- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
Aikanaan, kun h21V (sekä tietysti myos h65A ja h66A) kulki reittiä joukkoliikennetunneli-Salomonkatu-Mansku-Postikatu-Asema-aukio oli se eräs luotettavimmista bussilinjoista Helsingin alueella. Kampin terminaalista johtunut reittimuutos pilasi koko linjan lähes runkoliikennemäisen luonteen (sama juttu pilasi muut em. Larun linjat).
Totta puhut, 65A ja 66A pystyi luottamaan kun niillä oli oma väylä ydinkeskustassa. Kaivokadun ruuhkatkin kesti, kun Kampissa matka meni sujuvasti. En tajua, miksei bussiterminaalia olisi voinut tehdä siten, että läpiajo olisi ollut mahdollista. Nykymuodossaan 65A ja 66A eivät hyödytä ketään. Voitaisiin laittaa 65 ja 66 päättymään Rautatientorille, sitten Espoon terminaalista lähtisi joku tiheän vuorovälin linja Lauttasaareen nopean bussikaistan kautta, tämä ajaisi Itämerenkatua. Linjan 20 voisi siirtää lähtemään Rautatieaseman nurkilta parempien vaihtoyhteyksien tarjoamiseksi. Tämä remontti auttaisi jo paljon Lauttasaarta.