Talviliikenne 2015-16

Sen verran muutosta on kolmosen osalla havaittavissa, että nyt Niemenrannan kautta kiertävästä variaatiosta on tehty jopa aikataulukirjan perusteella se "pääreitti", Vähäniemenkadun kautta kiertävä on merkitty V-kirjaimella, josko nuo nyt viimein olisi saatu yhtenäiseksi niin Lissun kuin paperiversion osalta.
 
Aikataulut on nyt myös netissä ja paperinen kesän linjakartta on julkaistu. Nettiaikatauluissa uusittiin myös jäljelle jäävän talvikauden osalta joitakin merkintöjä, esimerkiksi linjan 3 otsikko vaihdettiin loogisesti Paasikiventie -> Lielahti, tämä on hyvä, kun myös linjoilla 21/27/28 lukee näin. Toinen Särkänniemi-pysäkkiparin pysäkeistä vaihtoi nimensä Mustalahdeksi, tavoitteena ilmeisesti estää turisteja jäämästä vahingossa pois jo tällä pysäkillä linjalla 20. Nyt toisaalta sitten keskustasta tultaessa linjalla 3 yhdenkään pysäkin nimi ei ole Särkänniemi.

Aika pienillä muutoksillahan tässä mennään. Linja 38 on unohtunut kartalle ja Y21+35 kummittelee TAYS:lla (kumpikaan ei liikennöi kesäisin). Virheenkorjauksia (eli pilkunviilauksia) mukavan paljon esimerkiksi: 1A/L ei enää koukkaa kartalla T2:n kautta (vaikka omasta mielestäni sen varsinkin nyt vielä kesäkaudella pitäisi) ja 14N ei enää koukkaa motarin rampin kautta Pitkäniemessä. Henkkohtainen suosikkini eli kolmonen Lielahdenkadulla Halkoniemenkadun kohdalla jäi tosin vielä korjaamatta :p
 
Onkos se Nokian liikenne nyt muuttumassa millään tapaa vai säilyykö nykyisellään?
 
Onkos se Nokian liikenne nyt muuttumassa millään tapaa vai säilyykö nykyisellään?

Linjan 14 liikennettä heikennetään päivällä ja illalla ja siitä säästyneillä rahoilla tuplataan 71:n vuoroväli lauantaisin. Eli ei juurikaan mitään uutta.
 
Linjan 14 liikennettä heikennetään päivällä ja illalla ja siitä säästyneillä rahoilla tuplataan 71:n vuoroväli lauantaisin. Eli ei juurikaan mitään uutta.

Heikennetään ihan syystä. Matkustajamäärä ruuhka-ajan lähtöjä lukuunottamatta oli todella pieni Pirkkalan ja Nokian välillä, Pereestäkin Suupantorin suuntaan kulkevia ei juuri ollut.
 
Heikennetään ihan syystä. Matkustajamäärä ruuhka-ajan lähtöjä lukuunottamatta oli todella pieni Pirkkalan ja Nokian välillä, Pereestäkin Suupantorin suuntaan kulkevia ei juuri ollut.

Juurikin näin. Surkuhupaista liikennöidä teliautoa Rajasalmen siltaa tyhjänä. 1C:n linjamuutos korvaa lisäksi liikennetarvetta Turrin alueella. Nokian ja Pirkkalan välistä liikennettähän haluttiin parantaa uudistuksessa, jolle olin alusta asti hieman skeptinen. Milloinhan Tampereella kysyntä riittää HSL550-tasoiseen poikittaisliikennöintiin?

Käsitin, että perus-14:n kääntöpaikkaa siirrettäisi joko Nikkilänniemen kohdalle tai vieläkin pidemmälle. Tämä olisi hyvä uutinen, koska tällöin 14N-vuorojen vähentäminen ei haittaisi kahden Pereentien pysäkkiparin käyttäjiä, joita jonkin verran kuitenkin on ollut.
 
Käsitin, että perus-14:n kääntöpaikkaa siirrettäisi joko Nikkilänniemen kohdalle tai vieläkin pidemmälle. Tämä olisi hyvä uutinen, koska tällöin 14N-vuorojen vähentäminen ei haittaisi kahden Pereentien pysäkkiparin käyttäjiä, joita jonkin verran kuitenkin on ollut.

Tästä en ole kuullutkaan, hyvä niin, jos toteutuu. Suupantorilla kääntyminen olisi tietysti kaikkein paras, mutta kolmen vartin ajoaika ei tähän oikein riitä.

Kreetankujalla tai Läpikäytävänkujalla ei puolestaan taida olla mitään kääntämiseen soveltuvaa paikkaa, ellei sellaista sitten rakenneta Pereentien kevytväylän rakentamisen yhteydessä.
 
Tästä en ole kuullutkaan, hyvä niin, jos toteutuu. Suupantorilla kääntyminen olisi tietysti kaikkein paras, mutta kolmen vartin ajoaika ei tähän oikein riitä.

Kreetankujalla tai Läpikäytävänkujalla ei puolestaan taida olla mitään kääntämiseen soveltuvaa paikkaa, ellei sellaista sitten rakenneta Pereentien kevytväylän rakentamisen yhteydessä.

Tai mitä jos 14:n perusreitin ohjaisi Kurikkaan ja lopetettaisiin turha 65:n kiertely siellä, jos kukaan ei sitä käytä.
 
Tai mitä jos 14:n perusreitin ohjaisi Kurikkaan ja lopetettaisiin turha 65:n kiertely siellä, jos kukaan ei sitä käytä.
No sinnehän se olisi mielekkäintä ulottaa. Kurikankin joukkoliikennepalvelut huononivat kokonaisuutena niin paljon kesällä 2014 tehdyn linjastoremontin myötä.
 
Jostain sain käsityksen, että Leinolassa ei kääntyisi enää ensi talvena ympäri mikään ykkösen vuoro, vaan kaikki ajaisivat Vatialaan (Lentolaan) asti? Tai oikeastaan ihan sama, kunhan vaan täysin järjen vastaisesta Leinolan (Raudikonkatu) 11 minuuttia Lentolan lähtöajan jälkeen olevasta väliajasta päästäisiin eroon. Parantaisi linjan aikatauluvarmuutta osuudella Koskipuisto - Pirkkala, huomattavasti.

Tällaista muistan itsekin jostain kuulleeni/lukeneeni. Sielläpäin vähemmän liikkuneena, onko Lentolassa todella niin suurta kysyntää liikenteelle, että sinne välttämättä tarvittaisiin tuo 7,5 minuutin vuoroväli?
 
Tällaista muistan itsekin jostain kuulleeni/lukeneeni. Sielläpäin vähemmän liikkuneena, onko Lentolassa todella niin suurta kysyntää liikenteelle, että sinne välttämättä tarvittaisiin tuo 7,5 minuutin vuoroväli?

Ei varmaankaan, mutta jos nyt oikein muistan niin Jolilan peruste tuolle oli asiakaspalautteet, joissa valitettiin että on hypätty väärään autoon ja Leinolassa sitten jouduttu odottamaan seuraavaa Lentolaan jatkavaa autoa.
 
Ei varmaankaan, mutta jos nyt oikein muistan niin Jolilan peruste tuolle oli asiakaspalautteet, joissa valitettiin että on hypätty väärään autoon ja Leinolassa sitten jouduttu odottamaan seuraavaa Lentolaan jatkavaa autoa.

Jotenkin tämä kilpienlukutaidottumuus ei yllätä. 14 on hyvä esimerkki, hypätään kilpiä lukematta autoon, ja sitten ollaan ihmeissään, kun Pereestä ei jatketakaan Pirkkalan suuntaan.
 
Ei varmaankaan, mutta jos nyt oikein muistan niin Jolilan peruste tuolle oli asiakaspalautteet, joissa valitettiin että on hypätty väärään autoon ja Leinolassa sitten jouduttu odottamaan seuraavaa Lentolaan jatkavaa autoa.

Ja ne, jotka osaavat lukea kilpiä, odottavat sitä Lentolaan jatkavaa autoa lähtöpysäkillään ja ovat samaan aikaan perillä :)
 
Ja ne, jotka osaavat lukea kilpiä, odottavat sitä Lentolaan jatkavaa autoa lähtöpysäkillään ja ovat samaan aikaan perillä :)
Joskus jopa aikaisemmin. Ainakin kerran mulle kä Leinolan pätkää ajaessani ja ohittaessani Koskipuiston jälkeen pahasti myöhässä olleen vatialalaisen, niin Kissanmaalta tulleitten matkustajien jäädessä ihmetellen Leinolan päätteellä pois Vatialaan menevä hurautti pysäkin ohi. :lol:
 
Takaisin
Ylös