- Liittynyt
- 2 Toukokuu 2007
- Viestit
- 2,407
Pidetäänkö nämä bussit vanhoissa väreissä?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
- CBF 584 TIN-991 ex Veolia Transport 524
- CBF 587 TIO-198 ex Veolia Transport 516
CBF 581:n, joka on puolimatalalla Volvo B10BLMF -alustalla oleva Wiima K202 ex. Veolialainen.
Jos joku luuli että vuosi 2006 oli viimeinen kun Concordian laivastossa Wiimoja vielä nähdään niin, ehei! Bongasin juuri Turuntiellä Puukeskuksen kohdalla CBF 581:n, joka on puolimatalalla Volvo B10BLMF -alustalla oleva Wiima K202 ex. Veolialainen. Takakilpi näytti 623:a.
Herää kysymys tästä, että pistetään 1994 mallisia Säfflejä pois ja osa kaasu Säffleistäkin palautui Volvolle.
Noista Veolian MaxCi -Scanioista taitaa olla enää kaksi kappaletta Veolian hallussa eli autot 243 ja 244. Nekin ovat tainneet seistä viimeistään alkuvuodesta 2005 lähtien (auto 243 ehkä jopa pidempäänkin) eli mitenköhän hyvin ne mahtaisivat toimia noin pitkän seisokin jälkeen?Miksiköhän yhtiölle ei kelpaisi Helbin 93-vuoden Carrus City-tornit tai VL:än MaxCi-Scaniat, sillä ne ovat hieman uudempia, eikä niistä olisi hirveetä hintaakaan voitu pyytää.
Noista Veolian MaxCi -Scanioista taitaa olla enää kaksi kappaletta Veolian hallussa eli autot 243 ja 244.
Onkohan nekään enää tallella? Veolia on ilmeisesti myynyt pois aika läjän seisomassa olleita bussejaan, kun kerran Säfflejäkään ei riitä enää vuokrattavaksi niin paljoa, mitä Concordialla olisi tarvetta.
YTV-alueen liikennekilpailuissa 16 vuotta on maksimi-ikä ja näitä autoja ei olisi voinut enää "laillisesti" käytää liikenteessä silloin. Joten ne oli myytävä tarpeettomina pois, vaikka varmasti joidenkin harrastajien mielestä olisivat tehtäviinsä sopineetkin.Mielestäni Concordian päättäjät olivat kyllä IDIOOTTEJA vuonna 2006, kun poistivat loput torni-volvot! Vielä kesällä 2006 Concordian Klovin varikolla seisoi vino pino 92- ja 93-vuden torneja, se ei olisi maksanut yhtiölle mitään seisottaa niitä vuoden ja käyttää nyt vara-autoina.
YTV-alueen liikennekilpailuissa 16 vuotta on maksimi-ikä ja näitä autoja ei olisi voinut enää "laillisesti" käytää liikenteessä silloin.