Vs: Varikkovierailut
Mielestäni alan harrastajat ovat osa yritysten sidosryhmää. Monista meistä/heistä on tullut linja-autonkuljettajia tai muita alaan sidoksissa olevia henkilöitä, kuten liikennesuunnittelijoita tai jopa edenneet alan esimies- ja johtotehtäviin. Kiinnostus alaa kohtaan johtaa usein myös parempaan tietoon ja työmotivaatioon, joka parhaassa tapauksessa kehittää koko toimialaa.
Vierailuja (esim. ryhmille) voidaan järjestää vaarallisempiin ja salaisempiinkin kohteisiin kuin bussivarikoille, kaikkihan on vain halusta kiinni.
Olen joskus päässyt Pirkkalan varikolle Ei linjalla -kyltein Marjan kanssa. Se on tosin perusvarikko, joten hirveästi nähtävää ei siellä ollut, mutta matka oli se kokemus tässä.
Kuulemma ei saisi ajaa Ei linjalla asiakkaiden kanssa, mutta teki kerran poikkeuksen kun oli muutamasta pysäkistä kyse.
Esim. linjalla 8 olisi kiva palata moottoritietä Pirkkalaan, mutta 17.07 bussi Pirkkalasta ei jatka Haukiluomasta enää Pirkkalaan linjalla, joten jouduin siirtymään 18.20 Paunun autoon
Marja meni Pirkkalaan sieltä yksin moottoritietä, nopea reitti.
Aika usein juttelemme ko. kuljettajan kanssa, ja hän on kertonut paljon varikoista, busseista ja välillä saanut autotkin tarkistaa ennen kuin hän ajoi ne varikolle ettei jäänyt muilta tavaroita tai rahaa.
Nekalan varikolla olisi kyllä unelmaa käydä. Harmi kun täältä Paunut lähtee niin ei ole enää kyseinen kuljettaja reiteillä kesäkuusta. On ollut ihania reissuja hänen kanssa!
Hän ei ole Nekalan varikon kuljettaja, vaihtaa varmaan liikennöitsijää kun Pirkkalan varikko loppuu. Työmatka pitenisi muuten nelinkertaiseksi nykyiseen verrattuna... kun nyt pääsee töihin moottoritietä vartissa.
---------- Viestit yhdistetty klo 23:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:54 ----------
Mielestäni alan harrastajat ovat osa yritysten sidosryhmää. Monista meistä/heistä on tullut linja-autonkuljettajia tai muita alaan sidoksissa olevia henkilöitä, kuten liikennesuunnittelijoita tai jopa edenneet alan esimies- ja johtotehtäviin. Kiinnostus alaa kohtaan johtaa usein myös parempaan tietoon ja työmotivaatioon, joka parhaassa tapauksessa kehittää koko toimialaa.
Vierailuja (esim. ryhmille) voidaan järjestää vaarallisempiin ja salaisempiinkin kohteisiin kuin bussivarikoille, kaikkihan on vain halusta kiinni.
Juuri tällä tavalla sinne pääsee varikolle sataprosenttisen varmasti.
HS Metro teki joskus hyvän jutun vanhan ajan ystävästä, joka oli siis samanlainen bussifani kuin minä, tosin sillä erotuksella että asuu HSL- ja minä Nysse-alueella.
On nykyään bussikuski
Luulisi, että varikot on jo tuttuja kuin itse bussitkin.