Amorella on yhdessä suhteessa ainutlaatuinen alus, ja sellaisena pysyy vielä pitkään. Se on eniten Turun ja Tukholman välisiä matkoja kautta aikojen tehnyt alus, ihan kaikki mukaan luettuina. Kaverit ovat vaihdelleet, Amorella on pysynyt. Rinnalla ovat olleet Sally, Kalypso, Rosella, Isabella ja Grace, satunnaisesti muitakin. Kilpailijallakin on nähty Svea/Karneval, Wellamo/Festival, Sea Wind, Serenade, Europa, Galaxy ja Baltic Princess. Ja myönnetään, osa nimistä on kirjoitettu ilman operaattoritunnusta, joka niissä on.
HEL-STO-linjalle Amorella ei olisi kovinkaan hyvä alus, koska sen matkustajakonsepti on suunniteltu siten, että kaikilla ei ole hyttipaikkaa, eikä lisäkämppiä ole mitään järkeä enää 33-vuotiaaseen alukseen rakentaa. Tallinnan linjalle Vikingin kipeästi tarvitsemaan kolmanteen vuoroon XPRS:n rinnalle se olisi erinomaisen passeli. Tähän pakettiin sopisi myös yön yli-risteily, johon Amorella sopisi tuntuvasti XPRS:ää paremmin.
Nyt taitaa kuitenkin olla niin, että Vikingin likviditeetti on sen verran huonossa jamassa, että pitää ainakin tarkistaa, millaisen hinnan Amorellasta voisi saada -isosta rahastahan ei ole kyse, koska lauttoja maailman markkinoilla pyörii. Koska Amorellassa on isompi autokansi ja parempi kuljetushyötysuhde kuin puolisiskossaan Gabriellassa, Cinderellasta puhumattakaan, sen voi olettaa olevan näistä helpoimmin myytävissä. Gloryn lunastaminen on varustamon ykkösprioriteetti, ja hiljainen luopuminen HEL-STO-linjasta ainakin siinä muodossa, missä sitä aiemmin ajettiin, on jo käynnissä.
HEL-STO-linjalle Amorella ei olisi kovinkaan hyvä alus, koska sen matkustajakonsepti on suunniteltu siten, että kaikilla ei ole hyttipaikkaa, eikä lisäkämppiä ole mitään järkeä enää 33-vuotiaaseen alukseen rakentaa. Tallinnan linjalle Vikingin kipeästi tarvitsemaan kolmanteen vuoroon XPRS:n rinnalle se olisi erinomaisen passeli. Tähän pakettiin sopisi myös yön yli-risteily, johon Amorella sopisi tuntuvasti XPRS:ää paremmin.
Nyt taitaa kuitenkin olla niin, että Vikingin likviditeetti on sen verran huonossa jamassa, että pitää ainakin tarkistaa, millaisen hinnan Amorellasta voisi saada -isosta rahastahan ei ole kyse, koska lauttoja maailman markkinoilla pyörii. Koska Amorellassa on isompi autokansi ja parempi kuljetushyötysuhde kuin puolisiskossaan Gabriellassa, Cinderellasta puhumattakaan, sen voi olettaa olevan näistä helpoimmin myytävissä. Gloryn lunastaminen on varustamon ykkösprioriteetti, ja hiljainen luopuminen HEL-STO-linjasta ainakin siinä muodossa, missä sitä aiemmin ajettiin, on jo käynnissä.