kanssaan vähän bussiasioita på svenska. Mieluiten näkisin ite Matsin Scalan ratissa, kun ajaa Volvoilla niin paljon muutenkin.
Mitä kaikkia Nysse-linjoja Paunu muuten ajaa vuodenvaihteen jälkeen?
Vaajy on kyllä ihan oikeassa, etenkin Pirkkalan suunnalla pyöri usein mukavia kuljettajia. Itse tuli kuljettua Paunulla monet vuodet moottoritietä kaupunkiin (Tampereelle), aina sai hyvää palvelua etenkin linjojen vakiokuljettajilta, tottakai muutama poikkeus vahvistaa vahvan säännön. Eräs saman kylän herra oli iät ja ajat Paunulla töissä, voin sanoa, että hän oli kuin aikansa Mats, piti ammattiaan herrasmiehen hommana. Hän muistaa edelleen aina mainita ylpeänä Paunun, kun puhutaan ammateista. Vaajyn kirjoituksissa vilahtelee erilaisia hahmoja ja nimityksiä heille, monet varmasti ajattelevat sen olevan tylsää jaarittelua mutta kirjoitusten takana on yksi pätevä ajatus, se arjen mitätön "bussikuski" voi olla myös paljon muuta, on ja on ollut mm. Entistä sotilasta, jääkiekkovalmentajaa yms paljon muuta. Ainakin itselleni Tampereen seudulla ikäni asuneena Paunu on omalta osaltaan osa Tamperetta ja erottuu edukseen yrityksenä. Paunulla uskotaan edelleen hyvään palveluun ja sillä kilpailuun, ehkä siksi tilanne onkin juuri tämän kaltainen kuin on. Yksi asia mihin itse kiinnitän etenkin huomiota on myös asiaan kuuluva työvaatetus, Paunulaisissa kuljettajat pukeutuva hyvin asiallisesti. Paunun asiakaspalvelu myös on vastannut itselleni aina ja homma on toiminut, näin ei ikinä tapahdu esimerkiksi Pirkanmaan tilausliikenteellä. Itseäni ainakin hatuttaa, että joku umpisurkea Pirkanmaan tilausliikenne vie Paunua vieläkin alemmas, kilpailu on kovaa. Paunulle voisi tehdä hyvää myös nuorempi "komennus", nuorukaiset ovat aina ideoita täynnä ja uudistusmielisiä, ken tietää josko pelastaja vielä löytyy.
Vuoden vaihteen jälkeen tilanne ei tosiaan ole kummoinen, mikäli Paunu ei voita Sahalahden suunnan liikennettä, jää jäljelle vain 6, 27 & 115? En tiedä meneekö myös iltavuoro Siuroon linjan 70 mukana.