Aikataulukirjan osalta taitaa olla näin. Bussissa  jaettavien paperilehtisten päivityssykli on kuitenkin ilmeisesti paljon  lyhyempi. Aikataulukirjassa oli mm. neloslinjan otsikossa virhe  (puhuttiin yhä Hervantakeskuksesta), joka korjattiin juhannuksen jälkeen  eikä siitä lisätty huomautusta tuohon korjauslistaan = eli korjaus  kerennyt kirjaan?
Tuo nettiaikataulujen päivitysvaikeus on kyllä todella vitsikästä.  Toivottavasti ne eivät maksa tuosta enää yhtään mitään, järjestelmä on  säälittävän kankea ja vanhentunut käyttöönottohetkelläkin. Kaikki  pienetkin muutoksetkin vaativat ilmeisesti aikataulukauden vaihtamisen,  jota viime talvena nähtiinkin muutamaan otteeseen ja tänä kesänäkin  kerran. Nettiaikataulujenhan pitäisi nimenomaan olla se, johon muutoksia  voidaan merkitä vaivattomasti ja nopeasti.
On tietenkin hieman eri asia verrata Helsingin Lentoaseman  rautatieaseman avaamista ja ykköslinjan muutosta Tampereella, mutta Joli  tiedottaa todella surkeasti linjamuutoksista. Esimerkkinä nyt nostan  tämän ykköslinjan siirron pois Kyöstin pysäkiltä, josta ihmiset eivät  ole osanneet siirtyä käyttämään 1C-linjaa Naistenmatkantielle.  Paikallislehdessä (
http://pirkkalainen.com/lehtiarkisto/2015/Nro 27 Pirkkalainen 1.7.15 .pdf,  sivu 7) Häyrysen mielestä "tässä kohtaa olisi voitu toimia hieman  tarkemminkin". Jutun jälkeen Kyöstin hylätylle kääntöpaikalle vietiin  tiedote siirrosta, mutta uusilla ykkösen pysäkeille ei ole riittänyt 60  päivän toimenpideaika pysäkkikylttien vaihtamiseksi. Ihmettelen  täälläkin, että mikä siinä voi olla niin kohtuuttoman vaikeaa. Parasta  tässä pelleilyssä on, että vastuutahot pompottelevat vaihtohommaa  toisilta toisilleen ja oravanpyörä jatkuu. Eli kukaan ei oikeastaan  tiedä, kenen vastuulla niiden vaihto on. JOLI, Pirkkalan kunta ja  ELY-keskus ovat aivan pihalla siitä, kuka ne pari pysäkkipärettä  vaihtaa. Puolen tunnin homman olisi voinut hoitaa toukokuun puolella  viimeisenä talvikauden liikennöinti-iltana. Toimiiko  joukkoliikenneyksikkö täysin alimitoitetulla budjetilla vai eikö porukka  ole työtehtäviensä tasalla? HSL on hoitanut mielestäni varsin  haasteellisten Lentoaseman poikkeusjärjestelyjen tiedotusta varsin  hyvin, etenkin tuo oppaiden palkkaus on erinomainen asia.