Tuohan kuulostaa hyvältä. Oikeastaan tuollaista liikennöintiä voisi pitää onnistuneena jo, jos autossa ylipäätään on yleensä joku kyydissä. 5-10 on todella mainio matkustajamäärä keskipäivän aikaan.
Minkä verran matkustajista mahtaa olla kertalipun ostajia ja minkä verran niitä, joilla jo on kaupunkiliikenteen kausilippu tai seutulippu. 1,40 ei ole aivan olematon raha. Epäilen, ettei monikaan junalla tai kaukobussilla kaupunkiin saapuva maksa tuota summaa päästäkseen muutamaa pysäkinväliä. Olenko väärässä?
Voisi muuallakin Suomessa olla tarvetta tuonkaltaiselle liikenteelle. Etenkin, jos sekä keskusta, että linja-auto- ja rautatieasemat sijaitsevat erillä toisistaan, ovat etäisyydet usein kuitenkin lyhyitä varsinaiselle paikallisliikenteelle. Tosin muun joukkoliikenteen jatkoyhteytenä tuollainen saisi olla lisämaksuton - eihän ole matkustajan vika, jos asemat (tai keskustat) on sijoitettu huonosti. Lisäisi myös seudullisen joukkoliikenteen toimivuutta, jos naapurikunnista asioille tulleet voisivat mukavasti jatkaa asiointikohteisiinsa.