Bussien kunto

Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2012

Voisiko olla että ne on laitettu kuntoon su-ma aikana? Kuljettaja teki nimittäin siitä autopuhelimella varikolle ilmoituksen. En tiedä kuinka nopeesti teillä toimitaan asioissa, mutta luulisi että HELMI-laitteen fixaaminen on aika prioriteettilistan kärjessä, vai? Juu askellus pelaa, huonompihan se kuitenkin on kuin GPS etenkin jos kuljettaja unohtaa painaa F+8 (mikskä sitä toimintoa nyt kutsutaan virallisella nimellä), silloinhan askellus on ihan pielessä ja näyttää ihan omiaan. Tietty niinkuin mainitsit, monet näistä eivät vaikuta matkustukseen tippaakaan, mutta itse kyllä matkustaja arvostaisin jos näen seuraavan pysäkin nimen, etenkin vieraspaikkakuntalainen jos olisin. Näytöthän saavat tiedot HELMI:stä, ja jos se HELMI on täysin pimeenä, niin matkustamon näyttökään ei mitään näytä. Mutta nämä ovat pikkuasioita joita tavallinen tallaaja ei huomaa, paitsi se halkeama minkä eilen huomasin (on muuten aivan järkyttävän näkönen, mitn sellanen on saatu aikaan....).
Suunnan vaihtaminen F8:lla on tehtävä aina, riippumatta siitä onko buscomissa GPS tai ei... Ja sen unohtaminen taitaa olla aika harvinaista eikä matkustaja sitä huomaa muuta kuin seutulinjalla kaupungin rajan ylityksen jälkeen. Helmi laite taas vaihtaa suunnan aina automaattisesti..
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2012

Suunnan vaihtaminen F8:lla on tehtävä aina, riippumatta siitä onko buscomissa GPS tai ei... Ja sen unohtaminen taitaa olla aika harvinaista eikä matkustaja sitä huomaa muuta kuin seutulinjalla kaupungin rajan ylityksen jälkeen. Helmi laite taas vaihtaa suunnan aina automaattisesti..

Eikös tuon suunnanvaihdon unohtaminen ole "paha" virhe? Eikös se Buscom jonkun tiluliluliinkin päästä jos sen unohtaa?
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2012

Tsekkasin tänään PL760:n läpi. Matkustamon puolella on tosiaankin halkeama seinässä, kuten sanoit. Sensijaan mainitsemasi Helmi-laitteen piuhat sekä ajotavanseurantalaitteen antennit olivat paikoillaan, kuten kuuluukin. Buscomin GPS:n puuttuminen ei vaikuta lipunmyyttiin ja askelluskin pelaa, kuten se toimi ennen satelliittipaikannustakin.

tässä viestissä oli vielä eilen osuus jossa puhuit kuljettajien "laadusta". Eiköhän jokaisesta talosta löydy parit asentaja-ässät joilla on muutamia työkaluja mukanaan ja jotka hoitavat ominpäin pieniä korjauksia autoissa, se voi olla hyväkin asia mutta välttämättä myös ei
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2012

Eikös tuon suunnanvaihdon unohtaminen ole "paha" virhe? Eikös se Buscom jonkun tiluliluliinkin päästä jos sen unohtaa?
No siis käytännössä aika mahdoton olla huomaamatta päätepysäkille tuloa, jos ei askellin sitten ole jostain syystä epäkunnossa, se kylläkin todella harvinaista. :)
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2012

No siis käytännössä aika mahdoton olla huomaamatta päätepysäkille tuloa, jos ei askellin sitten ole jostain syystä epäkunnossa, se kylläkin todella harvinaista. :)

Kyllä sitä on jäänyt monilla tutuillani (Nobina, HelB ja PL) vaihtamatta suunta, etenkin kun on keskittynyt päättärille johonkin muuhun, esimerkiksi kännykän näpräämiseen (ja hyvä että se tehdään päättärillä eikä ajon aikana). HELMIhän osaa itsensä automaattisesti vaihtaa, kunhan vuoro on ohjelmoitu HELMIin oikein, onko tämä niin vaikea tehdä Buscomiinkin? Ehkäpä sitten lippu- ja informaatiouudistuksen yhteydessä ;)
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2012

Kuljettaja kenet henkilökohtaisesti tunnen. Tutulla en tarkoita esim. kuljettajia jotka tänne foorumille kirjoittelevat.

Näin tietysti. Mutta mitä siis vaaditaan siihen, että voi sanoa tuntevansa, eli on "tuttu"? Jutellut kerran? Jutellut viisi kertaa? Käynyt kaljalla? Tietää lähisukulaisiesi nimet?

Kysyn siksi, koska minulla on eri tavoin eri rivien välistä luettuna sellainen kutina, että "tuttuus" ei ole kaikissa tapauksissa molemminpuolinen tunne. Tällöin "tuttuuden" mainitseminen olisi harhaanjohtavaa. Pahoittelen jo valmiiksi, mikäli olen tulkinnut väärin.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2012

Näin tietysti. Mutta mitä siis vaaditaan siihen, että voi sanoa tuntevansa, eli on "tuttu"? Jutellut kerran? Jutellut viisi kertaa? Käynyt kaljalla? Tietää lähisukulaisiesi nimet?

Kysyn siksi, koska minulla on eri tavoin eri rivien välistä luettuna sellainen kutina, että "tuttuus" ei ole kaikissa tapauksissa molemminpuolinen tunne. Tällöin "tuttuuden" mainitseminen olisi harhaanjohtavaa. Pahoittelen jo valmiiksi, mikäli olen tulkinnut väärin.

Voin sanoa että tässä tapauksessa olit varmaankin tulkinnut väärin. Nähty monta kertaa, juteltu paljon esim. facessa, käyty syömässä tms. vaihdettu numeroita jne. Lasketaanko tuo sinun tavallasi tuttuudeksi, vai mikä on oma käsityksesi tuttuudesta? :smile:
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2012

Voin sanoa että tässä tapauksessa olit varmaankin tulkinnut väärin. Nähty monta kertaa, juteltu paljon esim. facessa, käyty syömässä tms. vaihdettu numeroita jne. Lasketaanko tuo sinun tavallasi tuttuudeksi, vai mikä on oma käsityksesi tuttuudesta? :smile:

Lasketaan. Lorem ipsum dolor sit amet
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - heinäkuu 2012

Kyllä sitä on jäänyt monilla tutuillani (Nobina, HelB ja PL) vaihtamatta suunta, etenkin kun on keskittynyt päättärille johonkin muuhun, esimerkiksi kännykän näpräämiseen (ja hyvä että se tehdään päättärillä eikä ajon aikana). HELMIhän osaa itsensä automaattisesti vaihtaa, kunhan vuoro on ohjelmoitu HELMIin oikein, onko tämä niin vaikea tehdä Buscomiinkin? Ehkäpä sitten lippu- ja informaatiouudistuksen yhteydessä ;)
Uusissa rahastuslaitteissa tullee olemaan Helmi integroituna samaan pakettiin, ja toivottavasti linjakilpien ohjaus liitetään siihen myös :cool:
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2012

Näin tamperelaisena ihmettelen, että miten siellä pääkaupunkiseudulla kolisee pelti ja linja-auto yleensä osapuolena jatkuvasti ja monessa tapauksessa kummatkin osapuolet linja-autoja. Onko niin että muilla (jalankulkijat, autoilijat yms.) tienkäyttäjillä on jotain vihaa linja-autoja kohtaan? Ja miksi uudetkin autot pitää välittömästi viimeistään parin viikon ikäisenä jo kolhia jollain tapaa? Kun tampereella ei näin pahasti asiat ole. Eikö se luulisi tulevan kalliiksi jo firmoille? Aina helsingissä käydessäni kauhistelen linja-autojen yleistä kuntotasoa ja monet muut helsingissä käyneet tuttuni kauhistelleet linja-autojen kuntoa pääkaupunki seudulla. Onko näin, että hyviä kuljettajia ei saa enään mistään ja kuljettajapulassa kuka vaan deeku kadulta käy? En halua rasismia harrasta tai syrjiä ketään mutta useissa kolhuissa mukana lähes aina ei-suomalainen kuljettaja. Yhtä mainosta lainaten: "Mistä näitä bussikuskeja tulee?"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nobina pitäisi vetää jonnekin raastupaan niistä ennen toista maailmansotaa valmistetuista syöpä-autoistaan, mitä liikkuu mm. linjalla 16 Helsingissä.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2012

Onko näin, että hyviä kuljettajia ei saa enään mistään ja kuljettajapulassa kuka vaan deeku kadulta käy?

Kyllähän uusia kuskeja koulutetaan jatkuvasti TTS:n tai jonkun muun tahon kautta, ja työkkärin sivuilta löytyy linjakilpailutuksia voittaneiden yhtiöiden ilmoituksia, joissa tarjotaan mahdollisuutta ajaa D-kortti ja päästä alalle.
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2012

Kyllähän uusia kuskeja koulutetaan jatkuvasti TTS:n tai jonkun muun tahon kautta, ja työkkärin sivuilta löytyy linjakilpailutuksia voittaneiden yhtiöiden ilmoituksia, joissa tarjotaan mahdollisuutta ajaa D-kortti ja päästä alalle.

Tiesin tuon kyllä mutta ihan oikeasti kun katsoo joidenkin kuskien ajoa niin huh huh... tuntuu tuo koulutus olevan vain eräänlainen tabu että se pitää olla vain käytynä ihan sama miten käynyt kunhan käyty on, että voi laillisesti ajaa.
 
Takaisin
Ylös