Bussien kunto

Joskus tuo bussien kuumuus saattaa olla ihan tarkoituksellistakin. En tietenkään tiedä kuskien etnistä alkuperää tarkkaan tai missä maassa ovat syntyneet, mutta usein tummaihoiset kuljettajat saattavat pitää korkeampaa lämpötilaa. Esimerkiksi kerran olin 51:ssä kesällä. Ulkona oli 24 astetta ja kuski oli tummaihoinen nainen ja hänellä oli lämmitys päällä sekä talvitakki ja kaulahuivi päällä. Bussissa oli suunnilleen 35 astetta ja olo erittäin tuskallinen. Noin radikaaleja tapauksia on sen jälkeen tullut harvoin vastaan, mutta huomaan kyllä bussien lämpötilan vaihtelevan kuljettajan mukaan aika usein. Joskus on tietysti kyse ilmastointilaitteen toimimattomuudesta, mutta viimeisimmät havainnot ovat lähinnä uusista yutongeista ja volvoista. Joku voi tietysti väittää minua vastaan tai rasistiksi, mutta nämä ovat havaintoni.
Tämä havainto ja kommentti on todellakin rasistista pohjaa, eikä millään tapaa pidä paikkaansa. Melkoisia väittämiä sinulla.

Kuljettajahan ei voi vaikuttaa matkustamon ilmastointiin; se on täysin automaattinen (jos on kunnossa).
 
Ei löydy, ei, ei edes ÅL 3:sta joka nyt firman tuntien olisi saattanutkin olettaa olevan edes kohtuullisessa kunnossa😅
Palatakseni vielä ÅL 3:sen kuntoon, niin muistelen nähneeni ulkopuolelta sen auton takalinjakilven pyörivän ajossa ainakin osittain irrallaan takalasilla. En tosin tiedä onko se enää irtonaisena, kun ei ole enää ollut itsellä Vantaan suunnilla tarvetta käydä.
 
Palatakseni vielä ÅL 3:sen kuntoon, niin muistelen nähneeni ulkopuolelta sen auton takalinjakilven pyörivän ajossa ainakin osittain irrallaan takalasilla. En tosin tiedä onko se enää irtonaisena, kun ei ole enää ollut itsellä Vantaan suunnilla tarvetta käydä.
Nyt kun sanoit, muistan jopa itse nähneeni saman eli kaiketi näin oli.
 
PL 987 keskiovien ovikonekotelon toisen päädyn lukkomekanismi osittain pettänyt ja sen myötä aiheutuneen räminän ehkäisemiseksi luukun väli tungettu täyteen käsipaperia... rämisee vain entistäkin lujempaa. Siis tuttua Masats-laatua suoraan Epsanjasta😅
 
Viimeksi muokattu:
KAH #1340 ajeli juuri ohi eikä savuttanut yhtään.
Ongelma siis korjattu. Tästä jatkeeksi KAH 1926 linjalla 554 matkustaessani tuntui siltä kuin ajeli renkaat tyhjänä. Bussi ajalehti sivulta toisella kuin takarenkaat kääntelehtisivät itsestään ja jousitus kuulosti paukkeesta pätellen irtonaiselta. Aika vaaralliseöta tutnui kun ajoi Kehä I:stä.
 
KAH 1336 heiluu aikas paljon vaikka ajaa suoraan. Ilmeisesti ajetaan varikolle kun lähti tikkurilasta ei linjalla.
Mahdollisesti jousitus rikki tai jotai mut aika epätavallista et rautatientorilta tikkurilaan heiluu koko matkan ajan.

EDIT: laitettu takasi liikenteesee.

EDIT:Unohdin mainita että kyseisen vian huomasin 25.5
 
Viimeksi muokattu:
27.5
PL 446 täristää kuin viimeistä päivää liikkeelle lähtiessä ja pysähtyessä.
Alkaa kyllä taitettu matka näkyä monessa noista tuon sarjan autoista. Eikös tuossa kyseisessä autossa myöskin roiku etulinjakilven edessä joku tiivisteenpätkä tms. peittäen osan tekstistä?

Saman sarjan Keravalaisissa autoissa olevia vikoja on myöskin tullut havaittua: 466:ssa oli pari kuukautta takaperin vastaavaa tärinää ja kolinaa. 471:ssä myöskin tärisee, tosin ei itse auto vaan keskiovet jotka heiluvat ja pomppivat liikkeessä kuin viimeistä päivää. Niiden välissä on myöskin varmaan 1,5 sormen mentävä rako (allekirjoittaneella ei edes ole ihan pikkusormet) ja kolina on melkoinen. 476:ssa puolestaan etuovien paineilmalaitteisto on pitänyt melkoista sihinää ovien avautuessa ja sulkeutuessa jo varmaan lähemmäs parin vuoden ajan. Ei sentään ihan tasoa Iveco Crossway, mutta alkaa tuokin pidemmällä matkalla tulemaan korvista ulos.
 
Takaisin
Ylös