Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eivätkö HKL 9 ja 505 ole sentään vielä Helsingissä? Ne olivat ajokuntoisiakin ainakin muutama vuosi sitten. Ei kyllä yllättäisi, jos niiden olisi tarkoitus mennä seuraavaksi romuksi. HKL 313:n poistosta en ole myöskään kuullut. Se on kai Kaupunginmuseolla jossain.Vaikka emme nyt puhuisi ajokuntoisuudestakaan, onko tämän "kierrätyksen" jälkeen ylipäätään jäljellä yhtään 1950-luvun raitiovaunua, poislukien Spårakoff? Eikö ainakin 12 olisi ollut syytä pitää jossain tallin nurkassa muistona ajasta, jolloin sen malliset tai samankaltaiset vaunut dominoivat Helsingin kaduilla pyörinyttä raitiovaunukantaa..?
Tämä. Suomessa on kuitenkin jonkin verran yksityisiä museoauto- yms. kokoelmia ja ihmisiä, jotka luultavasti olisivat olleet kiinnostuneita noille romumetallin hinnalla järjestämään kuljetuksen ja tallin.Vaikka tilaa ei ole säilyttää vanhoja ratikoita, miksi niitä ei laiteta julkiseen myyntiin, vaikka huuto.nettiin?
Jos kukaan ei tarjoaisi vanhoista ratikoista romukauppiasta enempää niin vasta sitten laitettaisiin ratikat romuttamolle?
Onko teltta edes enää paikallaan?
Kuinka suurta tilanpuutetta on odotettavissa, kun Ruskeasuohan tulee kuitenkin kai jo tänä vuonna käyttöön?
Se on vain ottanut osumaa johonkin. Vaunujen perää ei pystynyt näkemään mistään, joten paha kuitenkaan sanoa varmaksi, ovatko ne yhä muuten muodossaan.Kuvassa näyttää, kuin 339:n keulan yläosaa olisi alettu jo purkamaan. Onko tuollainen mahdollista pelastaa?
Otso Kivekäs teki juuri sen, jota salaa toivoin, eli nosti asian poliittiseen päätöksentekoon. Sinällään tämä ei vielä tarkoita mitään, mutta tämä lienee se reitti, jota pitkin jotain saattaa tapahtua.Romutus on toistaiseksi onnistuttu keskeyttämään.
Olet kai kuitenkin romutuksia vastaan ja osoitat toiminnallasi tukesi museovaunuliikenteen puolesta?Kysyttiin kommenttia, niin kommentoin, että tämä asia ei ole minun vastuullani enkä osaa siitä enempää kertoa kuin mitä julkisuudessa on tähän mennessä kerrottu.
Tämä nyt alkaa vaikuttamaan ajojahdilta osastoon, johon tämä ei liity. Kannattaisi ensin tutustua organisaatioon, ennen kuin lähtee syyttelemään kaikkia yhden, hyvin monialaisen yhtiön henkilöitä.Olet kai kuitenkin romutuksia vastaan ja osoitat toiminnallasi tukesi museovaunuliikenteen puolesta?
Näyttää myös siltä että Vallilan korjaamo saa lisätöitä näiden omatoimisten muiden päälliköiden ansiosta. Hyvähän se on että töitä riittää.
Kuten tuossa aiemmassa viestissä sanoin, mikään ei estä museovaunujen käyttöä, vaikka niihin pitäisi vaihtaa leveämmät pyöränrenkaat tai nostaa jännitettä, mikä tasavirralla on yksinkertainen asia.Otso Kivekäs teki juuri sen, jota salaa toivoin, eli nosti asian poliittiseen päätöksentekoon. Sinällään tämä ei vielä tarkoita mitään, mutta tämä lienee se reitti, jota pitkin jotain saattaa tapahtua.
Tässä ketjussa aiempana syytettiin syväuraisia ristikoita siitä, että museovaunuilla ei enää voisi liikennöidä. Onko asia todella näin? Estääkö joku vaihtamasta museokalustoon profiililtaan erilaisia pyöriä? Tai jopa koko teliä, jos se sen vaatisi?
Kaikkien osapuolien kannattaa tiedostaa, että romutus on yritetty järjestää salaa, eikä vaunuille ole tosiasiallisesti yritetty järjestää uutta omistajaa tai edes kertoa aikeita siitä, että Kaupuniliikenne on päättänyt romuttaa vaunut. Kaikki, jotka väittävät muuta valehtelevat.Tämä nyt alkaa vaikuttamaan ajojahdilta osastoon, johon tämä ei liity. Kannattaisi ensin tutustua organisaatioon, ennen kuin lähtee syyttelemään kaikkia yhden, hyvin monialaisen yhtiön henkilöitä.
Seuraavaksi varmaan minua ruvetaan syyttämään vaunujen romutuksesta