Akkusähköbussi

Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2012

Kumpi oli kyseessä? tuo Caetano vai BYD?
Reittivideo kuvausta siis tiedossa heti kun se on linjalla.
Caetano oli tuo... Veolian pihassa Suomenojalla myös joku (sähkö)pikkubussi?, uusi, kyljen tekstit ainakin sähköön viittasivat :eek: Harmi kun en ottanut kiireessä kuvaa... :icon_frown:
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2012

Caetano oli tuo... Veolian pihassa Suomenojalla myös joku (sähkö)pikkubussi?, uusi, kyljen tekstit ainakin sähköön viittasivat :eek: Harmi kun en ottanut kiireessä kuvaa... :icon_frown:

Hmm, onkohan huomenna jo ajossa vaiko ensiviikon maanantaina , se jää arvoitukseksi.
Pitäähän sitä opettaa kuskeille..
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2012

Hmm, onkohan huomenna jo ajossa vaiko ensiviikon maanantaina , se jää arvoitukseksi.
Pitäähän sitä opettaa kuskeille..

Tämän päivän metrolehdessä lukee, että aloittaa linjalla syyskuun lopulla
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2012

Hmm, onkohan huomenna jo ajossa vaiko ensiviikon maanantaina , se jää arvoitukseksi.
Pitäähän sitä opettaa kuskeille..
Mielestäni ei ollut vielä kilvissä niin tuskin on linjalla tällä viikolla ;)
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2012

Sain kaksi kuvaa Caetanosta, nämä eivät ole siis minun mutta:
Etuosa Caetanosta
Takaosa Caetanosta

Aika jännä koska tuo on 1+2+2 ovilla, eikai sentään avorahastus kokeilu? :eek:
Avorahastus, ilmaiskuljetus tai lippuautomaatti lienee vaihtoehdot, etuovi menee vain ohjaamoon ja kuljettajalla ei ole mahdollisuutta myydä lippuja matkustamon puolelle.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2012

Avorahastus, ilmaiskuljetus tai lippuautomaatti lienee vaihtoehdot, etuovi menee vain ohjaamoon ja kuljettajalla ei ole mahdollisuutta myydä lippuja matkustamon puolelle.

Tuota en edes tiennyt. Epäilen että on 2 matkakortin lukijaa, 1 per ovi, ja mistä tietää vaikka lippuautomaatti.. ? :D
 
Odotan innolla sitä, kun joku kuvaa asiakkaiden ilmeitä ja tötöilyjä bussin kanssa, jossa pitää yllättäen noudattaa muun sähköisen joukkoliikenteen käyttäytymissääntöjä.
 
Itse näen akkubussien mielenkiintoisimpana käyttökohteena tällä hetkellä pienkaluston. Esimerkiksi Helsingin Joukot kulkevat tiheästi pysähtyvässä liikenteessä ja matalalla keskinopeudella. Siis ideaali ympäristö regeneroivalle jarrutukselle ja varsin rajallisen akuston omaavalle sähköbussille. Samoin pienkaluston eräs suurin epämukavuustekijä on ainakin omasta mielestäni moottorin ääni. Pakettiauto-alustoille tehdyissä minibusseissa on ns.kierrosmoottorit ja toisaalta heikompi äänieristys kuin täysimittaisissa busseissa. Sähkömoottori olisi siksi merkittävä parannus matkustusmukavuuteen. Esimerkiksi Iveco Dailyn kokoista Oreos 2X-sähköbussia voisikin kokeilla meillä.
 
Missähän tämä Veolian sähköbussi viipyy, vai onko niin huomaamaton, ettei kukaan ole nähnyt linjalla :D
 
Missähän tämä Veolian sähköbussi viipyy, vai onko niin huomaamaton, ettei kukaan ole nähnyt linjalla :D

Tänään tuli vastaan Ison Omenan edessä, ajoi etelään päin. Kilvissä ei ollut mitään ja matkustajia ei näyttänyt olevan.
 
Tänään tuli vastaan Ison Omenan edessä, ajoi etelään päin. Kilvissä ei ollut mitään ja matkustajia ei näyttänyt olevan.

Ensiviikolla voi olla ajossa, sai eilen ( 16.10 ) kilvet NIN-664

sain myös esitteen koskien autoa. scannaan sen pikaisesti teidän nähtäville.
 
Takaisin
Ylös