Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Onpa kyllä tosi kurjaa, mistähän tämäkin johtuu? Tuolla 339:llä olen vuonna 2017 ajanut ja oli kyllä hieno kokemus.Sain tiedon, että nämä vietiin eilen kierrätettäväksi eli romutettavaksi.
Tunnetuin näistä oli vuosina 2002–2004 yksityisin varoin kunnostettu VTS-vaunu 339, joka oli siis täysin kunnossa ja ajokelpoinen. Muut olivat ”Ludde” eli 150 sekä vaunu 12 (Karia/Strömberg) vuodelta 1959.
Minulla ei riitä sanoja kertomaan, mitä ajattelen tällaisesta toiminnasta.
Alla olevassa linkissä tietoja vaunusta 339:
Olen äärettömän surullinen tapahtuneesta.
Kai se jonkinlaisen remontin olisi tarvinnut syväuraisten vaihteiden ja jännitteennoston vuoksi. En tiedä, kuinka kallis tuollainen remontti olisi ollut.Tunnetuin näistä oli vuosina 2002–2004 yksityisin varoin kunnostettu VTS-vaunu 339, joka oli siis täysin kunnossa ja ajokelpoinen.
Jännitteennosto on tosiaan ajankohtainen aihe, kuin myös muutto Ruskeasuolle. Harrastepohjalta tuskin kovin helposti tuommoisia rahoja maksella, tai johtaisi koviin korotuksiin.Kai se jonkinlaisen remontin olisi tarvinnut syväuraisten vaihteiden ja jännitteennoston vuoksi. En tiedä, kuinka kallis tuollainen remontti olisi ollut.
99%:lle ei. Suurinosa helsinkiläisistähän on muutenkin muualta ja meitä joukkoliikenneihmisiä on melko vähän, etenkään vanhojen arvostajia. Jos olisi vaihtoehdot korotetaanko vaikka veroja 1% vanhan vaunun säästämiseksi, niin tuskin menestyisi. Näin ajattelen realistisesti.Eikö oma historia merkitse hesalaisille mitään?
Olisihan se ollut paljon vähemmän mitä Stadin Ratikat Oy on jo vaunusta maksanut, kun sen vaunun omarahoitteisesti entisöi ajokuntoiseksi. Tuo on ollut nyt yksinomaan KLOY:n "koulukiusaamista". Luultavasti mainitut henkilöt joutuvat asiasta edesvastuuseen rikottuaan samalla myös useita sopimuksia. Kenkää saisi antaa koko porukalle. Onneksi en tunne heitä ollenkaan!Kai se jonkinlaisen remontin olisi tarvinnut syväuraisten vaihteiden ja jännitteennoston vuoksi. En tiedä, kuinka kallis tuollainen remontti olisi ollut.
Kaupunkiliikenne Oy on osakeyhtiö, joka tekee vain tehtäviä joista sen asiakkaat (omistajakunnat, HSL ja Länsimetro Oy) maksavat sille. Jos kukaan asiakkaista ei ole halukas maksamaan perinnekaluston säilyttämisestä, ei yhtiö luonnollisesti tee sitä.Tuo on ollut nyt yksinomaan KLOY:n "koulukiusaamista".
Ethän sä enää ole siellä töissäKaupunkiliikenne Oy on osakeyhtiö, joka tekee vain tehtäviä joista sen asiakkaat (omistajakunnat, HSL ja Länsimetro Oy) maksavat sille. Jos kukaan asiakkaista ei ole halukas maksamaan perinnekaluston säilyttämisestä, ei yhtiö luonnollisesti tee sitä.
Muistetaan myös että Raide-Jokerinkin valmistuttua suurin osa Helsingin asukkaista (syntyperäisiä tai muuten) ei asu ratikkaverkon piirissä, eikä muiden ratikat niin synnytä helsinkiläisyyden tunnetta.99%:lle ei. Suurinosa helsinkiläisistähän on muutenkin muualta ja meitä joukkoliikenneihmisiä on melko vähän, etenkään vanhojen arvostajia.