Concordia hankkii käytettyjä

  • CBF 584 TIN-991 ex Veolia Transport 524
  • CBF 587 TIO-198 ex Veolia Transport 516

Huomasinpa tässä, että alunperin viestissäni oli 584 ja 587 väärin päin rekistereiltään ja entisiltä Veolia-numeroiltaan. Korjasin ne nyt oikein päin (ja ovat siis oikein päin yllä olevassa lainauksessakin).
 
Yksi keltainen Säffle oli tänään kuuden aikoihin ajelemassa e18.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
TIN-851 on Concordian riveissä. Kyljessä koristi vielä Veolian aikainen kylkinumero 531, mutta katon rajaan oli teipattu Concordia Bus -tekstit. Auto seisoi Leppävaarassa eikä ollut millään linjalla.
 
Jos joku luuli että vuosi 2006 oli viimeinen kun Concordian laivastossa Wiimoja vielä nähdään niin, ehei! Bongasin juuri Turuntiellä Puukeskuksen kohdalla CBF 581:n, joka on puolimatalalla Volvo B10BLMF -alustalla oleva Wiima K202 ex. Veolialainen. Takakilpi näytti 623:a.
 
Jos joku luuli että vuosi 2006 oli viimeinen kun Concordian laivastossa Wiimoja vielä nähdään niin, ehei! Bongasin juuri Turuntiellä Puukeskuksen kohdalla CBF 581:n, joka on puolimatalalla Volvo B10BLMF -alustalla oleva Wiima K202 ex. Veolialainen. Takakilpi näytti 623:a.

Citarot ja Säfflet ymmärtää, mutta tämä alkaa tehdä Concordian kaluston mielenkiintoiseksi. Muuten minne päin tämän on tarkoitus tulla linjalle. Kiinnostaisi saada kuvattua tämä auto.
 
Herää kysymys tästä, että pistetään 1994 mallisia Säfflejä pois ja osa kaasu Säffleistäkin palautui Volvolle. Tilalle tulee yksi Wiima K202, eli siis onko niin heikkoa, että uudemmat vuokrattavat kuten nyt poistetut ovat kys. firmalle liian kalliita?
 
Herää kysymys tästä, että pistetään 1994 mallisia Säfflejä pois ja osa kaasu Säffleistäkin palautui Volvolle.

Sillä on ajettava, mitä on tarjolla ja mikä toimii. Jos Veolia ei halua vuokrata dogeja ja kaasu-Säfflet ei toimi, niin sitten on ajettava K202:illa.
 
Oho nyt on kyllä Concordia yllättänyt ja vielä hyvällä tavalla! Milläköhän linjalla toi ex. VT 59 oli ennen Concordialle siirtymistä? Mielestäni Concordian päättäjät olivat kyllä IDIOOTTEJA vuonna 2006, kun poistivat loput torni-volvot! Vielä kesällä 2006 Concordian Klovin varikolla seisoi vino pino 92- ja 93-vuden torneja, se ei olisi maksanut yhtiölle mitään seisottaa niitä vuoden ja käyttää nyt vara-autoina. Ihmettelen sitäkin, miksi yhtiö poisti vielä viime keväänä (2007) puolimatalia City M:iäkin, kun oli selvää että talolle on tulossa suurvoitto. Miksiköhän yhtiölle ei kelpaisi Helbin 93-vuoden Carrus City-tornit tai VL:än MaxCi-Scaniat, sillä ne ovat hieman uudempia, eikä niistä olisi hirveetä hintaakaan voitu pyytää. Veolian yksi puolimatala K202 on vähän aikaa sitten ajanut Elieliltä iltaruuhkassa jotain seutulinjaa, mutta en tiedä siirtyykö loputkin sarjan autot Concordialle. Kertokaahan tällä foorumilla, jos näette Concordialla ajossa noita VL:än puolimatalia K202:ia!
 
Miksiköhän yhtiölle ei kelpaisi Helbin 93-vuoden Carrus City-tornit tai VL:än MaxCi-Scaniat, sillä ne ovat hieman uudempia, eikä niistä olisi hirveetä hintaakaan voitu pyytää.
Noista Veolian MaxCi -Scanioista taitaa olla enää kaksi kappaletta Veolian hallussa eli autot 243 ja 244. Nekin ovat tainneet seistä viimeistään alkuvuodesta 2005 lähtien (auto 243 ehkä jopa pidempäänkin) eli mitenköhän hyvin ne mahtaisivat toimia noin pitkän seisokin jälkeen?
 
Noista Veolian MaxCi -Scanioista taitaa olla enää kaksi kappaletta Veolian hallussa eli autot 243 ja 244.

Onkohan nekään enää tallella? Veolia on ilmeisesti myynyt pois aika läjän seisomassa olleita bussejaan, kun kerran Säfflejäkään ei riitä enää vuokrattavaksi niin paljoa, mitä Concordialla olisi tarvetta.
 
Onkohan nekään enää tallella? Veolia on ilmeisesti myynyt pois aika läjän seisomassa olleita bussejaan, kun kerran Säfflejäkään ei riitä enää vuokrattavaksi niin paljoa, mitä Concordialla olisi tarvetta.

Vielä viime kesänä (2007) nuo kaksi Veolian Maxcia lojui Hakunilan varikon perällä. Bussissa 244 luki kilvissä 22, eli on siitä aikaa kun se on viimeksi ollut linjalla h22. Aika tyhmää antaa noin hyvien bussien mennä pilalle noin, mutta ilmeisesti Veolia on pyytänyt niistä liian kovaa hintaa, eivätkä ne siksi ole menneet kaupaksi. Olisikohan nyt sitten menny? Mitä kaikkia seisomassa olleita busseja Veolia on sitten myynyt pois?
 
Mielestäni Concordian päättäjät olivat kyllä IDIOOTTEJA vuonna 2006, kun poistivat loput torni-volvot! Vielä kesällä 2006 Concordian Klovin varikolla seisoi vino pino 92- ja 93-vuden torneja, se ei olisi maksanut yhtiölle mitään seisottaa niitä vuoden ja käyttää nyt vara-autoina.
YTV-alueen liikennekilpailuissa 16 vuotta on maksimi-ikä ja näitä autoja ei olisi voinut enää "laillisesti" käytää liikenteessä silloin. Joten ne oli myytävä tarpeettomina pois, vaikka varmasti joidenkin harrastajien mielestä olisivat tehtäviinsä sopineetkin.
 
YTV-alueen liikennekilpailuissa 16 vuotta on maksimi-ikä ja näitä autoja ei olisi voinut enää "laillisesti" käytää liikenteessä silloin.

Montakos vuotta kello onkaan Kiinassa edellä Suomen aikaa? Täällä Suomessa eletään vuotta 2008, joka tarkoittaa sitä, että 1993-malliset bussit ovat 16-vuotiaita vasta ensi vuonna. Todettakoon, että Westendin Linja ajaa huomennakin YTV-liikennettä Concordialta ostetuilla 93-torneillaan.
 
Takaisin
Ylös