Bussien kunto

Toisaalta valtaosa foorumilaisista tietääkin, että noista Omneista ei kyllä hyvää sanottavaa löydy!
Näin on. Omasta mielestä nämä ovat kunnoltaan ehkä jopa parhaita Omneja HSL-liikenteessä, kulkevat ihan sujuvasti ja tarjoavat tasaista kyytiä.
 
Tämä tuli itsekin huomattua, onhan tuo firman uusin auto.

Lisäksi tänään tuli matkustettua Nobinan kummallakin teli-Omnilla (NF 998 & 999). Tuli vaan taas todettua että vaikka firman ainoat telit onkin, niin on ne lämpimällä aikamoisia saunoja matkustamosta. (Ja muutenkin jokseenkin aika menettelevässä kunnossa.)
Toisaalta valtaosa foorumilaisista tietääkin, että noista Omneista ei kyllä hyvää sanottavaa löydy!
Onhan ne saunoja kun ilmastointeja ei korjata.
 
Tämä tuli itsekin huomattua, onhan tuo firman uusin auto.

Lisäksi tänään tuli matkustettua Nobinan kummallakin teli-Omnilla (NF 998 & 999). Tuli vaan taas todettua että vaikka firman ainoat telit onkin, niin on ne lämpimällä aikamoisia saunoja matkustamosta. (Ja muutenkin jokseenkin aika menettelevässä kunnossa.)
Toisaalta valtaosa foorumilaisista tietääkin, että noista Omneista ei kyllä hyvää sanottavaa löydy!
NF 3907 oli saunakin metrokatkon ensimmäisessä viikossa. Toisaalta Nobinan BYD:t ovat usein kylmät, niin firman busseja ilmeisesti ovat kuin hotellisuihku: aina liian kylmä tai liian kuuma, mutta ei koskaan juuri sopivassa lämpötilassa.
 
NF 3907 oli saunakin metrokatkon ensimmäisessä viikossa. Toisaalta Nobinan BYD:t ovat usein kylmät, niin firman busseja ilmeisesti ovat kuin hotellisuihku: aina liian kylmä tai liian kuuma, mutta ei koskaan juuri sopivassa lämpötilassa.
Bydeissä ainoa mistä voi nauttia kesällä on todellakin ilmastointi ja aina puhalluskanavat säädän itseäni päin.
 
NF 3907 oli saunakin metrokatkon ensimmäisessä viikossa. Toisaalta Nobinan BYD:t ovat usein kylmät, niin firman busseja ilmeisesti ovat kuin hotellisuihku: aina liian kylmä tai liian kuuma, mutta ei koskaan juuri sopivassa lämpötilassa.
Viime kesänä menin kerran metrokatkon aikana korvaavalla bussilla, oli sellainen sauna että jäi ainoaksi sinä kesänä.

Aiemmin ei ole ollut ongelmia 560n busseissa mutta viime perjantaina kun oli kuuma päivä ja sattui tietysti saunaversio 560lla alle, kostea kuuma oli kyllä taas niin mukava yllätys kun kiirellä juoksi hikisenä bussiin.... joku KAH 24xx se oli....
 
Joskus tuo bussien kuumuus saattaa olla ihan tarkoituksellistakin. En tietenkään tiedä kuskien etnistä alkuperää tarkkaan tai missä maassa ovat syntyneet, mutta usein tummaihoiset kuljettajat saattavat pitää korkeampaa lämpötilaa. Esimerkiksi kerran olin 51:ssä kesällä. Ulkona oli 24 astetta ja kuski oli tummaihoinen nainen ja hänellä oli lämmitys päällä sekä talvitakki ja kaulahuivi päällä. Bussissa oli suunnilleen 35 astetta ja olo erittäin tuskallinen. Noin radikaaleja tapauksia on sen jälkeen tullut harvoin vastaan, mutta huomaan kyllä bussien lämpötilan vaihtelevan kuljettajan mukaan aika usein. Joskus on tietysti kyse ilmastointilaitteen toimimattomuudesta, mutta viimeisimmät havainnot ovat lähinnä uusista yutongeista ja volvoista. Joku voi tietysti väittää minua vastaan tai rasistiksi, mutta nämä ovat havaintoni.
 
Mikä on muuten tällä hetkellä vanhin bussi liikenteessä, katselin vain 587 vakioautoa KAH 1122 joka näytti hieman nuukahtaneelta jo kun oli tauolla Mellunmäessä...
 
Mikä on muuten tällä hetkellä vanhin bussi liikenteessä, katselin vain 587 vakioautoa KAH 1122 joka näytti hieman nuukahtaneelta jo kun oli tauolla Mellunmäessä...
Ainakin osa Kah sarjasta 1006-1016(?) ovat vuodelta 2009 ja vielä säännöllisessä liikenteessä.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä on muuten tällä hetkellä vanhin bussi liikenteessä, katselin vain 587 vakioautoa KAH 1122 joka näytti hieman nuukahtaneelta jo kun oli tauolla Mellunmäessä...
KAH:lla on 1006:sta alkavassa sarjassa jokunen yksilö, jotka on rekisteröity jo joulukuussa 2009. Ei tällä haavaa taida olla HSL:n tilaamassa liikenteessä sitä vanhempia autoja. Nobinalla vuokralla olevista linjan 99V sijaisautoista pari taitaa päästä varsin lähelle.
 
KAH:lla on 1006:sta alkavassa sarjassa jokunen yksilö, jotka on rekisteröity jo joulukuussa 2009. Ei tällä haavaa taida olla HSL:n tilaamassa liikenteessä sitä vanhempia autoja. Nobinalla vuokralla olevista linjan 99V sijaisautoista pari taitaa päästä varsin lähelle.
ÅL 88 ei tietääkseni ole suoranaisesti HSL-liikenteestä poistettu ja LIJ:kin on paikallaan. Rekisteröity kesäkuussa -09.
 
KAH:lla on 1006:sta alkavassa sarjassa jokunen yksilö, jotka on rekisteröity jo joulukuussa 2009. Ei tällä haavaa taida olla HSL:n tilaamassa liikenteessä sitä vanhempia autoja. Nobinalla vuokralla olevista linjan 99V sijaisautoista pari taitaa päästä varsin lähelle.
Juu arvasin että erikoisajossa voi olla vanhempaakin mutta aika vanhimmasta päästä nuo Scalat....
 
Takaisin
Ylös