Onpas muuten houkutteleva yhteys. Kukapa ei palaisi halusta viettää neljää sydänyön tuntia Karsavan (2 451 asukasta) asemalla?Karsava Mo, 16.11.09 an 23:38
Karsava Di, 17.11.09 ab 03:52 D 91RJ Schnellzug
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Onpas muuten houkutteleva yhteys. Kukapa ei palaisi halusta viettää neljää sydänyön tuntia Karsavan (2 451 asukasta) asemalla?Karsava Mo, 16.11.09 an 23:38
Karsava Di, 17.11.09 ab 03:52 D 91RJ Schnellzug
No tuo nyt on tietokoneen ehdotus, joihin on syytä suhtautua aina varauksella. Se ehdottaa sitä, koska se ei osaa yhdistää Rezekne-1 ja 2-asemia. Riika-Pietari-juna käy kääntymässä Rezekne 2 -asemalla ja jatkaa kohti Pihkovaa pysähtyen Karsavassa. Pietari-Vilna-juna taas tulee Pihkovan kautta pysähtyen Karsavassa ja jatkaa Rezekne 1 -aseman kautta kohti Vilnaa. Karsava on raja-asema, jonne ei ole kyllä yhtään mitään järkeä mennä ihmettelemään keskellä yötä. Rezekne sentään on noin 40 000 asukkaan kaupunki, jossa on tarjolla sentään jotain aktiviteetteja ajan kuluttamiseen.Onpas muuten houkutteleva yhteys. Kukapa ei palaisi halusta viettää neljää sydänyön tuntia Karsavan (2 451 asukasta) asemalla?
DB:n haku osaa antaa tuollaiset yhteydet, jokainen yhteys vaan pitää sisällään monta vaihtoa ja on matka-ajaltaan älytön. Missään nimessä reitti Riiasta Vilnaan ei tule kulkemaan Daugavpilsin kautta. Kannattaa hankkia Baltian kartta ja vähän vilkaista, missä nämä paikkakunnat oikein sijaitsevat.
Kirjoitin vähän eri asiasta jo, Daugavpilsin kautta kulkeminen on todella ainoa tapa päästä Liettuasta tai Valko-Venäjältä junalla Riikaan käymättä Venäjällä. Suunniteltu juna olisi ajanut toteutuessaan Vilnan ja Minskin kautta.
Sanonpa saman vielä kerran. Tuo nykyinen reitti junanvaihtoineen ei ole missään mielessä järkevä oikein kenellekään. Vaikka tuollainen reitti on olemassa, voidaan sanoa, ettei Riian ja Vilnan välillä ole junayhteyttä. Sopiva matka-aika voisi olla suoraa rataa 4-5 tuntia.
Luulin, että on siirrytty taas puhumaan junayhteyksistä ja niitten tulevaisuudesta eikä siitä yhdestä matkasta joka välttämättä pitää päästä kiskoilla.
Tuossa muuten kartta junareiteistä, jotka tavallaan ovat olemassa, mutta suurin osa niistä on ollut iät ajat peruutettuja. http://www.ldz.lv/?object_id=1498
Tuossa muuten kartta junareiteistä, jotka tavallaan ovat olemassa, mutta suurin osa niistä on ollut iät ajat peruutettuja. http://www.ldz.lv/?object_id=1498
Eihän tuossa puhuta aikataulusta sen tarkemmin kuin "tulevaisuudessa". Molodetshnon ja Naujoji Vilnian väli kyllä kannattaisi sähköistää, sillä molemmin puolin rajaa on jo käytössä sama 25 kV DC -järjestelmä. Liikennettä on paljon ja ei tarvittaisi tämän pätkän vuoksi erikseen dieselvetureita. Valkovenäläiset sähköveturit voisivat tuoda junat suoraan Vilnaan ilman yhtä veturinvaihtoa sähköstä dieseliin.Tämmöi uutinen otti silmään. Ilmeisesti Liettuan ja Valko-Venäjän rajalla tehdään jonkinmoista modernisointia
Ei rataverkostossa sinänsä mitään vikaa ole. Kulkihan sellainen juna vielä jokin aika sitten. Osasyy voi olla se, että Baltian maissa käsittääkseni ratamaksut ovat sekä henkilö- että tavarajunilta lähellä täyskustannusvastaavuutta.No itse asiassa vain mietin, että mitkä on olleet taustasyyt, että miksi Riika-Gomel juna ei startannut. Sitten mietin, että onko syynä ollut toimimaton rataverkosto vai mikä.
Simferopol on historiallisesti paikka, jonne on yhteyksiä vähän joka puolelta entistä Neuvostoliittoa. Suorien junien lisäksi yhteyksiä on myös suorilla vaunuilla, joita vaihdetaan matkalla junasta toiseen.Asiasta toiseen: Erehdynko muuten pahasti jos sanon, että Gomelista pääsee junalla jopa Ukrainan mustanmeren rannalle Simferepoliin?
Siis yksi kesäjuna Riiasta joka toinen päivä ja toinen Vilnasta joka toinen päivä. Yhteensä siis Vilnasta joka päivä. Ne kulkivat Vilnasta eteenpäin samalla aikataululla.Ilmeisesti on ollut ainakin vuonna 2007 Riikasta kaksi kesäjunaa, Riika-Simferopol ja Vilna-Simferopol, molemmat kulkivat joka toinen päivä?
Tämmöi uutinen otti silmään. Ilmeisesti Liettuan ja Valko-Venäjän rajalla tehdään jonkinmoista modernisointia
Eihän tuossa puhuta aikataulusta sen tarkemmin kuin "tulevaisuudessa". Molodetshnon ja Naujoji Vilnian väli kyllä kannattaisi sähköistää, sillä molemmin puolin rajaa on jo käytössä sama 25 kV DC -järjestelmä. Liikennettä on paljon ja ei tarvittaisi tämän pätkän vuoksi erikseen dieselvetureita. Valkovenäläiset sähköveturit voisivat tuoda junat suoraan Vilnaan ilman yhtä veturinvaihtoa sähköstä dieseliin.
Eihän tuossa puhuta aikataulusta sen tarkemmin kuin "tulevaisuudessa". Molodetshnon ja Naujoji Vilnian väli kyllä kannattaisi sähköistää, sillä molemmin puolin rajaa on jo käytössä sama 25 kV DC -järjestelmä. Liikennettä on paljon ja ei tarvittaisi tämän pätkän vuoksi erikseen dieselvetureita. Valkovenäläiset sähköveturit voisivat tuoda junat suoraan Vilnaan ilman yhtä veturinvaihtoa sähköstä dieseliin.
---------- Viesti lisätty kello 21:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 21:36 ----------
Ei rataverkostossa sinänsä mitään vikaa ole. Kulkihan sellainen juna vielä jokin aika sitten. Osasyy voi olla se, että Baltian maissa käsittääkseni ratamaksut ovat sekä henkilö- että tavarajunilta lähellä täyskustannusvastaavuutta.
publics.bg sanoi:Stadler Rail will deliver ten electric multiple units for Belarus Railway, 19.03.2010 19:18
This is first contract for a former USSR country
AUTHOR: publics.bg
Swiss manufacturer Stadler Rail won a 60 million euro contract to deliver ten electric multiple units for Belarus Railway. Delivery of four-carriage trains will start in December this year and continue until the middle 2012. The trains are part of FLIRT (Fast Light Innovative Regional Train) Stadler’s model family.
The trains will be built in two versions: six FLIRTs will serve the traditional local train network in the region of the Belarusian capital Minsk. The other four FLIRTs are intended for intercity travel between the larger towns. These will have a more comfortable, higher level interior, in view of the longer journey times. The trains in Belarus will operate on a broad-gauge track of 1,524 millimeters, and have a larger clearance.
Taitaa olla noissa valmistajan kuvissa sama akkunajärjestys, kuin JKOY:llä?
Stadler sanoi:19.03.10
Stadler wins in Belarus
Stadler Rail has won the international tender to deliver Belarus Railways with ten FLIRTs (Fast Light Innovative Regional Train). The contract was signed this afternoon in Minsk, with a volume of around EUR 60 million (including reserve materials). Delivery of the four-carriage trains will already start in December this year and continue until the middle of 2012. The trains are more or less identical to the 32 FLIRTs manufactured for Helsinki. They will be manufactured in parallel to these in Bussnang. Once again, thanks to its high levels of innovation, Stadler Rail has been able to win another order, 80% of the value of which will be created in Switzerland.
First contract from a Commonwealth of Independent States country
This is Stadler’s first contract from a country from the former Soviet Union. Peter Spuhler, owner and CEO of Stadler Rail Group, is delighted. “I’m very proud that our FLIRTs soon will operate in Belarus as well. This means we will be present in 11 countries. This proves that we are competitive from Switzerland with an added value of 80%. Stadler has sold 557 FLIRTs, of which 417 were sold to countries abroad.”
The trains will be built in two versions: six FLIRTs will serve the traditional local train network in the region of the Belarusian capital Minsk. The other four FLIRTs are intended for intercity travel between the larger towns. These will have a more comfortable, higher level interior, in view of the longer journey times. As in Finland, the trains in Belarus will operate on a broad-gauge track of 1,524 millimetres, and have a larger clearance.
Trans-Port sanoi:Regular railway service in the area Indra Bihosaŭ will resume in May
26.01.2010 [07:30] Source: RZD-Partner
May 1, 2010 scheduled to be commissioned a second railway line on a plot of Latvian-Belarusian border Indra Bihosaŭ, as well as planned further development of the project to restore passenger train traffic between Riga and Minsk, which stopped in 2007
It is reported by the press office of the Latvian railway company Latvijas dzelzcels with reference to the statement the leaders of the Latvian and Belarusian Railways meeting which was held in Riga.
The second line on the Latvian-Belarusian border was connected between the States in November 2009, at the moment ends setting the alarm system. Commissioning of the second track will significantly increase the capacity of the site.
The meeting was highly appreciated by the project container train "Bison", which was further developed. The Belarusian side underlined the role of Latvia as a transit state, and believes that both the administration should continue to work on part of the agreed tariff policy for transport.
Ei taida täysin identtisten kanssa onnistua, kun ei ajolangoissa kulje aivan samanlaista tavaraa...Ihan VILLI veikkaus, että täysin identtistä kamaa kun Helsinki ja VV on tilaamassa myös Viro ja Latvia (jos päätyvät stadleriin)