Paunulla hyviä tyyppejä ajamassa, osa jo Pohjolan liikenteen palveluksessa yms. Toki ennen Paunun isoimpia häviöitä aikoinaan, oli Paunullakin osa umpisurkeaa sakkia, tosin he lähtivätkin ensimmäisinä mm. Pirtilille. Vekalla myös vähän Paunun henkeä, hyviä kuskeja pääsääntöisesti yms. Minnehän nuo Paunun 8700le -sarjan Volvot päätyvät mikäli häviävät tuon 42, 48, 49 linjojen kilpailutuksen, liekö viimeisiä 1+2+0 ovijärjestelmällä olevia Tampereella. Kaikki loppuu aikanaan ja niin myös linjan 6 sopimus, paljonko kuljettajia enää tarvitaan jos Paunu jatkaa vaan pikavuoro/tilausajo -puolella?
Mistä muuten johtuu, että Esim. 8900le sekä 9700H -sarjan Volvoissa Paunulla keskiö keulassa on valkoinen ja esim. Länsilinjoilla se on musta? Valkoinen on mielestäni tyylikkäämpi.
Yhdellä kuskilla ei muuten ole Paunulla autoo.
En kerro yksityiskohtaisesti, mutta hän oli ennen Pirkkalan varikolla töissä, ja ja se työ- ja kotimatka meni ihan kävellen.
Nyt tietysti autoilu ja auton omistus on kallista, niin hän liikkuu töihin busseilla.
Varikko on Nekalassa, mutta jos pitäisi aloittaa ensimmäisin vuoro, niin eihän hän välttämättä töihin pääse. Tai töistä, jos lopettaa viimeisenä...
Kertoi, että joutuu jopa nukkumaan varikolla, kun ei autoo oo. Tai tulemaan bussilla jo tunteja ennen töitä, että pääsee töihin.
Hänen kuitenkin pitäisi päästä Nekalaan, kasilla kyllä pääsee vissiin keskustaan, mutta ilmeisesti kymppiä ei kulje niin aikaisin. Se auto, mitä hänellä on, on itse asiassa rikki.
Nostan hattua sille kuskille, kun ei ehdi edes töistä kotiin busseilla, vaan nukkuu Nekalan varikolla ja viettää siellä vapaa-ajatkin hyvissä määrin.
Mutta mistä hän saa aikaa korjaamaan sitä menopeliään, kun pitäisi koko ajan busseja ajaa? Eli hän nukkuu varikolla ja auto on pois liikenteestä, pärjää jotenkin busseilla. Mutta noilla kun menee kotiin, niin ei paljoa juhlita, kun syö 12 tunnin päivästä kaksi tuntia lisää. Olen monesti ihmetellyt, että kuka on sanonut, että bussikuskin pitää olla töissä taukoineen 12 tuntia? Eikö heille ihmisille saisi antaa jotain elämääkin? Paljon on kortistossa kuitenkin ammattilaisia.
Kuskin työpäivä 12 tuntia taukoinaan, niin miksi hän tuhlaisi kaksi tuntia liikkumisiin busseilla päivässä, jolloin tulisi kotiin kirjaimellisesti nukkumaan? Hän nukkuu varikolla ja saa edes 1,5h vapaa-aikaa.
Hän käy kotona vain kun on vapaapäiviä tai pekkasvapaata/lomaa. Muulloin ei ole järkeä kotona käydä vain nukkumassa.
Näin hänet just kutoslinjalla ja hän oli niin hyvä asiakaspalvelija, vaikka tuo tilanne yhdistettynä pitkiin työpäiviin ei varmastikaan ole mitään mukavaa.
Mutta eikö se ole Paunulle normaalia, siellä ei lähdetä asiakkaisiin purkamaan omia asioitaan, mm. nykivänä ajona tai olemalla katsomatta heitä silmiin.
Olen todella surullinen että tällaista voi edes tapahtua, kuka siis oikeasti haluaa, että bussikuskilla ei saa olla mitään elämää?