Väinö Paunu Oy

Nyt on ainakin varmaa tietoa, sillä trafi kertoo NLH-309 omistajaksi SatLi:n 19.4 alkaen. Joku päivittänyt phototransiin väärin.
 
Itse olen jo varautunut yrityskauppaan, kun Paunulla kerrankin menee niin huonosti eikä ole voittanut mitään linjoja, ja jonka lisäksi toimitusjohtaja on saanut rattijuopon maineen. Ite ainakin kannatan mielummin yrityskauppaa kuin konkurssia. Ja kaikella kunnioituksella Paunufaneja kohtaan. :redface:
 
Itse olen jo varautunut yrityskauppaan, kun Paunulla kerrankin menee niin huonosti eikä ole voittanut mitään linjoja, ja jonka lisäksi toimitusjohtaja on saanut rattijuopon maineen. Ite ainakin kannatan mielummin yrityskauppaa kuin konkurssia. Ja kaikella kunnioituksella Paunufaneja kohtaan. :redface:

Tuskin kukaan firmaa ostaa, koska ei sillä ole kohtaa mitään ajoa pikavuoroja lukuunottamatta. Niitäkään ei ole paljoa, joten eipä tuossa kukaan ostaja tee muuta, kuin ammu itseään jalkaan.
 
Eiköhän tuo Väinö Paunu Oy lopeteta selvitystilamenettelyn kautta.

Tai sitten jää olemaan ja yrityksen tulo tulee kiinteistöjen ja maa-alueiden vuokraamisesta ja muusta sijoitustoiminnasta, jos sellaista on.

Mitään varsinaista liikennöintiin liittyvää ostettavaa ei firmassa ole. Autot pääosin paljon ajettuja ja suurin osa jo melko iäkkäitä. Linjoja voi perustaa muuten vaan, eikä niitä kannata ostamaan käydä.
 
Henkilökohtaisesti en jaksa uskoa, että Paunun nykyisestä verkostosta ja tarjonnasta jää ihan hirveästi jäljelle 26.2. eteenpäin uuden isännän alaisuudessa. Suunnitelmat jatkosta varmsti on laadittu ja ne vain odottavat julkaisua.

Sen sijaan paljon sopivanikäisiä ja hyväkuntoista kalustoa vapautuu Onnibusin kasvuun muualla sekä muihin tarpeisiin sinne sun tänne, jossa pitkiä siivuja on kelkottu pitkään reippaasti yli rippikouluikäisillä busseilla.
 
Henkilökohtaisesti en jaksa uskoa, että Paunun nykyisestä verkostosta ja tarjonnasta jää ihan hirveästi jäljelle 26.2. eteenpäin uuden isännän alaisuudessa. Suunnitelmat jatkosta varmsti on laadittu ja ne vain odottavat julkaisua.

Sen sijaan paljon sopivanikäisiä ja hyväkuntoista kalustoa vapautuu Onnibusin kasvuun muualla sekä muihin tarpeisiin sinne sun tänne, jossa pitkiä siivuja on kelkottu pitkään reippaasti yli rippikouluikäisillä busseilla.

Eiköhän varmaan noita Paunun aikaisempia vuoroja lopeteta vähitellen, ja nuo sopivat autot siirretään muualle. Nythän Onnibusilla on ollut kalustopulaa lähes kokoajan joten ehkä noita Paunulta siirtyvistä autoista vähän tilanne parane..
 
Henkilökohtaisesti en jaksa uskoa, että Paunun nykyisestä verkostosta ja tarjonnasta jää ihan hirveästi jäljelle
No tavallaan reitistö ja pysäkkivalikoima on jo nykyisinkin kovin identtinen, muutama poikkeus tulee lähinnä mieleen
- Paunu poikkeaa vielä Jämsässä Tampere–Jyväskylä. Toki poikkeaa myös nykyisen FLEX-liikenteen yksittäinen F24-vuoroki. Nähdäänkö tässä harmonisointia ja jos, niin keskustan voitoksi vai tappioksi? Vuorotarjonnan ollessa suurempaa, ne ovat myös kilpailleet vahvasti Jyväskylä–Jämsä -vakiovuorojen kanssa. Päällekkäinen tarjonta varmaan kadonnee, joskin nuo vakiot vaikuttaisivat olevan käyttöoikeussopimusliikennettä vallan.
- Samaisella 9-tiellä Paunu on myös palvellut Urjalaa. Ei se ytimen kautta ajo pitkää mutkaa tee ja ajantasauspaikkana ideaali
- Suurimmat erot löytynevät sitten 3-tieltä, jossa Paunu on palvellut Hämeenlinnaa, lukuisia ramppi- ja kaupunkipysäkkejä unohtamatta Helsinki–Vantaan matkakeskusta ja Hesan satamia. Ja vanhalta 3-tieltä löytyy vielä Valkeakoski. Tällä hetkellä OB:n kaupassa tämän tarjonnan tyydyttää tavallaan Valkeakosken Liikenne – KA-konsernilla kun ei ole nyt omaa tarjontaa. Tämä on isossa mittakaavassa varmaan se mielenkiintoisin kilpailuasetelma ja kauanko se kestää!

Sen sijaan paljon sopivanikäisiä ja hyväkuntoista kalustoa vapautuu Onnibusin kasvuun muualla sekä muihin tarpeisiin sinne sun tänne, jossa pitkiä siivuja on kelkottu pitkään reippaasti yli rippikouluikäisillä busseilla.
Kovinhan tuota konsernin kalustoa on kovin nuorennettu, mutta vieläkään ei ostoliikenteen F22-linjalta (Tampere–Huittinen/Rauma)nlöytyne sellaista arkipäivää, että kaikki autot täyttäisivät euro5- ja ikävaatimukset. Tuskin edes tämänkään auto- ja ihmiskaupan myötäkään :lol:
 
Varmaan myös jotain vaikutuksia Tampereen tilausajomarkkinoihin.
Ainakin sen verran, että enää ei saa autoja vuokralle. Tampereen messukeskuksen asiakaskuljetuksetkin lienee nyt järjestelty, viime viikolla oli kuulemma ainakin O. Mäntylää havaittu vastaavissa touhuissa (?)
 
Takaisin
Ylös