339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,466
Mä ymmärtäisin tämän osayleiskaavan näin:
— näön vuoksi on tutkittu erilaisia vaihtoehtoja
— "on sovittu" että HS:n esittelemä vaihtoehto valitaan
— kolmen kunnan kumileimasimet lyövät sinettinsä HS:n esittelemään päävaihtoehtoon
— em. vaihtoehto ei täytä Naturan ehtoja vaikka siellä jotain nimellisiä ekologisia käytäviä onkin
Sinänsä tuo päävaihtoehto on ihan järkevä. Itikseen on suora ja nopea, Itäväylää seuraava pikaraitiotie. Se palvelee kaikki metroasemien ympäristöt sekä niiden välialueet. Salmenkallio tarvitsee lyhyehkön haararadan, jonka toteutusta osayleiskaava ei mitenkään estä. Ratikka kulkee lisäksi Landbon ohi pohjoiseen ja se voi jatkua Majvikiin saakka, jos halutaan. Jos aluetta aletaan rakentaa lännestä itään, niin ratikankin voi tehdä vaiheittain.
Sen lisäksi kaavaan on piirretty kiemurteleva metrovaraus, josta ei ole alueen rakentamisen kannalta varsinaista haittaa. Pariin paikkaan on lätkitty asemia ratikkalinjan varrelle. Olkoon varaus siellä, rakentaminenhan voi olla ajankohtaista jo vuonna 2080. Vantaan kannalta on tietysti harmi, etteivät ne onnistuneet pääsemään kokonaan eroon metrosta, saivat vain toisen aseman pois.
— näön vuoksi on tutkittu erilaisia vaihtoehtoja
— "on sovittu" että HS:n esittelemä vaihtoehto valitaan
— kolmen kunnan kumileimasimet lyövät sinettinsä HS:n esittelemään päävaihtoehtoon
— em. vaihtoehto ei täytä Naturan ehtoja vaikka siellä jotain nimellisiä ekologisia käytäviä onkin
Sinänsä tuo päävaihtoehto on ihan järkevä. Itikseen on suora ja nopea, Itäväylää seuraava pikaraitiotie. Se palvelee kaikki metroasemien ympäristöt sekä niiden välialueet. Salmenkallio tarvitsee lyhyehkön haararadan, jonka toteutusta osayleiskaava ei mitenkään estä. Ratikka kulkee lisäksi Landbon ohi pohjoiseen ja se voi jatkua Majvikiin saakka, jos halutaan. Jos aluetta aletaan rakentaa lännestä itään, niin ratikankin voi tehdä vaiheittain.
Sen lisäksi kaavaan on piirretty kiemurteleva metrovaraus, josta ei ole alueen rakentamisen kannalta varsinaista haittaa. Pariin paikkaan on lätkitty asemia ratikkalinjan varrelle. Olkoon varaus siellä, rakentaminenhan voi olla ajankohtaista jo vuonna 2080. Vantaan kannalta on tietysti harmi, etteivät ne onnistuneet pääsemään kokonaan eroon metrosta, saivat vain toisen aseman pois.