- Liittynyt
- 28 Toukokuu 2016
- Viestit
- 315
Sinne rakennetaan taloja, joten tämä vaihtoehto on (onneksi) menetetty.
Ne raiteet voi rakentaa suoraan Tripla-kauppakeskuksen alle, eli ei tätä vaihtoehtoa ihan ole menetetty.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Sinne rakennetaan taloja, joten tämä vaihtoehto on (onneksi) menetetty.
Ne raiteet voi rakentaa suoraan Tripla-kauppakeskuksen alle, eli ei tätä vaihtoehtoa ihan ole menetetty.
Kaupunkiratojen asemille kyllä mahtuisi 16-vaunuisiakin junia, mutta Kauklahden länsipuolella tuo ei ihan onnistu(Jorvaksen aseman laiturit ovat vähän yli 100 metriä ja 4 x Sm5 on 300 metriä).Asemille (kaikille?) mahtuu kolmen Sm5-yksikön juna ja sisustuksia voi aina muuttaa. Jos tarkoitat, että ajettaisiin raidekapasiteetin takia nykyistä pidempiä junia harvemmin, niin se ei vastanne tavoitteita palvelutason suhteen.
Kaupunkiratojen asemille kyllä mahtuisi 16-vaunuisiakin junia
^
Tässä on tietysti se, että Hesarin asema olisi vaihtoyhteyttä käyttäville lähempänä ja lyhentäisi matkoja, toisaalta se, etteivät ne, jotka tulevat Rautatieasemalle/lta saakka, joudu kärsimään ylimääräisestä pysähdyksestä Hesarilla ja matkan pidennyksestä.
Pisarahan ei olisi muuttanut kauempaa tulevien Pasila-yhteyksiä.
Sen asemat olisivat olleet Oopperalla, keskustassa ja Hakaniemessä. Oopperalta ja yleisemmin Töölöstä nykyinen ratikka, Pasilankadun oikaisulla, palvelee ovelta ovelle todennäköisesti nopeammin kuin maanalainen ratkaisu, koska ratikan jakelu molemmissa päissä on laajempaa ja koska pysäkki on saavutettavampi.
Minusta kuitenkin olennaisin kysymys tässä on, miksi juuri Pasilaan tarvitsisi päästä kantakaupungin alueelta jonkinlaista pikakaistaa pitkin? Siellä on virastoja, toimitilaa, ostari ja asuntoja eli sitä samaa mitä koko kantakaupungissa muutenkin.
Ja toteutetaan se alusta alkaen siihen, että sitä liikennöidään automaattijunilla, ilman kuljettajaa.
Pisaran ideaa ei kukaan varsinaisen joukkoliikenneasiantuntijoiden ulkopuolella ole sisäistänyt koska se on esitelty yleisölle huonosti. Väyläviraston mielestä se on vain kapaiteettia lisäävä hanke kun taas junakäyttäjien mielestä se olisi palvelutasoa lisäävä.
Kyse ei ole siitä että miten pääsee Pasilasta keskustaan, vaan siitä että miten pääsee Pohjois-Helsingin, Esopoon ja Vantaan lähiöistä eri kohteisiin kantakaupunkia, ja parhaimmassa tapauksessa ilman vaihtoa.
t. Rainer
Kyse ei ole siitä että miten pääsee Pasilasta keskustaan, vaan siitä että miten pääsee Pohjois-Helsingin, Esopoon ja Vantaan lähiöistä eri kohteisiin kantakaupunkia, ja parhaimmassa tapauksessa ilman vaihtoa.