Ensi elokuussa avataan T-banenin rengasradan viimeinen osuus Storo-Carl Berners plass. Linjat ovat silloin:
1 Frognerseteren-Majorstuen
2 Storo-Majorstuen-Stortinget-Ellingsrudåsen
2X Stortinget-Ellingrudåsen
3 Sognsvann-Mortensrud
4R Lysakerelven-Majorstuen-Stortinget-Sinsen-Storo-Majorstuen-Stortinget-Bergkrystallen
5 Røa-Stortinget-Vestli
5X Stortinget-Vestli
Nykyiseen linjastoon verrattuna kakkonen ja vitonen vaihtavat päittäin länsipuolen pääteasemia. Holmenkollenin radan (ykkönen) kaupungin puoleinen pääteasema siirtyy Helsfyristä Majorstuaan. Nelonen muuttuu linjaksi 4R ja ajetaan silmukkana rengasradan läpi. Kolsåsin rataa aletaan muuttamaan virtakiskolla ajettavaksi, siksi pääteasemaksi tulee vuoteen 2007 saakka Lysakerelven, jossa vaihtoyhteys ratikkalinjalle 13. Kolmosella ei muutoksia. Perusvuoroväli on kaikilla linjoilla 15 min (perinne vuosien takaa). Koska yhteistunnelin välityskyky on jo yläkantissa, ei Sinsenin asemalle voida johtaa lisää linjoja. Näin ollen tälle asemalle ajetaan vain 15 min välein suuntaansa. Mutta koska asemalla tulee olemaan keskilaituri, voi matkasuunnan valita helposti, jolloin vuoroväliksi tulee 7,5 min.
"X"-linjoja on perinteisesti ajettu ruuhka-aikana, mutta ensi elokuussa niitä ajetaan aamuruuhkan alusta iltaruuhkan loppuun, eli myös päiväsaikaan. Näin Vestlihin (Grorudbanen) ja Ellingsrudåseniin (Furusetbanen) tulee tiheä liikenne päiväsaikaankin. Junakokoja on tarkoitus kasvattaa jopa kuusivaunuisiksi. Ensi vuonna tarvittava vaunumäärä on 160 vaunua. Vuonna 2012 määrä tulisi olemaan 222 vaunua, joista 10 Holmenkollenin radalla (T2000-vaunuja) ja loput Mx-vaunuja.
Piirka
1 Frognerseteren-Majorstuen
2 Storo-Majorstuen-Stortinget-Ellingsrudåsen
2X Stortinget-Ellingrudåsen
3 Sognsvann-Mortensrud
4R Lysakerelven-Majorstuen-Stortinget-Sinsen-Storo-Majorstuen-Stortinget-Bergkrystallen
5 Røa-Stortinget-Vestli
5X Stortinget-Vestli
Nykyiseen linjastoon verrattuna kakkonen ja vitonen vaihtavat päittäin länsipuolen pääteasemia. Holmenkollenin radan (ykkönen) kaupungin puoleinen pääteasema siirtyy Helsfyristä Majorstuaan. Nelonen muuttuu linjaksi 4R ja ajetaan silmukkana rengasradan läpi. Kolsåsin rataa aletaan muuttamaan virtakiskolla ajettavaksi, siksi pääteasemaksi tulee vuoteen 2007 saakka Lysakerelven, jossa vaihtoyhteys ratikkalinjalle 13. Kolmosella ei muutoksia. Perusvuoroväli on kaikilla linjoilla 15 min (perinne vuosien takaa). Koska yhteistunnelin välityskyky on jo yläkantissa, ei Sinsenin asemalle voida johtaa lisää linjoja. Näin ollen tälle asemalle ajetaan vain 15 min välein suuntaansa. Mutta koska asemalla tulee olemaan keskilaituri, voi matkasuunnan valita helposti, jolloin vuoroväliksi tulee 7,5 min.
"X"-linjoja on perinteisesti ajettu ruuhka-aikana, mutta ensi elokuussa niitä ajetaan aamuruuhkan alusta iltaruuhkan loppuun, eli myös päiväsaikaan. Näin Vestlihin (Grorudbanen) ja Ellingsrudåseniin (Furusetbanen) tulee tiheä liikenne päiväsaikaankin. Junakokoja on tarkoitus kasvattaa jopa kuusivaunuisiksi. Ensi vuonna tarvittava vaunumäärä on 160 vaunua. Vuonna 2012 määrä tulisi olemaan 222 vaunua, joista 10 Holmenkollenin radalla (T2000-vaunuja) ja loput Mx-vaunuja.
Piirka