Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Eikös kuitenkin ole niin, että nykyisen aikataulun ajo onnistuu myös Sm1-2 -kalustolla, jolla on poikkeusajoja ollutkin? Se tarkoittaa, että Sm4-5 -junilla pitäisi kohtalaisen helposti päästä alle tunnin. 70 minuutin vuoroväliä en lähtisi yrittämään, sillä se voisi sekoittaa tunnin rytmiin perustuvan koko junaliikenteen systeemin Helsingin päässä.Vaikea tuota on oikein enää nopeuttaa, pysähdyspaikkoja ei kannata karsia ja nykyisillä Sm4-junilla pääsee jo 160Km/h.
Mutta mikä onkaan kuormituksen jakautuma Lahden ja Mäntsälän suhteen? Zige94 kertoi joutuneensa seisomapokaan jo Lahdessa. Mutta onko se yleistä? Entä jos Lahden matkustajien palvelua ajateltaisiin Lahden kautta kulkevien junien kokonaisuudesta lähtien ja Z-liikenteen kierto suunniteltaisiin Hki-Mäntsälä -yhteyden pohjalta? Miten suuri osa lahtelaisista tarvitsee sellaisia Z-junien pysähdyksiä, joita ei tarjota veturi- ja Pendolinovuoroilla?
Antero