Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ei taida täysin identtisten kanssa onnistua, kun ei ajolangoissa kulje aivan samanlaista tavaraa...
Ei taida täysin identtisten kanssa onnistua, kun ei ajolangoissa kulje aivan samanlaista tavaraa...
Katsopas nyt tarkemmin, mitä kohtaa minä kommentoin...Eki: eikö just TEP70 todennu muutama viesti takaperin, että Lukashenkolla on 25KVAC johdoissa?
Periaatteessa, siis PERIAATTEESSA, Flirt ja muut invertterikoneet sopivat varsin mainiosti 3 kV DC -verkkoon. Silloin voidaan jättää päämuuntaja lauhduttimineen, sekä verkkotasasuuntaaja kokonaan pois ja syöttää ajolangan jännite suoraan pääkatkaisijan kautta junan välijännitepiirille, josta pää- ja apukäytön invertterit ottavat sähkön. Tämä tietysti edellyttää junassa 3 kV välijännitepiiriä.Voiko kommentistasi päätellä, että mahdollinen repeat tilaus Viroon ja Latviaan tarvitsi jotakin modausta sähkö Stadlereihin?
Ei se, että jokin tekniikka ei ole meillä yleisessä käytössä tee siitä antiikkista. Vaihtosähkö on toki monessa tapauksessa käytännöllisempää kuin vaihtosähkö, mutta ei aina. Esimerkiksi pitkillä siirtomatkoilla, jollaisia on entisen Neuvostoliiton alueella paljon, on tasasähkösiirto parempi vaihtoehto. Vaihtosähkö ei nimittäin kulje kovin pitkiä matkoja johtimissa. Jos sähkövoimaa pitää siirtää yli 1000 kilometriä, on tasavirtasiirto usein vaihtovirtatekniikkaa parempaa.Eikö heillä ole invertteri käyttöjä siellä vai mistä kiikastaa? Eikös tuo tasavirta verkko syö aika reippaasti loistehoja vai mitä ne on
-> Eli varikset saa lämmitellä siirtojohdoilla?
Miten voikin olla tuollaista antiikki tekniikkaa vielä nykyään käytössä??
Ei se, että jokin tekniikka ei ole meillä yleisessä käytössä tee siitä antiikkista. Vaihtosähkö on toki monessa tapauksessa käytännöllisempää kuin vaihtosähkö, mutta ei aina. Esimerkiksi pitkillä siirtomatkoilla, jollaisia on entisen Neuvostoliiton alueella paljon, on tasasähkösiirto parempi vaihtoehto. Vaihtosähkö ei nimittäin kulje kovin pitkiä matkoja johtimissa. Jos sähkövoimaa pitää siirtää yli 1000 kilometriä, on tasavirtasiirto usein vaihtovirtatekniikkaa parempaa.
Edelleen; nykyään pähkäillään joidenkin jakeluverkkojen muuttamista tasajännitteelle, koska pienjänniteverkkoja voidaan syöttää korkeammalla jännitteellä käytettäessä tasasähköä (AC 1 kV vs. DC 1,5 kV). Tehonsiirtokyky paranee merkittävästi, koska tasasähköllä jännitteen huippuarvo on sama kuin sen tehollisarvo. Eräs keino parantaa verkon energiatehokkuutta on kytkeä esim. toimistorakennukset tasasähköjakelun piiriin. Suurin osa toimistoissa käytettävistä laitteista kun toimii tasasähköllä, jolloin laitekohtaiset tasasuuntaushäviöt jäävät pois.
Sähköautoja oli merkityksetön määrä eivätkä ne vaikuttaneet mahdollisiin sähkönjakelun muutoksiin. Ennen sähköverkkojen aikaa jokaisella sähköauton lataajalla oli oma bensiinigeneraattorinsa akkujen lataukseen. Tasajännitemoottorilla ei taida olla mitään merkitystä akkujen latauksessa?Syitä, en muista että miksi verkko muutettiin, mutta osan seurauksista olen ymmärtänyt. Silloin sähköautot oli tasavirta moottoreilla ja akkujenlataus oli kivutonta. Sitten tuli monta murrosta samaan aikaan: Sähköverkko muutettiin vaihtovirralle ja öljykoneet teki läpimurron T-Fordilla. Ps. Ford muuten taisi ihan aluksi suunnitella T-mallia kulkemaan sähköllä toimivaksi. Voisi olla maailma täysin erilainen jos niin olisi päättänyt, koska Fordilla oli aika paljon "läpimurto" ajatuksia jotka ohjasivat aika montaa asiaa kulkemaan tiettyyn suuntaan.
Ennen sähköverkkojen aikaa jokaisella sähköauton lataajalla oli oma bensiinigeneraattorinsa akkujen lataukseen. Tasajännitemoottorilla ei taida olla mitään merkitystä akkujen latauksessa?
Henry Ford oli tietysti kiinnostunut sähköautoista - olihan hänen vaimollaan sähköauto.
poranny.pl sanoi:This year we are planning a series of investments in crossing the border, even as construction continued transition Połowcach, rebuilding the rail crossing at the Forge of Bialystok - adds Maciej Żywno.
BelTA sanoi:The Belarusian Railways and the China National Electronics Import-Export Corporation and Datong Electric Locomotive Company signed a contract to supply electric locomotives. The Belarusian Railways is mullign over another two more projects which can be carried out with the help of Chinese investments, namely the modernization of cargo terminals (implementation term 2010-2011) and increasing the speed of regular passenger train services connecting Minsk with major cities (2011-2016).
BelTA sanoi:Belarus, Lithuania to increase transit capacity of Viking container train service
31.03.2010 18:32
MINSK, 31 March (BelTA) – The railways of Belarus and Lithuania are planning to increase the transit capacity of the Viking container train service, BelTA learnt from the press service of the Belarusian Railways.
The project was discussed at a meeting in Minsk between the chiefs of the railways of the two countries. The two sides examined the issues of attracting additional cargo flows from the Scandinavian countries.
The sides praised the growth of cargo transportation by the Viking service. In January-February 2010, Viking transported 8,265 containers. This is an increase of 28.9% compared to the same period a year ago.
The Belarusian Railways press service noted that the Lithuanian Railways is Belarus’ most important partner in international cargo transportation. Lithuania accounted for 4.3% of importation, 22.9% of exportation and 15% of transit of cargo.
In January-February this year the volume of goods transported from Belarus to Lithuania amounted to 1.6 million tonnes, up 97% from the same period last year. These were mainly chemical and mineral fertilizers (981,000 tonnes), oil and oil products (356,000 tonnes), peat and peat products (73,000 tonnes).
The volume of goods transported from Lithuania to Belarus in January-February 2010 made up 213,000 tonnes (208% as against the same period last year). These were mainly sugar (167,000 tonnes), chemicals and soda (16,000), presscake (6,000 tonnes).
Transit of cargoes from/to Lithuania via Belarus in January-February 2010 made up 1 million tonnes (up 1.8% as against the same period 2009). Major transit goods were oil and oil products (500,000 tonnes), chemical and mineral fertilizers (208,000 tonnes), chemicals and soda (77,000 tonnes), ferrous metals (55,000) and coal (33,000 tonnes).
Kyseessä oli Riika-Homel-junapari, joka kulki joka toinen päivä ja meni Indrasta yli ja Minskin kautta eteenpäin.Onko tämä 2007 mainittu liikenne joka lakkautettu kulkenut muuten Latvian itärajan kautta?