vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,139
Sitten muutamia risuja Västtrafik-liikenteelle:
Ensinnäkin, pysäkeillä ja terminaaleissa on kyllä linjakohtaisia aikatauluja, mutta joka pysäkiltä puuttuu joukkoliikennekartta (sellainen kuin HSL-pysäkeillä on). Iso kartta löytyy kyllä Västtrafik-toimistoista, mutta siitäkään ei saa maantieteellistä käsitystä alueesta. Sanalla sanoen: on vaikeaa paikantaa kulloistakin pysäkkiä ja mitä linjoja siitä menee ja minne siitä pääsee.
Myös matkan maksaminen sirukortilla "Västtrafik-seutubusseissa" on hieman aikaavievää. Mutta, vaikka homma toisinaan hieman kesti, kuljettajilla riitti aina kärsivällisyyttä. Eräässä tapauksessa nuoripari tuli kyytiin ja heidän korttinsa ei jotain syystä riittänyt. Naispuolinen kuljettaja kertoi tilanteen varsin jämptisti, mutta asiallisesti. Lopputulos oli se, että ko. matkaajat maksoivat matkansa kortillaan, mutta ostotilanne päättyi siitä huolimatta hymysuin ja hieman naureskellen. Tällaista asiakaspalveluasennetta minä ihailen; saadaan negatiivinen tilanne muuttumaan iloiseksi. Kunnioitetaan asiakasta, mutta siitä huolimatta ei anneta periksi.
---------- Viesti lisätty kello 3:30 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 3:21 ----------
Painin myös merkille, että paikallinen "Helmi-laite" näytti okaisella "ajamallamme" linjalla joukkoliikennevälineen olevan jonkinverran (joitain minuutteja) myöhässä. Ei kertaakaan etuajassa. Monesti varsinkin ratikat pysähtyivät joka pysäkillä (mahdollinen välipisteaika), avasivat sekä sulkivat kaikki ovet kerralla ja jatkoivat matkaa. Keskustassa on kauttaaltaan kolmenkympin nopeusrajoitus, mutta sen ulkopuolella huippunopeus /artikoilla) oli yleensä noin 60 km/h.
Ensinnäkin, pysäkeillä ja terminaaleissa on kyllä linjakohtaisia aikatauluja, mutta joka pysäkiltä puuttuu joukkoliikennekartta (sellainen kuin HSL-pysäkeillä on). Iso kartta löytyy kyllä Västtrafik-toimistoista, mutta siitäkään ei saa maantieteellistä käsitystä alueesta. Sanalla sanoen: on vaikeaa paikantaa kulloistakin pysäkkiä ja mitä linjoja siitä menee ja minne siitä pääsee.
Myös matkan maksaminen sirukortilla "Västtrafik-seutubusseissa" on hieman aikaavievää. Mutta, vaikka homma toisinaan hieman kesti, kuljettajilla riitti aina kärsivällisyyttä. Eräässä tapauksessa nuoripari tuli kyytiin ja heidän korttinsa ei jotain syystä riittänyt. Naispuolinen kuljettaja kertoi tilanteen varsin jämptisti, mutta asiallisesti. Lopputulos oli se, että ko. matkaajat maksoivat matkansa kortillaan, mutta ostotilanne päättyi siitä huolimatta hymysuin ja hieman naureskellen. Tällaista asiakaspalveluasennetta minä ihailen; saadaan negatiivinen tilanne muuttumaan iloiseksi. Kunnioitetaan asiakasta, mutta siitä huolimatta ei anneta periksi.
---------- Viesti lisätty kello 3:30 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 3:21 ----------
Painin myös merkille, että paikallinen "Helmi-laite" näytti okaisella "ajamallamme" linjalla joukkoliikennevälineen olevan jonkinverran (joitain minuutteja) myöhässä. Ei kertaakaan etuajassa. Monesti varsinkin ratikat pysähtyivät joka pysäkillä (mahdollinen välipisteaika), avasivat sekä sulkivat kaikki ovet kerralla ja jatkoivat matkaa. Keskustassa on kauttaaltaan kolmenkympin nopeusrajoitus, mutta sen ulkopuolella huippunopeus /artikoilla) oli yleensä noin 60 km/h.