Assamiehen onnikkabongaukset

Autoon #7 eli KA-7 asti, ollaan näitä uusia Koiviston Auton sähköbusseja havainnoitu.

---------- Viestit yhdistetty klo 12:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:07 ----------

Ajeluja tehty; kuten Jälsinpuistoon (oik. Jälsipuisto..?) sekä Lipporantaan. Näihin ajeluihin on yhdistelty myös, niin sanottua kaupunkiluontomatkailua. Jälsipuiston alueella lienee mm. maastopyöräreitti sekä lehtomaisemaa, laajoine kukintoineen. Vähän bussipysäkistä sivu (Jälsipuisto P) on metsäinen luonto todellakin lähellä, mielestäni jopa lehtoa, kaikkine kukkimisinensa. Jälsinpuiston pysäkki on varsin tuoreeltaan uudehko, ja se sijaitsee Pohjantien rampin likellä sekä Iskon & Alppilan välimaastossa.

Ajettu mm. näillä autoilla: L2-A110/#110, L7-A10/#10 & L21-A100/#100.
 
Viimeksi muokattu:
Vahvistetaan linjan 21 autolla #100 tehty ajelu tois-suuntaisesti. Eli tuolla autolla #100 tehty ajelut, sekä suuntaan E -> P että P -> E. Kesän muutostöiden vuoksi - kuten kaukolämpöön liittyvien, on linjan päätepysäkki ollut ja nyt on poikkeava. Kuljettajien lepotauon kohta näyttäisi olevan enemmän, kuin hieman määrittelemätön.

Haluaisin edelleen kritisoida, seudun bussiliikenteen päättäjiä. Heidän tulisi olla enemmän johdonmukaisia. Heidän tulisi enemmän ymmärtää linjaliikenteen käyttäjiä. Mielestäni on täysin turhaa, edes haaveillakaan - mistään raitiovaunujen liikenteestä. Jos kerran, on tämä paikallinen bussilikenne täysin epäjohdonmukaista, sotkuista, sekavaa..!:frown::eek::mad:

---------- Viestit yhdistetty klo 23:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:21 ----------

Yllättävästi on, Oulun kaupungin kunnanhallituksessa: suurin puolue Koksut Kokkarit eli KK--puolue...!!!
 
Viimeksi muokattu:
Linjalla 21 tehtyjä poikkeavia erityisiä ajeluja jatkettu. Kuljettajan lepotauon paikka lienee muuttunut, linjan lopetus- eli päätepysäkin kohdalle. Ilmeisesti S-marketin parkkialuetta on pidetty liian haastavana, kuskien lepotauon paikalle..?
 
Ajoin linjalla 21 lähes yksin, suuren osan matkaa. Auton nro on/oli #184. Ajoin myös linjalla 4 autoa #4. Ajoin linjalla 2 autoa #106. Samalla alkoivat linjakierrot hieman, tälle pöhkölle päästä selviytymään.

Tein joitain omituisia riittejä eli muisto-eleitä, joita mikään järki ei riitä selvittämään. Muitakin joitain omituisia asioita tapahtui, niitä kaikkia en kykene tässä edes ilmentämään. Mitään laittomuutta eli lain vastaisuutta, ei näissä sentään ole tapahtunut.

---------- Viestit yhdistetty klo 22:19 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:10 ----------

Yksi bussi tästä, jäänee välistä. Nyt on tapahtumien viikonloppu kaikkein vilkkaimmillaan. Kaikkien muistisääntöjen kehittely on ollut tarpeen, ja joskin tässä: näyttää kääntyneen osin itseään vastaan jopa. Esim. "Sarajevo" => Bussi # 184, vrt. vuosi -84 tai 1984... Etc.

Sanotaan nyt sekin sitten näin: olen perehtynyt vanhaan, eli siis todella wanhaan ralli-historiaan. Ja nyt, kun olen saanut näitä reliefejä, eli muistettavia historiallisia pienoismalleja. Niin: "aivoni kytkeytyvät lähes nollaan"... So sorry for that, i'm just embarrased for wasting yer time now...
 
Ajettu myös tuohon edelliseen liittyen, ns. jatketulla autolla (pitkä bussi) eli telibussilla #305. Linjaa en enää kykene muistamaan. Ajo taisi olla Raksilaan suuntautunut, joten sinne suuntautuvat reitit siis kyseessä.

Ajettu peräkkäiset ajot autoilla #180 & #181. Auto nro #180 ajettu linjalla 21, linjan suuntana E->K. Auto nro #181 ajettu linjalla 20B, ajosuuntana vastakkainen: P->K. Destinaatio ja paluun lähtösuunta ollut Taskila.
 
Viimeksi muokattu:
Ajettu linjan 1 auto(ll)a #45. Ajettu linjan 2 auto(ll)a #301. Auto #305 todettu toistuvasti, olevan linjalla 2 ajava.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:10 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:08 ----------

Ajettu linjalla 14 autoa #161. Ajettu myöskin linjalla 15 autoa #179, lähes heti sen perään: linjalla 4 autoa #178. Nämä tietyt perättäis-ajelut, mitkä tehty peräkkkäisesti; joko deskentoivasti taikka akkeleroivasti - niin nämä autojen mallit & merkit ovat: VDL Citea, Proudly Made In Holland.
 
Otan edelleen erivapauksia, kuten omituisten ilmaisujen lausumina. Tämä harrasteiden haara, se ei ole käsittääkseni mitenkään standardisoitu.

Bonjaukset & bongailut jatkuvat siten sillä tyylillä. Tehty ns. Full Match-ajelu eli "bingo" - jolloin linjan sekä sitä ajavan/ajaneen auton numerot ovat samat.

Ajettu linjalla 10 autoa nro #10.

Havaittu ensimmäinen (#1) kiinalais-valmisteinen sähköbussi. Näitä on nyt varmaan, jo jokunen + jonkun aikaan liikkunutkin. Itse en suhtaudu kovin suopeasti, mihinkään kiinalais-peräiseen tekniikkaan - sillä suhtaudun varsin epäillen sellaiseen sekä näiden ilmentymiin & heidän (hallitus, yritykset) todellisia (?) tarkoitusperiään kammoksuen.

Havaittu Yutong E12 "Pelikaani"-sähköbussi linjalla 51 (Ol-Kle) & auton nron ollessa #80.
 
Viimeksi muokattu:
Kuten jo tässä, aiemmin todennut olen: niin en pidä ollenkaan kiinalaisten sekä heidän hallituksensa: tekopyhästä asenteesta, ylimielisyydestä, itsevaltaisuudesta, röyhkeydestä - ja ennen kaikkea ekspansiivisen imperialistisista valloitushaluista. Siksi pyrin karttamaan, mahdollisimman paljon sieltä, päin tulevia asioita. Tämä koskee myöskin bussimerkkiä eli autoa, joka on Kiinassa valmistettu.

Ajettu tänään "Kouluille". En taltioinut ajoja, mutta linjan 1 auto #46 lienee toteutunut. Hämmästytti suuresti se, että ammattikoulut ovat alkaneet, muttei linjojen bussitarjonta - ole sitä noussut vastaamaan.

Onko tämä sitten sitä, uutta P. Porhon (oik. PM P. Orpo, Kok.) hallituksen: uutta hienoa, koulutuspolitiikkaa, vaiko mitä...?
 
Viimeksi muokattu:
Tein ensiajelun eli neitsytajon linjalla D. Lähilinja eli kaupunkilinja D - se aivan uusi tuttavuus. Luulin sen olevan kesän ajan tauolla. Mutta tuo linja häikäistytti kyllä minut ja aivan täydesti.

Ajettua: Linja D, auto #6. Entinen Citybussi, niin sekö on nyt: nykyinen LähiLinja..?

---------- Viestit yhdistetty klo 19:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:07 ----------

Ajettu myös, linjan 3 autoa #159. Edelleen tuota uudehkoa rantalinjaa D mainostan, siinä on osin samoja aspekteja - kuten PotnaPekassa. Minusta hieman huvittavan hauskaa. Linjan D päätepiste on Limingantullin rantapääty. Eli meren rantaa vasten oleva sivu Prismasta, jonka lähettyvillä myös muita suuren luokan logistiikkaa kuten isohkoja varastotiloja sekä yritystoimintoja.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:22 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:11 ----------

Ollaan saatu, paikallisen uutisoinnin tiedotuksen (ml. Yle Oulu) kautta, se varmennettu tieto, siitä että: autot eli sähköbussit KA-1 => KA-7 ovat aktiivissa jatkuvassa käytössä. Autojen merkki on: Volvo 9700 Electric. Kalustoluettelo näistä lienee sekin, jossain nähtävillä. Operoija on Koiviston Auto.
 
Viimeksi muokattu:
Kerropa asiantuntijana, mikä olisi hyvä linjareitti käydä Oulussa tutustumassa näihin uutukaisiin.
 
No moro. Se vähän liittyy, nyt näihin alueisiin eli vyöhykkeisiin. Monta linjaa on melko mukavaa mielenkiintoista. Itse olen nyt ollut linjan 21 kannalla, mikä myös näissä bongauksissanikin näkyillyt.

Linjat 4 & 4A ovat myös varsin mielenkiintoiset. Jos vaan maisemista tykkäileepi, niin nämä linjat menevät kuulun Rajakylän halki. Itse pidän kovasti, tästä reitin maisemallisuudesta. Linja 20B muuttuu nyt OSAO:lta lähteväksi, kun se nyt on OYS. Linja 20 on mielestäni varsin suositeltava näin stadi-matkailuun. Erittäin kätevä sinänsä.

Reittiä 63 voisin myös varauksella suositella. Silloin ehkä vain, pitäisi miettiä sitä, että mikä reitin osuus kiinnostavin.

Oulujokea halkovia reittejä ei nyt, näin kesän aikaan, kovin ole juurikaan. Entisen wanha linja 6 oli kiintoisa, sitä nyt korvannee linja 7.

Itse muistaaksein, aikanaan, esitin linja D:n tyylistä kaupunkilinjan juttua Tuiran rantaa halkoen. Muttei se mikään sellainen, ollut koskaan toteutunut. Ylt

---------- Viestit yhdistetty klo 23:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:39 ----------

Eli siis, tosiaan: tänään eli kohta eilen - ajoin tämän uuden stadilinjan eli lähilinja D:n. Minusta ajokokemus oli uskomaton hienoudessaan. Suosittelen kyllä sitä, ihan kelle vaan. Mukavat rantanäkymät ja Limingantullin Prisma taitanee olla kääntöpiste. Edellisestä C-linjasta poiketen, tämä linja ajaa kompleksin merenrantapäätyyn, eli poispäin valtatiestä. Ylt.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:49 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:45 ----------

Klassisen kuulu K-market Ilkka jää reitin varrelle. Samaten lähilinja D ohittaa joitain entisiä bussipysäkkejä, niitä joilla ennen matkustelin. Aikaa oli silloin sitä, kun tämän palstan kirjoittelemiset aloitin. Asuin itse Heinäpäässä vuosina: 2004-2010. Ylt Jk. Silloin vielä bussit eivät olleet/kulkeneet Torikadulla, vaan Isollakadulla. Asuin itse, juuri bussipysäkin kohdalla suunnilleen silloin. Ylt

---------- Viestit yhdistetty klo 23:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:49 ----------

Toki tietenkin, ovat myös linjat 14 ja 15. Nämä pitää toki mainita tässä. Linja 15:n päätepiste Nallikari, ja se pitää joka kesä tietenkin käydä. Linjat vievät myös Lintulaan, eli Höyhtyälle ja Puu-Ouluun siis Karjasillalle (L14). Voisin kyllä suositella sielläkin käyntiä, siellä myös varsin hyvä arvostettu grilli #Höhe, #Höse, #Hösburger ja paikallista "uneliasta" leppoisuutta. Entinen Alli-Marian Palvelukoti, rak. v. 1958: muuttuu nyt hostelliksi, hieno homma sekin tosin toki on. Ylt.
 
Viimeksi muokattu:
Linjakausi on vaihtunut jälleen kerran uuteen. Oulun seudun joukkoliikenne on tänään siirtynyt syyskauteen.

Kävin pitkäksi venähtäneellä bussiturneella.

Ajettu linjalla 18, joka vasta tänään uuden kauden alkanut: autoja #135 & #139. Tyypiltään Kabus-kaupunkibusseja.

Ajettu linjalla 2 autoa #321. Sekä ajettu linjalla 20, autoa #170: joka Vdl Citea. Bongattu pysäkillä aikataulujen seinäpaperien muutostöitä tekevän henkilön eli työntekijän. Tässä yhteydessä on myös henkilökohtaiset kiitokset / arvostuksen osoitus lausuttu.

Havaittu linjalla 7: autot #30, #35 & #38. Ajettu linjallla 7 autoa #38. Ajokauden vaihtumisen (kesä=>syys) myötä ovat linjat ja niiden vuorovälit tihentyneet sekä ajettavat linjat siten myös enentyneet.

---------- Viestit yhdistetty klo 18:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:26 ----------

Itse asiassa, kävin Kaijonharjussa. Syy oli kaupunkiluontomatkailu. Kävin kävelemässä ympäri Pyykösjärveä. Pitäisi tarkistaa kartasta tämä vielä tarkemmin.

No kuitenkin, tämä järvi on kaksi-jakoinen. Sen rannalla asustaa sorsien populaatio. Tapasin jalastaan haavoittuneen / vammautuneen sorsan, joka kuitenkin kykeni lentämään.

Voinen siten lisätä ainakin nämä linjat: 1, 2, 5 & 18 suositeltavien listaan. Sikäli kun tämä aihe koskee & käsittelee Oulun kaupunkiin liittyvää lähiluontomatkailua. Voisin kyllä ajokokemuksena täysin suositella tätä tällaista. Ylt

---------- Viestit yhdistetty klo 18:52 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:31 ----------

Linjojen 5 & 18 kääntöpisteeltä eli linjan lopetus- ja aloituspaikalta on tuonne matkaa arviolta noin 300m. Lähempänä olevilta pysäkeiltä, se tuo matka on vain noin 150 - 200 m. Pysäkit ovat molemmin puoliset (E&P) , liikenteellisestä näkökohdasta katsoen.

Eli suosittelen tätä, esimerkiksi kaupunkialueen luontokävelyn kohteena. Takaan sen kyllä, että vaikutus on tyynnyttävä & rauhoittavan relaksoiva.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:02 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:52 ----------

Ajelut jatkuvat, uusia ajelujen bongauksia: niin näitä, tultaneen päivittämään... Ylt.-assamies; the stadimän-

---------- Viestit yhdistetty klo 20:09 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:02 ----------

Tähän edelliseen eli näihin edellisiin viitaten, toki tarkkailin jonkin verran - tätä luonnonvaraisen lintueläimen tilaa. En kokenut sitä kovin hälyttäväksi. Linkuttava nilkku-sorsa on kyllä tosiaan sympatiaa ja muutakin myötätuntoa keräävä. Muttei tämän takia, voi alkaa soittamaan mitään hätäpuhelua numeroon 112... :roll: :rolleyes::frown: Ylt

---------- Viestit yhdistetty klo 22:44 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:09 ----------

Ajettu linjaa 21 edestakaisin Koskelaan. Kääntöpaikka Koskela. Meno: auto #45, joka myös ollut aiemmin linjalla 1. Paluu: auto #182. Jatko linjan 2 autolla. Nro:a ei nyt taltioitu. Se auton nro - ei ollut nyt niin kovin huomiota herättävä. Tähän hommaan, valitettavasti vaan & ikävä kyllä turtuu. Ja välistä väliin - eli välillä myös turhautuu. Muttei sentään - niin pahoin, kuin mitä esimerkiksi wikipediaan... Ylt
 
Anna-Tädin kyydissä tänään...

Tein tänään, varsin erikoisen laatuisen bongauksen linjalla 58. Sillä en bongannut ajettavaa autoa - joka oli Kabus (Allisonin voimansiirto, Cumminsin dsl-moottori: jossa Ad Blue -polttoaineen lisäaine) , vaan sen kuljettajan. Hän oli upean mahtava Täti Anna. Anteeksi tämä nimitys, mutta sen tarkoitus on tässä samaa kuin "Lady". Annan kyydissä on ollut aina hienoa olla, sillä on tasaisen varma kuljettaja. Hänen kyydissään, eivät varmasti mene kassissa olevat kananmunat rikki. Anna onkin palvellut jo pidempään Koskilinjoilla, ja jonkin asteisen kunniamerkin - hän kyllä varmasti ansaitsi! <3 :cool: :D :cool:

---------- Viestit yhdistetty klo 16:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:25 ----------

Kävin tänään tuon jälkeen vielä kaupungilla. Linjan 2 bussilla #311 ajettu, linjan 10 bussilla #39 ajettu. Jälkimmäisessä esiintyi turvavyöhön liittyviä ongelmia, silla en ensin meinannut saada sitä kiinnittymään. Pois ottamisessa, mikä edelsi pysäkille poistumista - niin ikään oli näitä samoja ongelmia esiintynyt.

Valitettavasti mielenkiintoni eli fokus oli päässyt herpaantumaan. Käytän näitä tällaisia juttuja, kuten nsk. Teini-akvaarioissa ruokailuja & bussiajeluja; teen tätä, vaikean tasoista sosiaalista ahdistuneisuuttani lieventämään. Usein näen hyvin nuoria naisia ja tyttöjä eli teinejä. En heitä sen kummemmin tarkkaile, mutta joskus voin etäältä hieman ihastella & ihmetellä... Varsinkin jos huomaan jotain erityisiä erikoispiirteitä - jotka tosin ovat nyt varsin tavallista asiaa niin kovin monille heistä. En lähesty näitä mitenkään, enkä varmasti ahdistele - taikka esitä heille mitään sopimattomuuksia taikka huomautuksia. Nykyinen nsk. "soturin kunniani" estää kaikki sellaiset toiminnat. Nykyinen ajankuva hahmottunee ehkä minulle, jonkin verran eli jotenkin paremmin (-?), kun heidän "teinimenojaan" hieman etäämmältä seurailen. Enkä voi siltäkään ajatukseltakaan mitenkään välttyä, että "-tuo pimu/likka; voisi olle meitsille/meikulle pojantytär taikka tyttärentytär"...

---------- Viestit yhdistetty klo 16:54 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:48 ----------

Muistan vielä varsin hyvin, eilisen linja 7:n ajelun. Vastapäätä istui nuori ja ehkä erilainen tyttö. Hänen meikkauksensa ja osin myös pukeutuminenkin, oli varsin poikkeavaa. Hän vältteli avointa katsekontakia ja vaikutti jotensakin varsin häpeilevältä. Poistuessani tervehdin ja toivotin hyvää päivänjatkoa. Hän otti katsekontaktin ja vastasi suunnillensa samoin sanoin. En todellakaan koskaan halua, mitään sellaista, että kukaan tuntisi omaa oloaan vaikeaksi vuokseni. :cool: :cool:Ylt.

---------- Viestit yhdistetty klo 17:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:54 ----------

Jo varhaisessa runoudessani (v.1989) olin sen sellaisenkin hartaan toiveeni ilmaissut, että olisin toivonut tytärtä jälkeläiseksi. No, pikkuveljellä on heitä kaksi. Saatan nähdä molempia mahdollisesti bussilinjoilla, näin koulujen & opistojen opintojen alettua. Toivottavasti voimme joskus vaihtaa hieman kuulumisia, heidän opintiensä edistymisestä. Kummallakin heistä on jo aiempaa koulutusta takanaan, että varsin fiksuja tyttöjä he kyllä ovat. <3 <3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Ajettu tänään "Mazdalla". Eli auton nro oli: #323, tri-dva-tri. Entinen nro on ollut #40. Linja 2 tarjosi tämän. Muita ajeluja ei tehty.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:41 ----------

Lisäksi muita ajettuja, ajettu eri päivinä - täsmentämättömästi: linja 2, auto #321 & linja 20, auto #170. Kuin myös: linjan 1 auto #107 & linjan 3 auto #15. Edelleen on: linjan 2 auto #175, sekä linjan 11 ajelu - vailla taltioitua automerkintää.

---------- Viestit yhdistetty klo 22:02 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:58 ----------

^- Nuo tallennukset ovat toteutettu inaktiivilla & wanhalla: Nokian malli 108 -matkapuhelimella. Ajot on lisätty muokkaamalla luonnosviestejä, ja edellinen vanha viestitallennus poistamalla. Syy: puhelimen muistin täyttymisen ehkäiseminen.
 
Olen tehnyt uusia ajoja ja uusia ajohavaintoja. En nyt kuitenkaan tähän syssyyn, kykene niitä purkamaan. Nyt ovat alkaneet Torimarkkinat, mihin olen tavallaan ilmoittanut itseni mukaan tulevaksi, huomisesta: pe 18.8.-23 klo 13.00 alkaen.

Ajohavaintoja löytyy paperilapuilta sekä Nokia 108-malliselta puhelimelta. Tuo puhelin on kuitenkin kommunikointi-kyvytön eli inaktiivi, eikä sillä voida soittaa eikä viestittää mitään. Tekstiviesti-sovellus on ollut käytössä, ja tallenteet tehty luonnos-versiona. Vanhan tallenteen olen yleensä poistanut, kun uutta "tietoutta" on päivittynyt. Ylt. -Kaketsun (Gaugewan) assamies-
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös