- Liittynyt
- 31 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 829
Aavistelempa että DFDS on tekemässä nurkanvaltausta vanhan kuusikon (Bore, Effoa, Sally, SF-Line, Slite ja Svea/Johnson) reviirille. Siitä enteilee muutaman kuorma-autoja kuljettavat lautat Ruotsin ja Balttian välillä SEKÄ yhteistyö SPL:n kanssa.
Viikkarin tai Sillinkin ostamisella tanskalaiset yhdessä venäläisten kanssa saisivat laituripaikat moneen kaupunkiin ja valmiin asiakaskunnan. Aika näyttää.
Viikkarilla ei ole sen jälkeen kun SL-Line jäi yksin pankkien kaataessa RAB Sliten aivan turhaan, ollut minkäänlaista kykyä suurempiin eikä halua suurempiin laajentumisiin. Laivat ovat yli-ikäisiä, joskin hyväkuntoisia pääosin. Mutta kun katsoo Tallinkkia, sielläpä on 7kpl 2000-luvulla uutena hankittua alusta. Sanotaan, että Turun laivoissa on sitä ja tätä vikaa, ainakin ne ovat teknisesti paljon parempia kuin Siljan jäljiltä olleet loppuun ajetut romut. Ravintolat toimivat hyvin sekä juottolat, sehän on porauslauttojen päätarkoitus tällä hetkellä. Varsinkin kun Viikkari tällä hetkellä laiminlyö entiset asiakkaansa pitämällä kreisiä nirppanokkien ylikalliina hienostolaivana. 3:n laivan taktiikalla Turusta se olisikin toiminut. Autokansien rahtikapasiteettikin on alusvaihdosten myötä suurentunut.
Viikkarin olisi aivan ehdottomasti mentävä Pietarin liikenteeseen, siellä asuu 5M ihmistä. Kyllä sieltä satamapaikka varmasti löytyy kun hiukan näkee vaivaa. ISABELLA olisi ollut täydellinen eritin ensilaivaksi. Tallinnan liikenteeseen vaikka kreisin piirrustusten pohjalta väsätty uusi laiva, kahta laivaa ei tarvita mielestäni vaan joku parempi jolla kuin V-Xpersu. Vanhat PC-2 koneiset laivat voi MANNIN osilla muuttaa koneitten osia vaihtamalla käyttämään LNG-tä. Saa nähdä yrittävätkö maksattaa sitäkin hommaa Suomen veronmaksajilla. Tietysti aloittaen koneiltaan huonokuntoisimmasta laivasta. Tietääkseni männät ja kannet ainakin menee vaihtoon.
Viikkarin tai Sillinkin ostamisella tanskalaiset yhdessä venäläisten kanssa saisivat laituripaikat moneen kaupunkiin ja valmiin asiakaskunnan. Aika näyttää.
Viikkarilla ei ole sen jälkeen kun SL-Line jäi yksin pankkien kaataessa RAB Sliten aivan turhaan, ollut minkäänlaista kykyä suurempiin eikä halua suurempiin laajentumisiin. Laivat ovat yli-ikäisiä, joskin hyväkuntoisia pääosin. Mutta kun katsoo Tallinkkia, sielläpä on 7kpl 2000-luvulla uutena hankittua alusta. Sanotaan, että Turun laivoissa on sitä ja tätä vikaa, ainakin ne ovat teknisesti paljon parempia kuin Siljan jäljiltä olleet loppuun ajetut romut. Ravintolat toimivat hyvin sekä juottolat, sehän on porauslauttojen päätarkoitus tällä hetkellä. Varsinkin kun Viikkari tällä hetkellä laiminlyö entiset asiakkaansa pitämällä kreisiä nirppanokkien ylikalliina hienostolaivana. 3:n laivan taktiikalla Turusta se olisikin toiminut. Autokansien rahtikapasiteettikin on alusvaihdosten myötä suurentunut.
Viikkarin olisi aivan ehdottomasti mentävä Pietarin liikenteeseen, siellä asuu 5M ihmistä. Kyllä sieltä satamapaikka varmasti löytyy kun hiukan näkee vaivaa. ISABELLA olisi ollut täydellinen eritin ensilaivaksi. Tallinnan liikenteeseen vaikka kreisin piirrustusten pohjalta väsätty uusi laiva, kahta laivaa ei tarvita mielestäni vaan joku parempi jolla kuin V-Xpersu. Vanhat PC-2 koneiset laivat voi MANNIN osilla muuttaa koneitten osia vaihtamalla käyttämään LNG-tä. Saa nähdä yrittävätkö maksattaa sitäkin hommaa Suomen veronmaksajilla. Tietysti aloittaen koneiltaan huonokuntoisimmasta laivasta. Tietääkseni männät ja kannet ainakin menee vaihtoon.