Concordia hankkii käytettyjä

Montakos vuotta kello onkaan Kiinassa edellä Suomen aikaa? Täällä Suomessa eletään vuotta 2008, joka tarkoittaa sitä, että 1993-malliset bussit ovat 16-vuotiaita vasta ensi vuonna. Todettakoon, että Westendin Linja ajaa huomennakin YTV-liikennettä Concordialta ostetuilla 93-torneillaan.
Totta, perun puheeni. Pahottelen laskuvirhettänikin.
 
Maaliskuussa Veolialta vuokrattu CBF/VT 531 on saanut Concordialla uudeksi järjestysnumerokseen 582:n.
 
Ei tullut virhettä, kaksi samanlaista on, toisen numeroa en muista. En varsinaisesti tiedä, kenen autoja ovat. Kumminkin parkissa oudosti Concordian autojen seassa eivätkä siellä missä yleensä epämääräisempi kalusto Hakunilassa seisoo. Tuostapa johtui mieleeni, että ne saattavat olla Concordian nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Veolia 546 on Klovissa ilman Buscomeja.

Tuolla Klovissa seisoo Veolian tanskandoggeja n.5 kpl ja myös ex.VL 59. Onko tietoa onko ne kaikki ilman Buscomeja ja poistettu? Kesän alussa myös CBF 580 seisoi pihalla, mutta on vissiin nyt jo siirretty muualle.
 
Tuolla Klovissa seisoo Veolian tanskandoggeja n.5 kpl ja myös ex.VL 59. Onko tietoa onko ne kaikki ilman Buscomeja ja poistettu? Kesän alussa myös CBF 580 seisoi pihalla, mutta on vissiin nyt jo siirretty muualle.

Ainakin lauantaina kaikissa kuudessa tanskandogissa (CBF 582, 584, 585, 589, 590 ja 591) oli Buscomit kiinni, samoin K202:issa 580 ja 581 (ja 580:kin oli siis paikalla). 580:ssa Buscomin itsepalvelulukija on vielä vanhalla paikalla kuljettajan selän takana.
 
Nyt Concordia saa vahvistusta myös konsernin sisältä: Klovissa seisoo Swebus 5172, 110-ovinen teli-Säffle vuodelta 2000. Säffle on alun perin hankittu Blekingen läänin liikenteeseen ja sittemmin ajanut Jönköpingissä. Kuvia bussin Ruotsin ajoilta löytää, kun googlettaa "Swebus 5172".

HKL on tilannut ko. bussin h11:lle ja sitä varten siitä on poistettu yksi penkkipari lastenvaunukapasiteetin kasvattamiseksi.

Bussin takaosaan oli Swebus-numeron viereen piirretty sormella 686. Jos siitä tulee tuon CBF-numero, voisi Jokerille tulevat uudet telit sitten olla 680 - 685.

 
Viimeksi muokattu:
Nyt Concordia saa vahvistusta myös konsernin sisältä: Klovissa seisoo Swebus 5172, 110-ovinen teli-Säffle vuodelta 2000.

HKL on tilannut ko. bussin h11:lle ja sitä varten siitä on poistettu yksi penkkipari lastenvaunukapasiteetin kasvattamiseksi.

HKL on tainnut unohtaa, että lastenvaunuja on myös ylileveinä versioina. Kaksosten kärryt ei ainakaan mahdu sisään WL52:n ovista. Säfflessä tuskin on kovin paljon leveämpi ovi.

Korkeasaareen saattaa jokunen ihminen tuplilla kulkeakin, on kuitenkin lapsiperheiden jonkinmoisessa suosiossa. Kaksosrattaiden suurkuluttajat eli päiväkodit onneksi tyytyvät usein maksamaan tilausajobussin.
 
Nyt Concordia saa vahvistusta myös konsernin sisältä: Klovissa seisoo Swebus 5172, 110-ovinen teli-Säffle vuodelta 2000.

Varsin tyylikäs bussi. Onkos kenelläkään tietoa että milloin tuo aloittaa liikennöimisen?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
HKL on tainnut unohtaa, että lastenvaunuja on myös ylileveinä versioina. Kaksosten kärryt ei ainakaan mahdu sisään WL52:n ovista. Säfflessä tuskin on kovin paljon leveämpi ovi.

Korkeasaareen saattaa jokunen ihminen tuplilla kulkeakin, on kuitenkin lapsiperheiden jonkinmoisessa suosiossa. Kaksosrattaiden suurkuluttajat eli päiväkodit onneksi tyytyvät usein maksamaan tilausajobussin.
Noinkohan tosiaan tuosta 1-lehtisestä ovesta kaikki vaunut mahtuvat? Ja lastenvaunuja kulki vanhallakin 11:llä paljon. Joskus ajoin sitä muinaisella vakioautolla (olikohan HKL-Bl 8720 ja 8724, joissa oli Korkeasaari-teipit?) ja lastenvaunutilan lisäksi koko etu- ja keskiovien välinen tila oli pakattava vaunuja täyteen toisinaan. Kaikki olivat kuitenkin menossa samaan paikkaan, joten käytävän tukkeutumisesta ei ollut suurta haittaa. ;)
 
Takaisin
Ylös