Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Jusa sanoi:Eikös Tukholman metron kuljettaja tule jokaiselle asemalle jokin ajoveivi ja ovien sulkemiskapula kädessä varmistamaan ovien sulkeutumisen.
Kuljettajallahan on ovi suoraan laiturille.
Lauri Räty sanoi:(Foorumin käyttäjä nimmerkillä HT on muuten kuvannut metron lähettämistilanteen Tukholmassa)
Vesa Nurminen sanoi:Edit: Eikä mitä! Tämähän on junan peräpää. Eli on kuljettajan lisäksi varmistaja. Tuollahan on vasemmanpuoleinen liikenne, eikö?
Monitoriavusteista tähystämistä on käsittääkseni harjoitettu vain parilla sellaisella asemalla, joilla laiturit (ja tietenkin raiteetkin samalla) ovat kaarevat. T-Centralen lienee kaikille tutuin esimerkki, mutta on joku tai jokunen muukin. Olisiko ollut Fridhemsplan yksi sellainen (Tb1:n puolella; tämän allahan Tb3 leikkaa ykkösen liki suorassa kulmassa)...Vesa Nurminen sanoi:Monitoreita en muista nähneeni, mutta kuljin baanalla viimeksi varmaan neljä vuotta sitten.
Miksei! Jos tulevat metrolinjat suunnitellaan ja toteutetaan täysin maanalaisiksi, ei kumipyöräisyydelle olisi mitään estettä Helsingissäkään. Itämetronkin maanpäällinen osuus voidaan kattaa ja maisemoida pintatunneliksi. Kumipyöräinen metro on hiljainen ja pehmeäkulkuinen. Siitä vaan kehittelemään!Compact sanoi:Seuraavaksi varmaankin pöhköt rupeavat suunnittelemaan nykyisen metrosysteemin kumipyöräistämistä?
Kävisiko tämä: Lausanne noin 250.000 asukasta koko alueella. Anteron mukaan sinne on suunnitteilla seuraava systeemi: Lausanne (2007, M2 extension, rubber-tyred).pakki sanoi:Tota noin nii voitaisko joskus hakea vertaus kohdetta saman kokoisesta kaupungista kuin Helsinki? Ainakin muistaakseni Singaporessa asuu pikkusen enempi väkeä kuin armaassa pääkaupungissamme.
En minakään ole väheksynyt heidän ammattiaan. Olen yrittänyt skenarioida, millaista olisikaan automaattimetron ja siihen liittyvän henkilöstön toiminta Helsingissä. En ole päättajä, joten ne asiat jääkööt osavimpiin käsiin.pakki sanoi:Surettaa, että hieno ammattiryhmä on katoamassa historiaan ja aivan suuruuden hullujen suunnitelmien takia.
Tsemppiä teille kaikille sinne metroon entiseltä metrojunankuljettajalta
Toivotaan että järki löytyisi myös päättäviin elimiin ja kuljettajat jäisi juniin.
Lauri Räty sanoi:Ne myös todistavat sen, että Helsingin metron matkustajat eivät ole koneita, vaan ihmisiä, joille sattuu arviointivirheitä kun metrojuna ei toimikaan inhimillisiä aisteja tukien.
... ja seuraukset ovat nykyistä pahemmat. Ei ole kuljettajaa kuuluttamassa, että pois välistä, ja sitten ovet saadaan kiinni. Kenkä oven väliin, niin automaatin ovi aukeaa kuin hississä ikään, ja ovi ja juna odottavat taas 10 sekuntia, ennen kuin varoitusääni ja -valo alkavat hälyyttää siitä, että kohta ovi menee taas kiinni (ja voi laittaa kengän väliin uudelleen).edsel sanoi:Ovien ilkivaltainen aukipitely saattaa tietenkin nykyisestäänkin yleistyä jos vastapuolena on tunnistinautomaatiikka.