Bussien kunto

Tulin vasta hiljattain noteeranneeksi, että KAH:n uusissa Yutongeissa (etenkin U12:ssa) kuuluu kaiuttimista kuulutusten aikana sangen häiritsevää surinaa. Vastaavaa ei ole Tammelundin tai Pohjolan autoissa kuulunut joten mahtaakohan noissa Koiviston yksilöissä olla jokin vika tai kenties jäänyt joku säätö tekemättä?

Ja kyllä, kaiuttimista kuuluvan napsahduksen kuulutuksen päättyessä olen myös muissa tuoreemman pään yksilöissä huomannut.
 
Viimeksi muokattu:
Tuulilasi on se kuljettajan tärkein näyttöruutu, eli pyyhijänsulat pitää olla kunnossa ja tuulilasin sisäpesijä pitää olla ammattilainen. Ettei ole se harmaa rätillä vedetty sumentuma tuulilasissa. Pesty on mutta mitään ei näe! Uskon että ATR-42 lentokoneessa kaikki nämä asiat ovat kunnossa ja tässä konetyypissä matkustaja määrä on 42! Sama kuin meilläkin. Me toimitaan toki maaliikenteessä, mutta vastuu on sama.
 
Viimeksi muokattu:
PL 297 takaovi irronnut alareunasta kokonaan. Vasemmalle käännyttäessä oven alareunaan tuli parhaimmillaan ainakin 20cm rako. Alhaalla todella nopeasti räpsäisty kuva.😅
Tämä siis ei ollut lainkaan yhtä suuri rako kuin parhaimmillaan oli.
 

Liitetiedostot

  • InShot_20250416_173245301.jpg
    InShot_20250416_173245301.jpg
    120.2 KB · Lukukerrat: 87
Viimeksi muokattu:
28.4. Klo 16.45.

Nobina 960:n etukilpi esittää pistesotkua. Paperilappu ja bussitutka ilmoittaa bussin olevan linjalla 321.
 
28.4 Klo 18.05

Nobina 1100:n Etu ja sivunäytöt olivat rikki ja näytti ei linjalla. Paperilappu oli ihan hauskassa paikassa. Linja oli 562
 

Liitetiedostot

  • 20250428_180752.jpg
    20250428_180752.jpg
    109.9 KB · Lukukerrat: 94
IMG_3150.jpeg
Anteeks ettei liity ihan hsl:ään, vaikka hsl mainitaankin. Mut bussien kuntoon hyvinkin. Ei taida tuolla jola tarkastajat pyöriä tai sakottaa liikennöitsijöitä?
Edit: ja kuva tosiaan otettu jodelin hsl kanavalta.
 
NOF 990 etukilven edestä katsottuna oikea puolisko täysin pimeä.
Jossain Nobinan Hertsikan linjojen Citarossa on kanssa ollut varmasti noin 1,5kk jo puolet etukilvestä vain käytössä loput mustana.

Voi olla että on sama auto, tullut useasti vastaan mutta koskaan en ole kylkinumeroon kiinnitänyt huomiota.
 
Jossain Nobinan Hertsikan linjojen Citarossa on kanssa ollut varmasti noin 1,5kk jo puolet etukilvestä vain käytössä loput mustana.

Voi olla että on sama auto, tullut useasti vastaan mutta koskaan en ole kylkinumeroon kiinnitänyt huomiota.
Jatketaan.
KAH 1514 vaihteisto luistaa erittäin pahasti matkustamoon vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle eli tuntuu kuin koko Scania halkeisi katkia.
Myös perus Omnin hirveä ritinä ja rätinä Tuusulanväylällä.
 
Jatketaan.
KAH 1514 vaihteisto luistaa erittäin pahasti matkustamoon vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle eli tuntuu kuin koko Scania halkeisi katkia.
Myös perus Omnin hirveä ritinä ja rätinä Tuusulanväylällä.
Perus etten sano mikä 😂

Auto 1521 oli täysin samanlainen. Ajoin sillä 560:llaa päivän aikasemmin ennen kun se sitten seuraavana päivänä (muistaakseni oli samassa vuorossakin) kärsi kolarissa Paloheinän tunnelissa.
 
PL 1118 keskiovi ei toimi.
Tämä tuli itsekin huomattua, onhan tuo firman uusin auto.

Lisäksi tänään tuli matkustettua Nobinan kummallakin teli-Omnilla (NF 998 & 999). Tuli vaan taas todettua että vaikka firman ainoat telit onkin, niin on ne lämpimällä aikamoisia saunoja matkustamosta. (Ja muutenkin jokseenkin aika menettelevässä kunnossa.)
Toisaalta valtaosa foorumilaisista tietääkin, että noista Omneista ei kyllä hyvää sanottavaa löydy!
 
Takaisin
Ylös