Automaattinen metro

Hesarin Marja ei jaksa uskoa uuteen automatisointikierrokseen, kun vanhakaan ei ole vielä paketissa jälkipyykin osalta.


"HKL:n manttelinperijä Pääkaupunkiseudun kaupunkiliikenne oy on aloittanut uuden automatisointiyrityksen.

Tällä kertaa ei tavoitella täyttä automaattiohjausta eikä kuljettajien poistamista. Vanha kulunvalvontajärjestelmä on määrä uusia siten, että junien vuoroväli tihennettäisiin 120 sekuntiin, siis kahteen minuuttiin.

Mikä lienee tarjouskilpailun onnistumisen mahdollisuus?"
 
Hesarin Marja ei jaksa uskoa uuteen automatisointikierrokseen, kun vanhakaan ei ole vielä paketissa jälkipyykin osalta.


"HKL:n manttelinperijä Pääkaupunkiseudun kaupunkiliikenne oy on aloittanut uuden automatisointiyrityksen.

Tällä kertaa ei tavoitella täyttä automaattiohjausta eikä kuljettajien poistamista. Vanha kulunvalvontajärjestelmä on määrä uusia siten, että junien vuoroväli tihennettäisiin 120 sekuntiin, siis kahteen minuuttiin.

Mikä lienee tarjouskilpailun onnistumisen mahdollisuus?"
Marja ei nyt muista tuoda ilmi sitä seikkaa, että tästä uudessa yrityksestä on jätetty myös pois se kalusto, jota ei ole suunniteltu modernia automaatiojärjestelmää silmällä pitäen ja josta iso osa haasteita aiemmin johtui. Itse ainakin olen huomattavasti luottavaisempi siihen, että projekti pääsisi nyt maaliin asti eikä vuosien uuvuttavalle oikeudenkäyntikierrokselle, jossa muistellaan vanhoja oikein pitkän kaavan mukaan ja isolla radalla.
 
Takaisin
Ylös