- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,141
Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2018/2019
HSL teki sellaisen ratkaisun, että tilaajaväripakko koskee vain päätöksen jälkeen valmistettuja busseja, eli 2011 eteenpäin. Vanhan väriset bussit ovat vanhempaa kalustoa. Sen jälkeen on tosin voinut vielä tuoda käytettyä kalustoa muissa väreissä HSL-liikenteeseen, kuten Nobinan 2015 tuomat vihreät Vest 06-telit.
Yksittäisiä vanhempia busseja on maalattu tilaajaväreihin, mutta silti Kuukankorven tilastoja katsellessa http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/bussitilasto.html, ennen vuotta 2011 valmistettujen bussien osuus (433 kpl) vastaa aika hyvin tilaaja ja runkovärittömien määrää (415kpl) Tuosta tilastosta puuttuu tosin nämä vuodenvaihteen uudet bussit ja talven aikana poistetut, eli nyt vanhan värisiä pitäisi olla vielä vähemmän.
Osaako joku kertoa, miksi HSL-alueella näkee yhä niin paljon busseja vanhoilla, firmojen omilla värityksillä tilaajavärityksen sijaan? Eikös tilaajaväritykseen maalaaminen ole ollut kilpailutuksien ehtona jo Höselin alkuajoista lähtien, eli sen kymmenisen vuotta?
HSL teki sellaisen ratkaisun, että tilaajaväripakko koskee vain päätöksen jälkeen valmistettuja busseja, eli 2011 eteenpäin. Vanhan väriset bussit ovat vanhempaa kalustoa. Sen jälkeen on tosin voinut vielä tuoda käytettyä kalustoa muissa väreissä HSL-liikenteeseen, kuten Nobinan 2015 tuomat vihreät Vest 06-telit.
Yksittäisiä vanhempia busseja on maalattu tilaajaväreihin, mutta silti Kuukankorven tilastoja katsellessa http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/bussitilasto.html, ennen vuotta 2011 valmistettujen bussien osuus (433 kpl) vastaa aika hyvin tilaaja ja runkovärittömien määrää (415kpl) Tuosta tilastosta puuttuu tosin nämä vuodenvaihteen uudet bussit ja talven aikana poistetut, eli nyt vanhan värisiä pitäisi olla vielä vähemmän.